[Opgelost] Jquery probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java Full Stack Developer

Java Full Stack developer What makes Cognizant a unique place to work? The combination of rapid growth and an international and innovative environment! This is creating a lot of opportunities for people like YOU — people with an entrepreneurial spirit who want to make a difference in this world. At Cognizant, together with your colleagues from all around the world, you will collaborate on creating solutions for the world's leading companies and help them become more flexible, more innovative and successful. And this is your chance to be part of the success story: we are looking for a (Senior) Java

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een ontwikkelteam met 15 developers en twee testers. Samen zijn jullie verantwoordelijk voor financiële applicaties met meer dan 50.000 gebruikers. Een deel van het team is verantwoordelijk voor de webapplicaties van deze organisatie. Ook zijn er twee app ontwikkelaars werkzaam in het team die zich focussen op de mobiele applicatie. Als .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag met de webapplicaties van deze organisatie. Hierbij maak jij o.a. gebruik van C# .NET, ASP.NET, T-SQL, Angular en TypeScript. De nadruk van jouw functie ligt wel op de backend van de applicatie. Wat jouw functie

Bekijk vacature »

Senior Cobol Applicatieontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving In de applicatie ETM

Bekijk vacature »

Cymer Patch Server Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12919 Introductie This new patch server will be built on Python and Django ReST and GraphQL services with a React frontend, it will consist of several microservices and run on a Kubernetes cluster. It will be supported by several middleware applications such as ElasticSearch, Redis, RabbitMQ, Oracle and Artifactory. Functieomschrijving The Patch Admin team always aim to deliver software at a high quality, we avoid sacrifices here to maintain our velocity. Practically this means that we practice test driven development and perform end-to-end automated testing on our software. This means

Bekijk vacature »

Senior Mobile Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Mobile Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

NodeJS developer

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden, maar hiernaast doe je onderzoek naar de inzet van nieuwe technieken, tools of bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Qua technische kennis zoeken ze iemand die goed op de hoogte is van de nieuwste ontwikkelingen, daar zij nu ontwikkelen op NodeJs back-end,

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Programmeren in .NET, Javascript & C# en ontwikkelen in Web Services, Windows Services en MS SQL Server; Zelfstandig verbanden maken Analyseren, testen, bugs fixen, reviewen en rapporteren; Juiste prioriteiten stellen en verantwoordelijkheid nemen; Op architectuur niveau meedenken; Af en toe klanten bezoeken. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij opzoek naar een .NET ontwikkelaar met minimaal 3 jaar werkervaring. Je komt te werken in een groeiend bedrijf met betrokken collega's die zorgen voor een familiaire sfeer op de werkvloer. Als .NET ontwikkelaar word jij vanaf de eerste werkdag betrokken bij het gehele ontwikkelproces. De

Bekijk vacature »

Lead React Developer

Dit ga je doen Als Lead React Developer zul jij je voornamelijk gaan bezighouden met: Het werken aan tal van uiteenlopende projecten waar gloednieuwe (web)applicaties van scratch af aan ontwikkeld worden met o.a. React (Native) en Drupal; Het aansturen van een team bestaande uit 5-6 talentvolle en gedreven ontwikkelaars; Het adviseren en meedenken over nieuwe (technische) oplossingen en te gebruiken tools/frameworks; Het meedenken over de architectuur en de juiste implementatiebeslissingen maken; De doorontwikkeling van huidige applicaties. Hier ga je werken Als je inderdaad een ervaren Lead React Developer bent die zichzelf graag nog verder wil ontwikkelen dan is het goed

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op de functionele aspecten, zodat

Bekijk vacature »

Low code Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen van bestaande applicaties en het geheel van scratch af aan opzetten van nieuwe applicaties binnen een low code platform; Je beoordeelt technisch ontwerpen en maakt de vertaalslag naar de technische oplossingen binnen het platform; Je voert testwerkzaamheden uit; Je adviseert de organisatie op jouw vakgebied; Je schakelt met business analisten en de architect om tot mooie oplossingen te komen; Je lost bugs op en denkt mee over een structurele oplossing. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Psst hé jij daar! Op zoek naar een nieuwe uitdaging als developer? Wacht niet langer en reageer direct. In deze functie ga je bij een familiebedrijf werken als developer. Je gaat maatwerk software ontwikkelen met de Microsoft stack. Je gebruikt technieken als C#, ASP.NET en MVC. Je werkt in een leuk team van andere developers. Je krijgt veel vrijheid in je werk en kan flexibel werken. Dagje thuiswerken? Geen probleem! Daarnaast is er veel ruimte om écht mee te denken met het bedrijf en met de klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Vanaf

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een PHP developer die affiniteit heeft met C++. Ben jij reeds afgestudeerd of heb je al een paar jaar ervaring? Lees snel verder en kijk of dit iets voor jou is! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Als Front end developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

Remote - Front-end Angular developer

Functie The IT team currently consists of the IT Manager, 2 back-end developers, 1 full-stack developer, 1 designer, and a DevOps engineer. They are currently looking for an experienced Front-end developer who will work autonomously and in a disciplined manner, being the only developer working on their Front-end applications at the start. They do have the ambition to find a second developer soon, who you will then be able to supervise. You will be working on the further development of their existing UI in Angular. But also developing a mobile app. They place great value on User Experience and opt

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

18/03/2012 20:49:17
Quote Anchor link
Ik heb een jQuery script gemaakt om pagina's te tonen zonder te hoeven herladen. Dit werkt alleen niet helemaal. Hij laad de index.php wel, maar wanneer ik op de overige menu items klik krijg ik een melding dat de pagina niet bestaat. Zouden jullie misschien kunnen helpen? Ik ben nieuw betreffende heel Javascript!

Ik heb 3 mappen:

content [hier staat de files in die de .js moet laden]
css [lijkt me duidelijk]
en de js map, hierin staat de js file

Verder staat er in de root nog een index.php

De html:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<!doctype html>
<html>
    <head>
        <title>AJAX</title>
        <link rel="stylesheet" href="css/main.css" />
    </head>
    <body>

<ul id="navBar">
        <li><a href="index">Home</a></li>
        <li><a href="about">About us</a></li>
        <li><a href="contact">Content</a></li>
    </ul>
    <div id="content"></div>
    <script src="http://code.jquery.com/jquery-1.7.1.min.js"></script>
    <script src="js/general.js"></script>
    </body>
</html>

De Jquery:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
$(document).ready(function(){
    // initial
    $('#content').load('content/index.php');

// handle menu clicks
    $('ul#navBar li').click(function(){
    var page = $(this).atrr('href');
    $('#content').load('content/ '+ page +'.php');
    return false;s
    });
});
Gewijzigd op 20/03/2012 16:20:06 door

PHP hulp

PHP hulp

16/01/2025 14:48:17

Gerhard l

gerhard l

18/03/2012 20:52:24
Quote Anchor link
content/ '+ page +'.php
Dit laad hij dus het lijkt mij dat je die paginas wel moet aanmaken.

Erwin H

Erwin H

18/03/2012 20:54:50
Quote Anchor link
load('content/ '+ page +'.php');

Probeer hierin eens de spatie weg te halen na "content/" dus:
load('content/'+ page +'.php');

18/03/2012 20:57:01
Quote Anchor link
Erwin H op 18/03/2012 20:54:50:
load('content/ '+ page +'.php');

Probeer hierin eens de spatie weg te halen na "content/" dus:
load('content/'+ page +'.php');

Het heeft niets geholpen :(

Toevoeging op 18/03/2012 20:58:18:

Gerhard l op 18/03/2012 20:52:24:
content/ '+ page +'.php
Dit laad hij dus het lijkt mij dat je die paginas wel moet aanmaken.

Ik heb al de pagina's:

Index.php
about.php
en contact.php

Die staan in content
Gewijzigd op 18/03/2012 21:03:50 door

Erwin H

Erwin H

18/03/2012 21:05:34
Quote Anchor link
Dan dit:

in dit:
$('ul#navBar li a').click(function(){

18/03/2012 21:09:12
Quote Anchor link
Erwin H op 18/03/2012 21:05:34:
Dan dit:

in dit:
$('ul#navBar li a').click(function(){

Geeft ook totaal geen effect!

Reshad F

Reshad F

18/03/2012 21:35:25
Quote Anchor link
zou handig zijn als we wisten wat er dan WEL gebeurt zou je even een console.log(); erin willen zetten en met chrome kijken in de inspect element onder het kopje console wat er gezegd wordt?
Gewijzigd op 18/03/2012 21:35:38 door Reshad F

18/03/2012 21:39:31
Quote Anchor link
Console.log? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Moet ik dat er gewoon inzetten, of moet er extra informatie aan meegegeven worden?

Reshad F

Reshad F

18/03/2012 21:50:38
Quote Anchor link
console.log zorgt ervoor dat je kan uitlezen wat er gebeurt als er een stukje JS/Jquery in werking gaat. als je deze tussen je code zet kan je de foutmelding/werking zien. heel handig als je de fout even niet weet.

maak van je code eens dit ( zie ik heb de console.log erin gezet )

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
    // initial

// handle menu clicks
    console.log();
    return false;s
    });
});

zie je code ( return false;s ) wat doet die s daar?
Gewijzigd op 18/03/2012 21:51:30 door Reshad F

18/03/2012 21:56:56
Quote Anchor link
Reshadd farid op 18/03/2012 21:50:38:
console.log zorgt ervoor dat je kan uitlezen wat er gebeurt als er een stukje JS/Jquery in werking gaat. als je deze tussen je code zet kan je de foutmelding/werking zien. heel handig als je de fout even niet weet.

maak van je code eens dit ( zie ik heb de console.log erin gezet )

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
    // initial

// handle menu clicks
    console.log();
    return false;s
    });
});

zie je code ( return false;s ) wat doet die s daar?

Die s heb ik verwijderd, dat was een typ fout, het heeft geen invloed gehad op de werking van het script. Console.log toont geen fouten.

Hij pakt overigens wel de index pagina uit het mapje "content", de overige pagina's doet hij niets mee. Dan krijg ik dit te zien:

Object niet gevonden!

De gevraagde URL was niet gevonden op deze server. De link op deze pagina pagina is verkeerd of achterhaald. Gelieve de auteur van die pagina in te lichten over deze fout.

Indien u van oordeel bent dat deze server in fout is, gelieve de webmaster te contacteren.

Error 404

localhost
18-3-2012 21:58:55
Apache/2.2.14 (Win32) DAV/2 mod_ssl/2.2.14 OpenSSL/0.9.8l mod_autoindex_color PHP/5.3.1 mod_apreq2-20090110/2.7.1 mod_perl/2.0.4 Perl/v5.10.1

En de link is: http://localhost/Portfolio%20-%20new/New%20Test%20version%20-%20css/oefentests/AJAX/about. Wanneer ik hier "http://localhost/Portfolio%20-%20new/New%20Test%20version%20-%20css/oefentests/AJAX/content/about.php" van maak, laad de pagina wel, maar niet zoals hij zou moeten laden.
Gewijzigd op 18/03/2012 22:00:06 door

Wouter J

Wouter J

18/03/2012 21:57:17
Quote Anchor link
Met console.log kun je variabele dumpen in de console, hiermee kun je zien welke waarde bevatten en van welk type ze zijn.

Deze waardes worden gelogd in de console, deze open je zo:
Chrome en Opera, Ctrl + Shift + J en dan het kopje console
FireFox, Ctrl + Shift + K
IE, F12 en dan het kopje console

@Reshadd, je moet natuurlijk wel een waarde meegeven aan de console.log! Of je kan console.count gebruiken om te kijken hoevaak en of hij wordt aangeroepen. Voorbeelden:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
var hello = 'hello';
console.log(hello); // string 'hello'
console.log('foobar'); // string 'foobar'
console.count(); // 1

for( i=0; i < 100; i++ )
{
  console.count(); // 1 - 100
}
Gewijzigd op 18/03/2012 21:59:12 door Wouter J

Reshad F

Reshad F

18/03/2012 21:58:25
Quote Anchor link
ik heb je script even zelf in elkaar gezet en ik krijg anders behoorlijk veel fouten te zien. namelijk deze.

f.support.ajax.f.ajaxTransport.sendjquery.min.js:4
f.extend.ajaxjquery.min.js:4
f.fn.extend.loadjquery.min.js:4
(anonymous function)

de html die ik even in elkaar geflanst heb

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<!doctype html>
<html>
    <head>
        <title>AJAX</title>
    </head>
    <body>

<ul id="navBar">
        <li><a href="index">Home</a></li>
        <li><a href="about">About us</a></li>
        <li><a href="contact">Content</a></li>
    </ul>
    <div id="content"></div>
<script type="text/javascript" src="http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.7.0/jquery.min.js"></script>
<script>
    // initial
    $('#content').load('content/index.html');

// handle menu clicks
    $('#content').load('content/ '+ page +'.html');
    console.log();
    return false;
    });
</script>
    </body>
</html>

edit: een paar fouten konden weg want ik had de document.ready er nog in zitten. excuus alles is nu goed.
Gewijzigd op 18/03/2012 22:02:18 door Reshad F

Wouter J

Wouter J

18/03/2012 22:03:12
Quote Anchor link
Reshadd,
1) Die fouten krijg je ook zonder de console.log functie, deze functie is er voor gemaakt om dingen te loggen naar de console (precies zoals met var_dump in PHP)
2) Je hebt op je localhost niet de bestanden staan die je inlaad met AJAX, vandaar dat jij errors krijgt.

Reshad F

Reshad F

18/03/2012 22:04:18
Quote Anchor link
@wouterJ is het niet zo dat deze console.log(); gewoon datgene pakt waar je het in zet in een anonymous function?
en
welke AJAX? ik heb toch hetzelfde als wat hij heeft gebruikt?

edit: oh ik zie het al wouter mijn excuses alweer ik heb niet alles ingeladen inderdaad.
Gewijzigd op 18/03/2012 22:07:50 door Reshad F

Wouter J

Wouter J

18/03/2012 22:14:20
Quote Anchor link
@Reshadd, nee. Wat zou hij dan moeten pakken? De functie zelf heb je namelijk niks aan...

@Youri, de fout is dat je .atrr gebruikt waar het .attr moet zijn.
Tevens bevat de li niet een href attribuut, maar zijn child (a element). Je zou dus dit moeten gebruiken:
Code (php)
1
var page = $(this).children('a').attr('href');
Gewijzigd op 18/03/2012 22:19:38 door Wouter J

18/03/2012 22:17:05
Quote Anchor link
Overigens heb ik deze tutorial gevolgd:

http://www.youtube.com/watch?v=ytKc0QsVRY4

Toevoeging op 18/03/2012 22:22:07:

Wouter J op 18/03/2012 22:14:20:
@Reshadd, nee. Wat zou hij dan moeten pakken? De functie zelf heb je namelijk niks aan...

@Youri, de fout is dat je .atrr gebruikt waar het .attr moet zijn.
Tevens bevat de li niet een href attribuut, maar zijn child (a element). Je zou dus dit moeten gebruiken:
Code (php)
1
var page = $(this).children('a').attr('href');

Ik heb nu de regel: var page = $(this).children('a').attr('href'); toegevoegd. Nu werkt hij :D

Wouter J

Wouter J

18/03/2012 22:24:13
Quote Anchor link
Je begrijpt ook wat er fout was, zodat je het later niet opnieuw fout doet?
En je begrijpt ook hoe de console.log functie werkt? (zodat je dit straks zelf kunt vinden)

18/03/2012 22:28:38
Quote Anchor link
Ik begrijp het niet helemaal, want in de tutorial stond: $('ul#navBar li a').click(function(){ en in het filmpje werkte dat. Waarom werkte dat bij mij niet? Die console.log begrijp ik nu.

Wouter J

Wouter J

18/03/2012 22:31:06
Quote Anchor link
Omdat jij "dul#navBar li" gebruikt en niet "ul#navBar li a" en omdat jij .atrr gebruikt als functie en hij .attr (afkortint van attribuut)

18/03/2012 22:38:39
Quote Anchor link
Bedankt voor de uitleg:)
Gewijzigd op 18/03/2012 22:39:21 door

Wouter J

Wouter J

18/03/2012 22:41:44
Quote Anchor link
Nee, atrr is waarschijnlijk een typfout van jou. Dit moet attr zijn, wat een afkorting is van attribuut (zo weet je waar het vandaan komt).

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.