?page= &id=
Mijn probleem:
ik heb een hoofdpagina (test.php) met fixed layout daar roep ik via _GET ?page= (dus test.php?page=edit_metbh) op.
Nu had ik mijn edit_metbh.php al zodanig gemaakt dat als je dat je eerst een tabel krijgt met alle ID's en als je op ID 1 klikt komt erop te staan edit_metbh.php?id=1
Het probleem is dat ik niet weet hoe ik mijn GET id moet definiëren. Zodat het uiteindelijk word test.php?edit_metbhh&id=1
Ik raak er niet uit.
echo "<a href='test.php?page=" . $_GET['page'] . "&id=" . $waarhetidinzit . "'>Tekst</a>";
Code (php)
1
<? echo "<a href='test.php?page=" . $_GET['page'] . "&id=" . $waarhetidinzit . "'>Tekst</a>"; ?>
dat deze link komt in mijn menu.php mijn id staan gedefinieerd in de desbetrefende pagina's
Maar hoe moet ik juist mijn ID definieren op mijn hoofdpagina moet ik dan hier ook een db connectie maken en mijn id nog eens defineren ?
Code (php)
Gewijzigd op 14/12/2005 23:31:00 door Red Crew
Deze link kan je toch gewoon op de betreffende pagina zetten.
Dat lukt dan geeft hij ook de juiste link weer in mijn url maar mijn test.php daar krijg ik de GET[id]niet aan het werken (niet al mijn pagina maken gebruik van id in de url)
code menu.php
code test.php
code edit_metbh.php
Is er mischien iemand die bereid is om mij te helpen met af en toe een paar bugg fixes te helpen oplossen via msn ofzo ?
Als ik alleen naar de if() en de while kijk krijg je dit:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<?php
if(isset($_GET['id']) && is_numeric($_GET['id']))
{
}
else
{
if (mysql_num_rows($editres) >= 1)
{
while ($edit = mysql_fetch_array($editres))
{
}
}
else
// hier mis ik een {
}
if (!isset($_POST['submit']))
{
}
else
{
}
if (isset($_POST['submit']))
{
}
// en hier mis ik een }
?>
if(isset($_GET['id']) && is_numeric($_GET['id']))
{
}
else
{
if (mysql_num_rows($editres) >= 1)
{
while ($edit = mysql_fetch_array($editres))
{
}
}
else
// hier mis ik een {
}
if (!isset($_POST['submit']))
{
}
else
{
}
if (isset($_POST['submit']))
{
}
// en hier mis ik een }
?>
Verder in deze regel staan enkele quotes die er niet horen:
Code (php)
1
2
3
2
3
<?php
echo "<td><a href=\"test.php?page='$page'&id=".$edit['ID']."\">".$edit['naam']."</a></td>";
?>
echo "<td><a href=\"test.php?page='$page'&id=".$edit['ID']."\">".$edit['naam']."</a></td>";
?>
Moet zijn:
Code (php)
1
2
3
2
3
<?php
echo "<td><a href='test.php?page=" . $page . "&id=" . $edit['ID'] . "'>" . $edit['naam'] . "</a></td>";
?>
echo "<td><a href='test.php?page=" . $page . "&id=" . $edit['ID'] . "'>" . $edit['naam'] . "</a></td>";
?>
En verderop staat nog meer met enkele quotes die er niet horen.