percentage in kortingsvoucher accepteert geen komma
Ik heb een script voor een winkel en daar zit een kortingsvoucher in.
Ik kan alleen via de adminpanel een heel getal invoeren zoals 33, het script rekent dan 33% korting.
Zodra ik 33,33 invoer, krijg ik een foutmelding via het adminpanel te zien.
Mag ik hier het script neerzetten zodat iemand mee kan kijken waar het aan ligt?
Groetjes Tania.
Als het graag bij relevante code blijft die niet al te groot is (liefst binnen 20 regels) en het melden van de foutmelding, plus welke regel het is, dan kunnen we je zeker makkelijk helpen.
Getallen werken met een punt in plaats van een komma.
Zoals Santhe schreef je moet een punt plaatsen en met je script vraag je een komma aan.
Maar probeer het eens met een punt :).
Even ter duidelijkheid, het script is niet van mijzelf maar een gratis script met licencie waar ik wel dingen in mag veranderen.
Ik ben nog maar net begonnen met php door kleine veranderingen aan te brengen in een bestaande script om op deze manier te kunnen begrijpen wat php taal is en hoe het werkt. Zelf php leren schrijven is wel de bedoeling maar zo ver ben ik nog niet.
Het script even in 20 regels hier neer zetten en waar de fout ligt, zal dus niet gaan.
Het bestaande en al in gebruik/werkend script (winkel) doet het goed en nu heb ik pas een aanvulling voor het script ontdekt en moest ik in een aantal php bestanden het script aanpassen.
Ik heb wel een link naar de aanpassingen maar ik weet niet of hieruit gezien kan worden welke aanpassing ik kan maken om ook met 33.33% kan werken i.p.v 33%. Kan ook zomaar zijn dat ik het moet zoeken in de bestaande php bestanden die ik al heb.
Afijn, hier de link: http://opensolution.org/download,en,18.html?iGetManual=240
Iets naar beneden scrollen en vanaf "How to install" staat welke php ik moest veranderen van-naar.
Alle hulp is welkom maar weet dat ik nog onderaan de trap van php sta qua begrippen.
Toevoeging op 18/02/2015 16:31:11:
Zie net dat de link niet helemaal gepakt wordt...
even helemaal kopiëren en plakken werkt wel.
Sorry.....
Is het niet handig om dergelijke suggesties terug te koppelen met de maker van het script?
Het is een plugin, naar mijn weten veranderd er niets met een toegevoegde plugin tijdens een update (althans daar heb ik geen last van gehad).
Maar voor het maken van een plugin is ook documentatie nodig.
Ze hebben een aantal plugins beschikbaar gesteld voor de gratis en betaalde versie, die staan op hun site vermeld. Sommige moet je downloaden en andere staat er een link "how to install" (dat is bij deze plugin het geval) als je op die link klikt opent een pagina waar beschreven staat in welke php bestanden je een zin van-naar moet veranderen.
Wel heel duidelijk allemaal en het is me ook gelukt dit te doen, alleen ben ik er nu achter gekomen dat in de adminpanel van de winkel, deze geen 33.33 pakt, alleen hele getallen dus 33 of 34. Verder werkt alles prima.
Ze hebben op hun site ook een hoop tips en tricks hoe je dingen kunt en mag veranderen in de php, en dat lukt me ook altijd. Maar hier geven ze alleen aan hoe je de plugin in de bestaande php bestanden kunt invoeren maar niet hoe je zelf aanpassingen kunt maken.
Toevoeging op 18/02/2015 17:22:59:
Ik kan de plugin hier wel neerzeten, maar het is een beetje te lang, vandaar dat ik slim dacht te zijn om enkel de link ernaar te melden om zo naar de aanpassingen te kunnen kijken.
Nogmaals ik heb geen idee of jullie php-ers daar al kunnen zien of er een teken veranderd moet worden om ook met een punt te kunnen werken tussen getallen invoeren, of dat dit toch bij de bestaande bestanden moet gebeuren die ik al had voor de winkel.....
Toevoeging op 18/02/2015 17:33:52:
Geen idee of het duidelijk omschreven wordt door me maar hier in het kort:
Jaren gelden een winkelscript gedownload van een x aantal php bestanden.
Af en toe een update gedaan, prima.
Nu een plugin voor voucherkorting gevonden en hiervoor een aantal regels hier en daar in de x aantal php bestanden moeten veranderen die ik dus al had en waar de winkel al op loopt.
Heb ik gedaan en het werkt prima.
Probleem is enkel dat ik graag 33.33% korting wil invoeren (moet via de adminkant gebeuren) en ik kan daar alleen hele getallen zonder punt ertussen invoeren.
Doe ik bijvoorbeeld 33 invoeren, dan kan ik op de knop bewaar klikken en op de website krijg je dan als je een code invoert (die je dus ook in de adminkant hebt ingevoerd) overal netjes 33% korting op.
Maar ik wil (ja heel eigenwijs weer) 33.33% korting kunnen geven.
---------
Volgende stap is het uitzoeken hoe ik nog meer kortingcodes kan invoeren inplaats van maar 1.
Gewijzigd op 18/02/2015 17:24:58 door Tania Nicholls
Iemand een idee?