php datum - datum
Ik heb een bestaand script waar er een eind datum aanwezig is in de vorm van d:m:y
Nu wil ik de datum van vandaag - de datum in het systeem doen dat ik zie hoeveel dagen er resteren.
Maar dan loopt het mis als ik de volgorde d:m:y gebruik.
Maar het probleem is in de database staat de datum in de volgorde van d-m-y
Maak gebruik van standaard patronen. Er zijn best wel wat geldige patronen, maar daar zit jouw format niet bij (en daarom gaat strtotime() waarschijnlijk over de zeik).
En als je dan toch een eigen patroon kiest, zorg er dan op zijn minst voor dat deze van de vorm jaar(4 cijfers)-maand-dag is, zodat zo'n patroon ten minste een alfabetische volgorde heeft. Maar beter is dus nog gewoon een standaard gebruiken.
Vanuit een standaard kun je een datum nog altijd een custom format geven als je deze afdrukt.
EDIT:
Quote:
LOL
EDIT: sorry, had mijn reactie net geplaatst en zag toen jouw reply :). Ik denk dat het handiger is om dat aan te passen naar DATE, DATETIME of desnoods een INT waarin je een timestamp opslaat. Let wel op: beide varianten hebben voor- en nadelen.
Gewijzigd op 12/02/2015 14:38:25 door Thomas van den Heuvel
Jan Vermeulen op 12/02/2015 14:27:13:
Bedankt voor de hulp.
Welk type heeft de kolom? VARCHAR ?
In dat geval:
a) backup maken
b) kolom van type DATE toevoegen
c) query maken die de DATE kolom vult aan de hand van de waarden in de oude kolom.
(kan iemand je vast even aan de juiste query helpen)