php forum bewerk pagina

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »

12/05/2005 19:58:00
Quote Anchor link
Dus dat betekent dat ik of voor post moet kiezen of voor get , kies ik voor get dan moet ik zorgen dat het formulier word met post ??? , maar als ik voor post kies hoef ik toch bijna niks te veranderen ???

PHP hulp

PHP hulp

13/01/2025 21:08:46

Willem Jan Z

Willem Jan Z

12/05/2005 20:34:00
Quote Anchor link
Kijk nou eens goed naar wat Rafael zegt....

Als je iets uit de URL wilt halen, moet je GET gebruiken, als je info dat je via een formulier hebt verstuurd (met als method post), dan moet je POST gebruiken... Dus de variabele die uit de URL komen (naam, email, id) moeten GET krijgen, en die je via het formulier verstuurd moeten POST krijgen...

12/05/2005 20:41:00
Quote Anchor link
heb dit er van proberen te maken heb even goed naar jullie geluistert en wat dingen geprobeerd alleen volgens mij zit er net naast
dit is wat ik nu heb

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php
error_reporting(E_ALL);
include ("test.php");
if (isset($_GET['submit']) && isset($_GET['id']) && isset($_GET['bericht'])){
mysql_query("UPDATE tabel SET bericht='$_GET[bericht]' WHERE id='$_GET[id]");
echo "geupdate";
}

$query = mysql_query("SELECT bericht FROM dvdfilms WHERE naam='" . $_GET['naam'] . "' AND email='" . $_GET['email'] . "' AND id='" . $_GET['id'] . "'");  
if (mysql_num_rows($query) >= 1){
while ($rij = mysql_fetch_assoc($query)){
echo $rij['bericht'];
echo "<FORM action=\"" . $_SERVER['PHP_SELF'] . "id=" . $_GET['id'] .  "\" method='get' >";
echo "Nieuw bericht: <input name='bericht' type='text' id='bericht' size='20'>";
echo "<br><input type='submit' name='submit' value='submit'>";
}
}

?>

Willem Jan Z

Willem Jan Z

12/05/2005 20:45:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?
method='GET' // Gewoon POST van laten, je wilt de waardes toch opsturen? Toch niet binnenhalen??

$_GET['submit'] // Komt submit uit de URL??
$_GET['id'] // Die is goed
$_GET['bericht'] // Komt deze ook uit de URL??

$_GET['naam'] // Goed
$_GET['email'] // Goed
$_GET['id'] // Goed
$_GET['id'] // Ook goed

?>

De variabelen staan in zelfde volgorde, alleen de method heb ik ff vooraan gezet, omdat het anders beetje verwarrend was... Want het leek idd wel goed, omdat de method get was... Maar om de variabele op te sturen (in het engels POST *hint*) moet je method=POST gebruiken
Gewijzigd op 12/05/2005 20:47:00 door Willem Jan Z

12/05/2005 21:03:00
Quote Anchor link
submit komt niet uit de url

bericht komt ook niet de url

moet ik aan deze ook iets veranderen dan ?

Willem Jan Z

Willem Jan Z

12/05/2005 21:04:00
Quote Anchor link
Snap je dat nu nog steeds niet dan? Dat moet dus POST worden! Omdat het uit het formulier komt waar je method is post gebruikt...

Alfred -

Alfred -

12/05/2005 21:06:00
Quote Anchor link
Willem-Jan:
Snap je dat nu nog steeds niet dan? Dat moet dus POST worden! Omdat het uit het formulier komt waar je method is post gebruikt...

Quote:
echo "<FORM action=\"" . $_SERVER['PHP_SELF'] . "id=" . $_GET['id'] . "\" method='get' >";

*grijns* heeft ie ondertussen ook al naar $_GET gezet :p

Willem Jan Z

Willem Jan Z

12/05/2005 21:11:00
Quote Anchor link
Ja, dat heb ik toch ook gezegd, dat hij dat gewoon POST moest laten

12/05/2005 21:14:00
Quote Anchor link
oke jongens hoop niet dat jullie al gek van me worden maar ik heb weer even geprobeerd en dit is wat ik nu heb gebrouwen

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php    
include ("test.php");    
if (isset($_POST['submit']) && isset($_POST['forumid']) && isset($_POST['bericht'])){    
mysql_query("UPDATE tabel SET bericht='$_POST[bericht]' WHERE id='$_POST[forumid]");    
echo "geupdate";    
}

$query = mysql_query("SELECT bericht FROM dvdfilms WHERE naam='$_GET[naam]' AND email='$_GET[email]' AND id='$_GET[forumid]'");    
echo $rij['bericht'];    
echo "</FORM method='POST' action=\"" . $_SERVER['PHP_SELF'] . "id=" . $rij['forumid'] . "\">";    
echo "Nieuw bericht: <textarea cols='20' rows='5' name='bericht' id='bericht'></textarea>";    
echo "<br><input type='submit' name='submit' id='verzenden'>";    
}    
}

else{    
echo "hier klopt iets niet";    
}

?>

12/05/2005 21:21:00
Quote Anchor link
sorry verkeerde ik bedoelde deze--------------

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php    
include ("test.php");    
if (isset($_GET['submit']) && isset($_GET['forumid']) && isset($_GET['bericht'])){    
mysql_query("UPDATE tabel SET bericht='$_GET[bericht]' WHERE id='$_GET[forumid]");    
echo "geupdate";    
}

$query = mysql_query("SELECT bericht FROM dvdfilms WHERE naam='$_GET[naam]' AND email='$_GET[email]' AND id='$_GET[id]'");    
echo $rij['bericht'];    
echo "<FORM method='POST' action=\"" . $_SERVER['PHP_SELF'] . "id=" . $rij['id'] . "\">";    
echo "Nieuw bericht: <textarea cols='20' rows='5' name='bericht' id='bericht'></textarea>";    
echo "<br><input type='submit' name='submit' id='verzenden'>";    
}    
}

else{    
echo "hier klopt iets niet";    
}

?>

Willem Jan Z

Willem Jan Z

12/05/2005 21:27:00
Quote Anchor link
Ksnap niet waarom je het nog steeds niet snap, maar geeft niet... Zo moet het werken denk ik...

include ("test.php");
if (isset($_POST['submit']) && isset($_GET['forumid']) && isset($_POST['bericht'])){
mysql_query("UPDATE tabel SET bericht='" . $_POST['bericht'] . "' WHERE id='" . $_GET['forumid'] . "'");
echo "geupdate";
}
else
{
$query = mysql_query("SELECT bericht FROM dvdfilms WHERE naam='". $_GET['naam'] . "' AND email='" . $_GET['email'] . "' AND id='". $_GET['forumid'] . "'");
if (mysql_num_rows($query) >= 1)
{
while ($rij = mysql_fetch_assoc($query))
{
echo $rij['bericht'];
echo "<FORM method='POST' action=\"" . $_SERVER['PHP_SELF'] . "\">";
echo "<input type=\"hidden\" value=\" . $rij['forumid'] . "\" name=\"id\">";
echo "<br><input type='submit' name='submit' value='verzenden'>";
}
}
else
{
echo "Er is iets misgegaan!".mysql_error();
}
}

1 ding, waarom zette je bovenin Get['forumid'] en in de query GET['id']... Je moet 1 van de 2 gebruiken... En die waarde gebruiken in URL
Gewijzigd op 12/05/2005 21:31:00 door Willem Jan Z

12/05/2005 21:43:00
Quote Anchor link
oke heel erg bedankt heb het verwerkt tot dit maar krijg de melding er is iets misgegaan -----

include ("test.php");
if (isset($_POST['submit']) && isset($_GET['id']) && isset($_POST['bericht'])){
mysql_query("UPDATE tabel SET bericht='" . $_POST['bericht'] . "' WHERE id='" . $_GET['id'] . "'");
echo "geupdate";
}
else
{
$query = mysql_query("SELECT bericht FROM dvdfilms WHERE naam='". $_GET['naam'] . "' AND email='" . $_GET['email'] . "' AND id='". $_GET['id'] . "'");
if (mysql_num_rows($query) >= 1)
{
while ($rij = mysql_fetch_assoc($query))
{
echo $rij['bericht'];
echo "<FORM method='POST' action=\"" . $_SERVER['PHP_SELF'] . "\">";
echo "<input type='hidden' value=\"" . $rij['id'] . "\" name='id'>";
echo "<br><input type='submit' name='submit' value='verzenden'>";
}
}
else
{
echo "Er is iets misgegaan!".mysql_error();
}
}

Willem Jan Z

Willem Jan Z

12/05/2005 21:55:00
Quote Anchor link
Waarom heb je het verwerkt? Probeer hem eens zonder er iets aan te veranderen

12/05/2005 22:02:00
Quote Anchor link
oke met jou orgineel heb alleen even van forumid id gemaakt want heb geen forumid kolom opent i netjes de pagina met een bericht tekstvlak waar ik het orginele zou kunnen veranderen alleen als ik dan op submit krijg ik dit

Notice: Undefined index: naam
Notice: Undefined index: email in
Notice: Undefined index: id

Er is iets misgegaan!

Alfred -

Alfred -

12/05/2005 22:05:00
Quote Anchor link
Bon, die "error" krijg je wanneer de MySQL query resulteert in 0 resultaten... Dus moet je de fout hier gaan zoeken:

Quote:
$query = mysql_query("SELECT bericht FROM dvdfilms WHERE naam='". $_GET['naam'] . "' AND email='" . $_GET['email'] . "' AND id='". $_GET['forumid'] . "'");

Wel, is $_GET['naam'], $_GET['email'], en $_GET['forumid'] er?
Maw: jepagina.php?naam=Bleh&[email protected]&forumid=2232
?

Als dit klopt, bestaat het record met die voorwaarden wel? Bestaat de tabel waar je uit wil selecteren wel? Etc...

Willem Jan Z

Willem Jan Z

12/05/2005 22:05:00
Quote Anchor link
Je moet die forumid en id uit elkaar halen... forumid is een aparte naam, dat heeft niks te maken met wat erin zit... Dus jij stopt $_POST['forumid'] in kolom id.... Dan werkt het wel...

Maar als er nog niks in zit, kan je er ook niks uithalen.. Stop eens wat met de hand (met phpmyadmin) in je database, dan zal het wel werken denk ik...

12/05/2005 22:25:00
Quote Anchor link
de kolom forumid bestaat niet maar de kolom id wel dus heb alle forumid's in id verandert voor de rest staan der al aardig wat gegevens in de mysql tabel waar ik uit selecteer en de begin pagina word perfect totdat ik op submit en dan krijg ik die error

Willem Jan Z

Willem Jan Z

12/05/2005 22:34:00
Quote Anchor link
Jonge luister nou naar wat ik zeg! De naam forumid die je meegeeft in heeft niks te maken met de naam id van je kolom... Het gaat om de inhoud!

Dus je stopt in inhoud van $_POST['forumid'] in de kolom id, als jij die waardes gaat veranderen van mij, wil hij iets ophalen met id '', welke niet bestaat, daarom is mysql_num_rows 0 waardoor je die fout krijgt... Gebruik nu mijn script... helemaal, zonder iets te veranderen...

Als het dan neit werkt... plak hier de error die je krijgt...
Gewijzigd op 12/05/2005 22:37:00 door Willem Jan Z

12/05/2005 23:02:00
Quote Anchor link
oke heb helemaal niks verandert als ik de pagina nu open zegt i gelijk

Notice: Undefined index: forumid in

Er is iets misgegaan!

Willem Jan Z

Willem Jan Z

12/05/2005 23:17:00
Quote Anchor link
Die forumid moet hij uit de URL halen! Wat was de URL waarmee je binnenkwam?

En het is een notice geen error... Maar omdat er geen forumid is opgegeven kan de query niet worden uitgevoerd. Heb ik in mijn vorige post uitgelegd.
Dus wat je moet doen is de URL zo opbouwen, zoals je zelf zei...

formulier.php?naam=naam&email=email&forumid=forumid

En niet weer gaan zeuren dat forumid niet bestaat in je tabel...

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.