nusoap: Creating default object from empty value

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ama saril

ama saril

19/02/2014 15:26:59
Quote Anchor link
Hallo php mensen,

Ik ben bezig met het opzetten van een webservice. Ik heb het eerder gedaan via de standaard PHP maar wil nu nusoap er voor gaan gebruiken (mede omdat dit een wsdl genereerd zodat ik het niet zelf hoef te schrijven:)). Ik loop nu alleen tegen de volgende melding aan:
Warning: Creating default object from empty value in C:\xampp\htdocs\nusoapTest\index.php on line 9

Deze melding ben ik nog niet eerder tegengekomen. Na gezocht te hebben op internet zie ik dat het blijkbaar te maken heeft met hoe ik objecten maak maar volgens mij doe ik dit gewoon goed alsvogt:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
 $server
= new soap_server();
 $server->wsdl->schemaTargetNamespace = "http://localhost/nusoapTest/index.php";

 $server->configureWSDL("soapTest");
 $server->register('testFunctie');

 function
testFunctie()
 {

      return "dit is een testfunctie";
 }


 $POST_DATA = isset($GLOBALS['HTTP_RAW_POST_DATA']) ? $GLOBALS['HTTP_RAW_POST_DATA'] : '';
 $server->service($POST_DATA);
 exit();
?>


Het heeft dus te maken met hoe ik objecten instantieer maar volgens mij gaat dat toch helemaal goed? Weet iemand waar ik moet gaan zoeken of wat ik fout doe. Alvast bedankt!.
 
PHP hulp

PHP hulp

21/09/2024 05:26:42
 
Ivo P

Ivo P

20/02/2014 07:49:32
Quote Anchor link
Wat is regel 9 van de foutmelding?
 
Ama saril

ama saril

24/02/2014 10:20:42
Quote Anchor link
Ivo P op 20/02/2014 07:49:32:
Wat is regel 9 van de foutmelding?


Ah sorry voor de late reactie. Regel 9 is:
$server->register('testFunctie');

Het probleem is trouwens opgelost door de volgende twee regels om te draaien:
$server->configureWSDL("soapTest");
$server->register('testFunctie');

Het is een vreemde oplossing(aangezien het weinig uit zou moeten maken) maar hij geeft dan geen foutmeldingen meer en werkt naar behoren.

Dus in ieder geval bedankt voor de hulp!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.