Online offline script gezocht
Ik ben opzoek naar een script die alle members weergeeft en daarachter offline of online achterzet is dit mogelijk of bij een gastenboek dat je onder hun naam offline online status heb
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mark
Edit:
en btw het is enige, niet enigste, ik ben de enigste hier
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Michael Voeten
MikeY schreef op 26.02.2008 10:34:
ja
Edit:
en btw het is enige, niet enigste, ik ben de enigste hier
:p woeps, heb jij zoiets
opzet
maak een db een tabel aan met online mensen, zet daarin de user_id, bezoektijd
voila daar heb je de bezoekers die online komen
maar wacht, men moet ook nog offline kunnen gaan
simpel
je maakt in je script gewoon een query met een DATEDIFF tussen CURDATE en de datum/tijd van bezoektijd.
bijv 5 minuten verschil
staat vast wel ergens hier op de pagina.
zo heb je aantal bezoekers, en je ziet welke gebruikers online zijn.
wat je ook nog kunt doen is in tabel van de users een veld maken, net lastactive of iets dergelijks die update je, kan je gelijk zien, wanneer een user voor het laatst actief is geweest, wat je ook kan doen is IP adres loggen :) handig als iemand ooit klaagt dat zijn account gehacked is of zo
ik heb het er niet helemaal duidelijk neergezet denk ik, hoop dat je begrijpt wat ik heb neergezet
mvg, de enigste ;)
http://phphulp.nl/php/scripts/2/468/
Kwa code is het bagger, maar de query heb je nodig :)
Voor de rest kan je er vast wel wat leuks omheen bouwen, ik heb dit heel lang geleden gemaakt, toen snapte ik php nog niet goed :P
Kwa code is het bagger, maar de query heb je nodig :)
Voor de rest kan je er vast wel wat leuks omheen bouwen, ik heb dit heel lang geleden gemaakt, toen snapte ik php nog niet goed :P
Je houdt ook per gebruiker een tijd bij van de laatste keer dat die actief was. Je geeft dan een lijst met gebruikers weer. Als ze de laatste * minuten actief waren zijn ze online en anders niet.
Ik denk ik geef de link maar direct, hij zal 'em zelf aan moeten passen want kwa code is het voor de rest bagger, alleen de query is belangrijk van dat script eigenlijk.
Ik zal hem eens gaan herschrijven een deze dagen, zoals het er nu uit ziet is het geen aanwist voor de scriptlib :P
Moet lukken maar als iemand het al had liggen :P was makkelijker geweest maar bedankt allemaal..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door mark
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'Resource id #13' at line 1
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?
$sql = mysql_query("SELECT username,userlevel FROM users WHERE DATE_SUB(NOW(),INTERVAL 5 MINUTE) <= laatste_bezoek");
$resultaat = mysql_query($sql) or die(mysql_error());
while ($rij = mysql_fetch_assoc($resultaat)) {
$user = $rij['username'];
$status = $rij['userlevel'];
}
echo kleur_status($status,$user);
?>
$sql = mysql_query("SELECT username,userlevel FROM users WHERE DATE_SUB(NOW(),INTERVAL 5 MINUTE) <= laatste_bezoek");
$resultaat = mysql_query($sql) or die(mysql_error());
while ($rij = mysql_fetch_assoc($resultaat)) {
$user = $rij['username'];
$status = $rij['userlevel'];
}
echo kleur_status($status,$user);
?>
Moet zijn:
$sql = "SELECT username,userlevel FROM users WHERE DATE_SUB(NOW(),INTERVAL 5 MINUTE) <= laatste_bezoek";
Niet Bumpen.
Bumpen::
SanThe.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Eduard
Je overschrijft de variabelen $user en $status steeds.
Moet je kleur_status() wel zo maken dat ie met arrays kan omgaan.
edit:
phptags eroomheen
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kalle P
Kalle schreef op 26.02.2008 12:36:
De arrays heb ik erin maar heb ik niet hier weergegeven maar dat zit wel goed!
SanThe schreef op 26.02.2008 12:33:
Moet zijn:
$sql = "SELECT username,userlevel FROM users WHERE DATE_SUB(NOW(),INTERVAL 5 MINUTE) <= laatste_bezoek";
Niet Bumpen.
SanThe.
Moet zijn:
Niet Bumpen.
Bumpen::
SanThe.
oke bedankt :D
En sorry van het Bumpen
mark schreef op 26.02.2008 13:27:
En sorry van het Bumpen
Je doet het weer.
wat mensen toch doen om meer posts te krijgen he :P
SanThe schreef op 26.02.2008 13:38:
Je doet het weer.
mark schreef op 26.02.2008 13:27:
En sorry van het Bumpen
Je doet het weer.
Ja klopt hoe moet ik anders 2 mensen quote ?¿?
naja vanaf nu zal het niet meer gebeuren ere-woord :p
En mickey posts intereseren me niet :p wil alleen maar andwoord
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door mark