Pagina index maken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

C++ Ontwikkelaar

Functieomschrijving Ben jij als software ontwikkelaar toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zoeken wij jou! Voor het maken van de procesbesturingssoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Ontwerpen, programmeren en testen van product aanpassingen; Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden, o.a. door middel van SCRUM; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Implementeren van nieuwe product

Bekijk vacature »

Senior developer (PHP en VB.NET)

Functie De development afdeling bestaat uit 2 teams. Het productteam (10 developers) is verantwoordelijk voor verschillende applicaties met als doel om zoveel mogelijk te automatiseren en uit te werken tot standaard software. Met diverse Solutions Architecten en ervaren developers denken ze voortdurend mee met hun klanten en bouwen ze de basis van het uiteindelijke maatwerk dat wordt geleverd. Hiernaast hebben ze een maatwerk/projectteam. Dit team bestaat momenteel uit 8 developers (junior tot senior) en is verantwoordelijk voor het maatwerk in hun klantprojecten. Momenteel zijn ze op zoek naar een senior developer die aan de slag gaat in het productteam. Hierin

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Dit ga je doen Met behulp van diverse programmeertalen ontwikkelen van Front-end software; Het begeleiden van het front-end team; Het oplossen van incidenten; Het bijhouden van een backlog; Je hebt een actieve bijdrage in de wekelijkse overleggen met de omliggende teams; Je houdt trends bij en adviseert het management hierover waar nodig; Helder communiceren met de stakeholders om hen zo mee te nemen in projecten en laten inzien wat de duur en toegevoegde waarde van bepaalde projecten is. Hier ga je werken Deze organisatie heeft circa 40 miljoen bezoekers per maand en heeft innovatie hoog in het vaandel staan. Het

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functie omschrijving Voor een software bedrijf in omgeving Breda zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het huidige team developers zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. De klanten van dit groeiende bedrijf zitten door heel Europa en jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Het samenstellen van de software op basis van de input vanuit de klant (T-SQL & C#.NET). Het bezoeken van klanten om de processen en mogelijkheden in kaart te brengen. Het ontwerpen van databases met T-SQL als programmeer laag.

Bekijk vacature »

Freelance Fullstack Java Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij op zoek naar ervaren Fullstack JAVA Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid hebben

Bekijk vacature »

Ervaren PHP ontwikkelaar

Functie Jij als PHP ontwikkelaar komt te werken in een team van 4 andere PHP ontwikkelaars. Je zult je voornamelijk bezig houden met: – Het ontwikkelen van nieuwe features – Doorontwikkelen van de API – Nadenken over de technische infrastructuur – Datakwaliteit Samen met het team ben jij verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van de software en om de positie als marktleider in Europa te behouden. Ze werken volgens SCRUM in 2 wekelijkse sprints, werken met Jira voor alle tickets en communiceren veel via Slack. Eisen • Minimaal 3 jaar ervaring als back end developer • Je hebt affiniteit met

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving Op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen PHP? Lees dan snel verder! Wij zoeken een ervaren PHP developer die binnen een organisatie gaat functioneren als verlengstuk van de klant. Wij zoeken voor deze iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme en plezier aanvliegt. Verder moet je instaat zijn om je tijd goed te managen omdat je aan meerdere projecten tegelijkertijd werkt. Je werkt met de nieuwste technieken en tijdens deze uitdaging werk je veel samen met de front-end developers van deze organisatie. Wij zoeken iemand die zichzelf graag uitdaagt en altijd de beste wilt zijn. Bedrijfsprofiel Waar ga

Bekijk vacature »

Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij komt terecht binnen een informeel team waarin je verantwoordelijk bent voor de backend systemen voor grote klanten als Ziggo en KPN. Als Medior Java developer werk je in teamverband en soms individueel. Gedurende de werkweek zal je veelvuldig sparren met je collega’s voor een goede implementatie van de software. Ben jij een echte Java developer? Ben je geïnteresseerd in de nieuwste technieken en de laatste ontwikkelingen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Eisen Wat wordt er van jou verwacht? • Minimaal HBO/WO denk- en werkniveau; • Analytisch sterk, open

Bekijk vacature »

Full stack Python developer

Functie Samen met andere collega’s (een product owner, een software manager en een ervaren ontwikkelaar) ga jij onze producten verder ontwikkelen. Jouw verantwoordelijkheden zullen bestaan uit: – Verder wil gaan met de ontwikkeling van onze bestaande producten; nieuwe features! – Meedenkt over de roadmap van onze producten – Als sparringpartner kan optreden op het gebied van development – Zelf ook nieuwe ideeën op tafel durft te leggen en deze van scratch af aan wilt bouwen Hieronder ook een paar voorbeelden van projecten waar we momenteel mee bezig zijn of binnenkort aan willen beginnen: – Real-time interactie creëren in onze web

Bekijk vacature »

Software ontwikkelaar

Ben jij graag bezig met verschillende projecten? Vind jij beleving van klanten én medewerkers ook belangrijk? Wij zijn vanwege de doorontwikkeling van het applicatielandschap van onze opdrachtgever op zoek naar een fulltime software ontwikkelaar. Omschrijving Jij en jouw collega’s zijn verantwoordelijk voor de continuïteit en waarborging van het applicatielandschap. Om de processen vloeiend te laten verlopen is software ontwikkeling daarom van essentieel belang. Onze opdrachtgever doet dit voornamelijk zelf, met door hun eigen ontwikkelde applicaties. Dit betekent dat jij: functionele eisen vertaalt naar gebruiksvriendelijke software; tijdens SCRUM sessies advies geeft over het te bouwen ontwerp; nieuwe software ontwikkelt en het

Bekijk vacature »

PHP Developer

As a PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing vanilla PHP code. Working with

Bekijk vacature »

In-house .NET software developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een uitdagende in-house development functie? Maak jij graag hét verschil m.b.t. interne automatisering? Haal jij energie uit het automatiseren van processen voor je eigen collega's? Dan hebben wij de perfecte vacature voor je! Voor een gezellig Brabants familiebedrijf, zijn wij op zoek naar een .NET software developer. Je gaat in deze zelfstandige functie werken aan de ontwikkeling van eigen applicaties & en het koppelen van deze applicaties aan de ingekocht software. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het management team signaleert behoeftes vanuit de business. Vervolgens worden deze behoeftes uitgewerkt en geprioriteerd.

Bekijk vacature »

Dynamics Ontwikkelaar

Dit ga je doen Ontwikkelen van Dynamics 365 voor de interne uitrol; Samen met de consultants sparren met klanten over de wensen en eisen; Ontwikkelen van Dynamics 365 voor verschillende grote klanten; Technische analyse en testen; Meedenken over het gebruik en de richting van Dynamics binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er

Bekijk vacature »
Pietje Bell

Pietje Bell

13/05/2011 15:04:17
Quote Anchor link
Hallo iedereen,

Ik ben al een tijdje bezig met het maken van een eigen website, in PHP natuurlijk maar ik heb een probleem wat mij al een aantal weken bezig houdt. Het volgende is aan de hand, ik heb een index pagina gemaakt waarin ik de locatie van bestanden aangeef. Als deze bestanden bestaan dan worden deze met een include op de hoofdpagina gezet. Bestaat de pagina niet dan word er een foutmelding weer gegeven. Het werkt verder als een trein en bevalt me goed maar wanneer ik de pagina voor de eerste keer aanroep dan krijg ik de hoofdpagina niet te zien. Laad ik deze pagina voor het index script dan blijf je de hoofdpagina zien en word de opmaak van de pagina verstoord.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
<?PHP
error_reporting(E_ALL ^ E_NOTICE);

//include header
include ("opmaak/head.inc.php");
include ("system/connect.inc.php");

$var;

if($_GET['z'])
{

$file = "modules/".$_GET['z'].".php";
    if(!(file_exists($file)))
    {

$var .= 'Oeps, de pagina is niet gevonden'; //foutmelding weergeven
    }
    else
    {
    include $file;
    }
}

if($_GET['x'])
{

$file = "system/".$_GET['x'].".php";
    {

$var .= "Oeps, de pagina is niet gevonden"; //foutmelding weergeven
    }
    else
    {
    include $file;
    }
}

if($_GET['y'])
{

$file = "system/".$_GET['y'].".php";
    {

$var .= "Oeps, de pagina is niet gevonden";
    }

else
    {
    include $file;
    }
}

include ("opmaak/foot.inc.php");
print $var;

?>

Wanneer ik deze code gebruik dan krijg ik een wit scherm (verdere opmaak is er wel gewoon zoals het menu, enz) en wanneer ik pas op het menu item "home" klik dan krijg ik pas de hoofdpagina te zien.

Ik heb google gebruikt voor een oplossing maar die heb ik nog niet kunnen vinden. Ook heb ik geprobeerd om dit op te lossen met een include of include_once maar helaas blijft de opmaak verstoord. Zou iemand mij kunnen helpen met dit probleem?

edit: Als ik de hoofdpagina direct in index.php zet dan heb ik hetzelfde probleem.
Gewijzigd op 13/05/2011 15:08:08 door Pietje Bell

PHP hulp

PHP hulp

16/01/2025 04:03:32

Dennis meijer

dennis meijer

13/05/2011 15:17:01
Quote Anchor link
probeer dit eens...

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
<?php
error_reporting(E_ALL ^ E_NOTICE);

//include header
include ("opmaak/head.inc.php");
include ("system/connect.inc.php");

$var;

if (isset($_GET['z']) || isset($_GET['x']) || isset($_GET['y']))
{

if($_GET['z'])
    {

$file = "modules/".$_GET['z'].".php";
        {

$var .= 'Oeps, de pagina is niet gevonden'; //foutmelding weergeven
        }
        else
        {
        include $file;
        }
    }

if($_GET['x'])
    {

$file = "system/".$_GET['x'].".php";
        {

$var .= "Oeps, de pagina is niet gevonden"; //foutmelding weergeven
        }
        else
        {
        include $file;
        }
    }

if($_GET['y'])
    {

{

}

else
        {
        include $file;
        }
    }
}

else
{
    // Hier home pagina includen!!!
}
include ("opmaak/foot.inc.php");
print $var;

?>

waar staat // Hier home pagina include!!!

moet je even handmatig de home pagina includen;)

Pietje Bell

Pietje Bell

13/05/2011 18:05:35
Quote Anchor link
Je bent echt helemaal TOP! Het heeft gewerkt nadat ik ergens een } te veel ergens had staan.

Dank je wel en sorry voor de late reactie, ik moest nog even weg :).

Wat mij betreft mag dit topic gesloten worden.

Dennis meijer

dennis meijer

13/05/2011 18:07:49
Quote Anchor link
Geen probleem en heb erbij gezet als er geen pagina is aangeklikt dat die dan home laad;)

zoiets moet er altijd bij btw.

Pietje Bell

Pietje Bell

13/05/2011 18:14:02
Quote Anchor link
Je bedoeld net zoals mijn script?

zoiets:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
if($_GET['y'])
    {
    --> {
        } <--
        else
        {
        include $file;
        }
    }

Alleen dan waar de hoofdpagina geinclude word? :).
Gewijzigd op 13/05/2011 18:14:58 door Pietje Bell

Dennis meijer

dennis meijer

13/05/2011 18:15:43
Quote Anchor link
Ik zou kijken of er een $_GET[] bestaat. en als dat zo is kun je kijken welke en anders moet die gewoon standaard een pagina laden. bijv.home

Pietje Bell

Pietje Bell

13/05/2011 18:22:00
Quote Anchor link
Oke, dit is een beveiligingsmaatregel?

- SanThe -

- SanThe -

13/05/2011 20:57:24
Quote Anchor link
Geef een van de GET waarden eens de waarde ../index

Dennis meijer

dennis meijer

13/05/2011 23:09:57
Quote Anchor link
@Pietje

Dit voorkomt gewoon dat als je geen $_GET hebt ingesteld dat die wel iets laat zien;)

Als jij op een website komt laat de website toch ook altijd home zien?:P

En niet dat je wit beeld ziet met menu waar je heen wilt(A)

Arjan -

Arjan -

14/05/2011 00:44:06
Quote Anchor link
Als je hulp aanbiedt, doe het dan wel goed. Zoals santhe al aangeeft is het script zo onveilig als de situatie in libië. En dit is geen effectieve (lees: juiste) controle: if($_GET['x']) {}

Pietje Bell

Pietje Bell

15/05/2011 14:30:35
Quote Anchor link
Oke, dus als ik het goed begrijp dan heb ik een probleem met de beveiliging? (dit is overigens nog lokaal en in ontwikkeling dus ik moet alles nog toevoegen. Mijn idee hier achter is om alles in een "$var" te zetten zodat ik niet overal

Code (php)
1
<?php echo $rootdir ?>

in mijn code hoef te zetten. Ook krijg ik het idee dat dit makkelijker is in het communiceren met de database. Want het index.php bevat de opmaak en de andere bestanden zoals menu items bevatten alleen de informatie die weergegeven moet worden.)

Toevoeging op 15/05/2011 14:35:02:

Arjan - op 14/05/2011 00:44:06:
Als je hulp aanbiedt, doe het dan wel goed. Zoals santhe al aangeeft is het script zo onveilig als de situatie in libië. En dit is geen effectieve (lees: juiste) controle: if($_GET['x']) {}

Die "x" wordt nog gewijzigd in de juiste vorm. Zou je mij een voorbeeld kunnen geven? Hoewel ik al een tijdje bezig ben, dit is niet mijn dagelijkse werk dus alleen als ik vrije tijd heb. Ik heb ook nog niet echt de tijd gehad om me te verdiepen in beveiliging enz.

Mijn doel is overigens om een werkende website te hebben en voor de lancering verbeteringen aan te brengen zoals beveiliging.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.