ORDER BY niet DESC of ASC maar NEUTRAAL?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Michiel v

michiel v

01/12/2011 15:02:22
Quote Anchor link
Ik wil de variabel waardes in de query veranderen en een standaard waarde geven. Deze standaard waarde moet neutraal zijn, hij moet dus niet selecteren op ASC of DESC of op totalPRICE. Ik heb het geprobeerd op de onderstaande manier maar hij blijft dan selecteren. Wat kan ik achter totalPRICE inplaats van DESC/ASC zodat de query wel gelezen kan worden maar er niet wordt geselecteerd op totalPRICE?


//PIJS Soteren
if(isset($_POST['pricesort']))
{
$pricesort = $_POST['pricesort'];
}
else
{
$pricesort = 'totalPRICE DESC \ASC (HIER MOET DE NEUTRAAL VARIABREL WORDEN GEMAAKT DUS GEEN ASC OF DESC OF ALLEEN totalPRICE) ';
}



$query = "SELECT * FROM useraccount, product WHERE useraccount.PIDID = product.PIDID ORDER BY $quantitysort, $pricesort, $land LIMIT $offset, $limit ";
 
PHP hulp

PHP hulp

08/09/2024 04:17:44
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

01/12/2011 15:13:14
Quote Anchor link
Quote:
The default sort order is ascending, with smallest values first. To sort in reverse (descending) order, add the DESC keyword to the name of the column you are sorting by:

Bron

Oftewel; er wordt gesorteerd op ASC, tenzij je aangeeft dat het DESC is.
 
TJVB tvb

TJVB tvb

01/12/2011 16:30:56
Quote Anchor link
Als je geen oder by meeneemt sorteert die niet, is dat wat je bedoelt of snap ik je gewoon niet?
 
Michiel v

michiel v

01/12/2011 16:46:48
Quote Anchor link
Het punt is dat ik op 3 verschillende manieren moet sorteren. En als ik op de ene heb gesorteerd kan het niet meer op de andere omdat hij dan al heeft gesorteerd op de eerste. In het onderste geval wordt alles geselecteerd op $quantitysort.

Hopelijk heb ik het nu wat duidelijker uitgelegd.

$quantitysort, $pricesort, $land

Toevoeging op 01/12/2011 16:47:43:

Net als bij marktplaats sorteren op prijs en op aantal maar nu ook op land.
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

01/12/2011 18:28:03
Quote Anchor link
Michiel v op 01/12/2011 16:46:48:
Het punt is dat ik op 3 verschillende manieren moet sorteren. En als ik op de ene heb gesorteerd kan het niet meer op de andere omdat hij dan al heeft gesorteerd op de eerste. In het onderste geval wordt alles geselecteerd op $quantitysort.

Je kan de query toch opnieuw uirvoeren met ander sorteer voorwaarden.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.