php formulieren verwerken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

10/10/2004 21:04:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben behoorlijk vers met php en ben bezig een een soort tekstverwerkingsformulier te maken. Hierbij is sprake van een 6 tal formulieren waarvan de ingevulde waarden in een tekstbestand moeten komen. Het lukt me aardig de variablen door te sturen naar een volgende pagina met behulp van arrays en global $_POST maar ik kom er niet achter hoe ik alle variablen uit eindelijk in 1 bestand bij elkaar krijg. Kan iemand me helpen?

PHP hulp

PHP hulp

16/01/2025 18:44:43

PrisonerOfPain

PrisonerOfPain

10/10/2004 21:07:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
$toFile
= $_POST['1'] . $_POST['2'];
?>

Overzetten met $_POST lijkt me niet zo'n goed idee trouwens, kijk eens naar $_SESSION.

10/10/2004 21:25:00
Quote Anchor link
Bedankt voor je snelle reactie.

Ik snap het nog niet helemaal waar maak je de $toFile aan en wat is het effect daarvan precies?
Wat is het voordeel van $_SESSION hierbij?

misschien ter illustratie een paar stukjes van mijn script:

stukje formulier:
echo "<form action='$PHP_SELF' method=post>";

echo "<h3>ziektebeeld</h3>";
echo "<INPUT TYPE=\"checkbox\" name=\"infectie\">infectieziekten en parasitaire ziekten<br>";
echo "<INPUT TYPE=\"checkbox\" name=\"neo\">neoplasmata<br>";
echo "<INPUT TYPE=\"checkbox\" name=\"immuun\">bloedziekten en ziekten van immuunsysteem<br>";

stukje verwerkingscode:

$ziekte = array();

if(isset($_POST["infectie"]) == TRUE)
{
$ziekte[] = $_POST["infectie"];
}

if(isset($_POST["neo"]) == TRUE)
{
$ziekte[] = $_POST["neo"];
}

if(isset($_POST["neo"]) == TRUE)
{
$ziekte[] = $_POST["neo"];
}

PrisonerOfPain

PrisonerOfPain

10/10/2004 21:29:00
Quote Anchor link
op die code gebaseerd zou ik zeggen, kijk eens naar implode()

Over die $_SESSION, ik dacht dat het formulier -> verwerking -> formulier -> verwerking -> opslaan was, en dan 6 keer. Dan is het een stuk makkelijker, en minder foutgevoelig om je waarden tussentijds in een sessie op te slaan.

10/10/2004 21:35:00
Quote Anchor link
bedankt ik zal zowel eens naar implode kijken als naar $_session vooral dat laatste kan wel eens helpen. Het gaat inderdaad om een 6 maal vervolg formulier waarbij de variabelen uit alle formulieren een plekje moeten krijgen in een tekst bestand
Mijn idee tot nog toe was om dan maar gewoon 6 aparte formulieren te maken en de variaben bij elkaar te rapen in een verwerkings.php ik heb echter geen idee of dat kan en uberhaubt handig is

groet

Nop

PrisonerOfPain

PrisonerOfPain

10/10/2004 21:42:00
Quote Anchor link
nop:
bedankt ik zal zowel eens naar implode kijken als naar $_session vooral dat laatste kan wel eens helpen. Het gaat inderdaad om een 6 maal vervolg formulier waarbij de variabelen uit alle formulieren een plekje moeten krijgen in een tekst bestand

Dan is het inderdaad handig om sessies te gebruiken, anders loop je de kans dat je gegevens gemanipuleerd worden, lijkt me geen succes
Quote:
Mijn idee tot nog toe was om dan maar gewoon 6 aparte formulieren te maken en de variaben bij elkaar te rapen in een verwerkings.php ik heb echter geen idee of dat kan en uberhaubt handig is

Ik zou ze lekker in een database stoppen. Met implode maak je trouwens van een array een string dus heb je eerst $x = array ('a','b','c');
dan krijg je met implode ($x); als resultaat 'abc'; en met implode($x, 'aap'); krijg je 'aaapbaapc' (die niet aan het einde)

10/10/2004 21:50:00
Quote Anchor link
dat gegevens gemanipuleerd kunnen worden is in dit geval niet erg omdat het op een interne server zal gaan draaien

PrisonerOfPain

PrisonerOfPain

10/10/2004 22:08:00
Quote Anchor link
En dan is het niet belangrijk dat het veilig is want..?

10/10/2004 22:28:00
Quote Anchor link
misschien beetje naief maar ten eerste zou ik niemand kunnen bedenken die de behoefte heeft om betreffende gegevens te manipuleren ten tweede zal het tekstbestandje wat gegenereerd wordt nog weer verwerkt worden. Lijkt omslachtig maar men gebruikt nu een word tekst waar in geknipt en geplakt wordt. Op de php manier levert dat een hoop tijdswinst op, dat is het belangrijkste verschil met gewoon in word werken.

11/10/2004 20:31:00
Quote Anchor link
Hoe implode je bovenstaande array?
als ik implode($ziekte) krijg ik niets terug
zelfde geldt voor implode(",",$ziekte)

PrisonerOfPain

PrisonerOfPain

11/10/2004 21:42:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<? var_dump ($ziektes); ?>

Wat levert dat op?

11/10/2004 22:08:00
Quote Anchor link
NULL, zoals ik al vreesde maar niet goed snap
$ziek=$ziekte[] mag niet?

Mitch X

Mitch X

11/10/2004 22:20:00
Quote Anchor link
Verschillende data typen met dezelfde naam gaat niet neej ...

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.