PHP, Apache en GD library

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

03/09/2004 22:20:00
Quote Anchor link
Hey,
Ik heb phpdev geinstalleerd, en een aantal keer php geinstalleerd staan op mn hd, de php.ini staat in c:\win2000.
Ik heb een online winkel die draait, behalve de plaatjes die ik wil invoegen bij een produkt die werken niet....
Dit komt doordat de gd library niet geinstalleerd staat, ik krijg de volgende error:
Fatal error: Call to undefined function: imagecreatefromjpeg()

Wanneer ik nou in dos naar de phpdev dir ga en in de php dir ga staan en intyp, php -m, dan zie ik GD ertussen staan, maar wanneer ik phpinfo bekijk in m'n browser dan zie ik GD er niet tussen staan dan zou ik zo'n tabelletje moeten zien.

In php.ini heb ik de ; voor php_gd2.dll weg gehaald en de extension dir staat goed ingesteld.
Ook is de php_gd2.dll aanwezig in die directory.
Ik ben nu al 3 dagen bezig, kan iemand mij helpen !!!!!?????????????????

PHP hulp

PHP hulp

15/01/2025 16:57:46

Bram Z

Bram Z

03/09/2004 22:30:00
Quote Anchor link
Iets raar ?? is gd wel toegelaten in jouw php.ini ?

03/09/2004 22:32:00
Quote Anchor link
Quote:
Iets raar ?? is gd wel toegelaten in jouw php.ini ?

Wat bedoel je precies met toegelaten?
de extension stond er wel bij, php_gd2.dll voor de rest staat er nix van gd geloof ik, hoezo?

Dbr Br

Dbr Br

04/09/2004 10:58:00
Quote Anchor link
Nee doe dit eens

Maak een pagina met als inhoud

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
phpinfo();
?>

Open de pagina en kijk wat er bij "Gd-Library" staat.

04/09/2004 18:25:00
Quote Anchor link
gd
GD Support enabled
GD Version 2.0 or higher
FreeType Support enabled
FreeType Linkage with freetype
JPG Support enabled
PNG Support enabled
WBMP Support enabled

Het is uiteindelijk gelukt, alleen werkt de site nu niet meer, dit komt omdat er een verkeerde mysql geladen wordt, heb er meerdere op mijn pc staan.

PHPmyadmin die haalt de gegevens uit de goeie database, maar Mysql daarin kun je zien welke databases er zijn opgeslagen en daarin staat alleen test dus ik krijg als ik m'n site probeer te laden:

An Error Occurred
--------------------------------------------------------------------------------
Unable to connect to the database.
Check $dbhost, $dbuser, and $dbpasswd in config.php

Je kent het wel, dit is ook logisch want die database staat er niet meer in, erg leip........

Hoe kan ik nou instellen dat de juiste mysql geladen wordt, en dat phpmyadmin de juiste databases laat zien?

04/09/2004 18:29:00
Quote Anchor link
nou heb ik in phpmyadmin de database test verwijderd, en die is nu ook verwijderd in het mysql programma zelf????

In phpmyadmin staan nu nog 2 databases, mysql en camusa.
In mysql prog staat geen 1 database meer.......

Wat is dit nou weer??!:-(

04/09/2004 18:30:00
Quote Anchor link
Kan je de url van je winkel geve?

04/09/2004 18:31:00
Quote Anchor link
Zit achter een router, kun je me misschien verder helpen via msn?

04/09/2004 18:35:00
Quote Anchor link
[email protected]

Als er nog mensen zijn die denken te kunnen helpen?
Graag!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.