Ogame credits systeem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Micasa

micasa

20/05/2007 12:31:00
Quote Anchor link
Voor Ogame ( clone ) wil ik een credits optie inbouwen zodat leden met credits bepaalde updates kunnen verkrijgen.

Nou heb ik verschillende dingen geprobeerd maar het lukt me op de een of andere wijze niet. Wie kan hiermee helpen.

Dit zijn de database gegevens waar het om gaat:

Dit is de tabel waar alles in veranderd dient te worden:
`ugml_planets`

Dit is het materiaal dat geupdate moet worden ( bijvoorbeeld 100 credits voor 2000 van dit materiaal ):
`metal`

Dit is waar de belcredits vanaf geschreven moeten worden:
`belcredits`

En tenslotte, dit is de naam waaraan de donatie gegeven dient te worden:
`name`

Alvast bedankt,

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 08:26:57

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

20/05/2007 12:32:00
Quote Anchor link
Wat heb je al geprobeerd en waarom lukte dat niet? Wel systeem gebruik je? Mollie?

Micasa

micasa

20/05/2007 12:34:00
Quote Anchor link
Ik gebruik idd. mollie, maar het belsysteem heb ik nog niet af maar hiervoor gebruik ik al een systeem wat ik een beetje ga ombouwen.

Het gaat mij echt om een optie om credits te kunnen uitgeven. Ik heb al wel een donatie optie gebruik voor de admin om credits aan leden te doneren maar het maken van een systeem om credits uit te geven loop ik steeds bij vast, alles wat ik tot nu toe heb geprobeerd is op niets uitgelopen ( kan het wel posten maar het is een bij een geraapt zooitje wat voor geen meter werkt ), vandaar dat ik hier graag hulp bij zou krijgen.

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

20/05/2007 12:43:00
Quote Anchor link
Dan pak je de verwerken.php van mijn script hier. Vervolgens geef je als parameter een gebruikersID mee, vervolgens is het een kwestie van een mysql update en volgens mij ben je er dan wel.

Micasa

micasa

20/05/2007 13:33:00
Quote Anchor link
De credits dienen niet te worden verwerkt via Mollie. Momenteel heb ik het volgende:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
<?php //overview.php

define('INSIDE', true);
$gamenaam_root_path = './';
include($gamenaam_root_path . 'extension.inc');
include($gamenaam_root_path . 'common.'.$phpEx);

if(!check_user()){ header("Location: login.$phpEx"); }

includeLang('overview');
includeLang('tech');

//includeLang('options');

$lang['PHP_SELF'] = 'options.'.$phpEx;

$dpath = (!$user["dpath"]) ? DEFAULT_SKINPATH : $user["dpath"];

//Bovenstaande moet in ieder admin script worden geplaatst.
?>

<?PHP
  $dbres
                                = mysql_query("SELECT * FROM `ugml_planets` WHERE `login`='{$data['login']}'");
    $clan                                = mysql_fetch_assoc($dbres);
           if($_GET['gebruik'] == "geld") {
           $genoegcredits = "50";
           if($genoegcredits <= $data['belcredits']) {
$insert = "UPDATE `ugml_planets` SET `metal`=`metal`+2500,`belcredits`=`belcredits`-50  WHERE `login`='{$data['login']}'";
$insert_now = mysql_query($insert) or die("FOUT in query ");
    print "  <tr><td class=\"mainTxt\" align=\"center\">Je hebt €2.500 metal gekocht voor 50 Credits!<br></td></tr>\n";
}

else {
    print "  <tr><td class=\"mainTxt\" align=\"center\">Je hebt {$data['belcredits']} credits dat is niet genoeg want je hebt er 50 nodig om dit te kunnen kopen!<br><b>Credits kun je <a href='buyusecredits.php'>hier</a> kopen!</b></td></tr>\n";
}
}

?>

</td></tr>
</table>
<table width="400" align="center">
  <tr><td class=subTitle colspan=3><b>Credits</b></td></tr>
  <tr><td class=mainTxt>
<tr>
<td colspan=2 class=mainTxt align=center><b><font size="4" face="Verdana">Huidige Credits: <? echo $data['belcredits'] ?></b></font></td>
</tr>
</table></td></tr>

<form method="post" action="usecredits.php" name="f">
<table width="400" align="center">
  <tr><td class=subTitle colspan=3><b>Credits Uitgeven</b></td></tr>
  <tr><td class=mainTxt>
<tr>
<td width=1 class=mainTxt><input type=radio name=gebruik value="geld" onClick="window.location=('usecredits.php?gebruik=geld')"></td><td class=mainTxt><b>2500 Metaal</b> </td><td class=mainTxt>50</td>
</tr>

</table>
</form>

<?

if (isset($_POST['submit1'])) {
mysql_query("UPDATE `ugml_planets` SET `metal`=`metal`+$hoeveel WHERE `name` = '$aan'");

message('De donatie is goed verwerkt, u wordt binnen enkele seconden doorgeschakeld','Donatie Rapport','?');
}

else
{
    $parse = $game_config;

$parse['dpath'] = $dpath;
    $parse['debug'] = ($game_config['debug'] == 1) ? " checked='checked'/":'';

$page .= parsetemplate(gettemplate('usecredits'), $parse);

display($page,'Configuracion');

}

?>

Helaas werkt dit niet en krijg ik de volgende fout melding:

Warning: mysql_fetch_assoc(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/freecri/public_html/ogame3/usecredits.php on line 33
Je hebt credits dat is niet genoeg want je hebt er 50 nodig om dit te kunnen kopen!

Dit terwijl er toch 999999 credits op de account naam staan. Zelf denk ik dat de fout ligt bij het laden van de naam / login maar hoe dit gewijzigd dient te worden weet ik niet.

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

20/05/2007 13:36:00
Quote Anchor link
$dbres = mysql_query("SELECT * FROM `ugml_planets` WHERE `login`='{$data['login']}'");

Afgezien van het feit dat hier dus _geen_ foutafhandeling inzit...

Wat doen die backticks daar? En die wazige { en } haakjes? En waarom gebruik je een *?

Dat mysql_fetch_assoc een error teruggeeft komt waarschijnlijk omdat je query mislukt. Je controleert namelijk niet óf hij wel gelukt is. Daarnaast, waar komt die $data vandaan?

Echo eerst eens de query :).

Micasa

micasa

20/05/2007 13:37:00
Quote Anchor link
@arjan ;) dat komt mij bekend voor.

Maar goed, zoals ik heb aangegeven heb ik zelf haast geen kennis van php en zou ook niet weten wat hiermee wordt bedoeld laat staan op te lossen, kan iemand hier ondersteuning in bieden?

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

20/05/2007 13:48:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$query
= "SELECT * FROM ugml_planets WHERE login = '".$data['login']."'";
$result = mysql_query($query);

if($result && mysql_num_rows($result) == 1)
{

echo 'Woei!';
}
else{
 echo 'Sorry!';
}

?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Arjan Kapteijn

Micasa

micasa

20/05/2007 13:49:00
Quote Anchor link
Oke dank je wel en op welke regel moet ik dit zetten?

GaMer B

GaMer B

20/05/2007 13:53:00
Quote Anchor link
Arjna, je bent een " vergeten op regel 2.

Micasa

micasa

20/05/2007 15:18:00
Quote Anchor link
Bedankt, maar op welke regel zou dit alle geplaatst moeten worden?

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

20/05/2007 17:57:00
Quote Anchor link
Zo aan het begin van jou tweede stukje php.

Roel

Roel

20/05/2007 19:03:00
Quote Anchor link
Micasa ik heb je net een berichtje gestuurt over je probleem. Weet niet of je dat vaak bekijkt dus zeg ik het hier ook maar ff;)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.