PHP Foutmelding?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

05/10/2004 19:55:00
Quote Anchor link
Ik krijg op mijn site en bij mijn admin de volgende foutmelding te zien;

Parse error: parse error, unexpected '?' in /data/members/paid/b/e/beginelkedaggoed.com/htdocs/www/data_links.php on line 60

Al mijn linkpartners zijn " spoorloos" en ook kan ik niet meer inloggen in mijn admin? Heeft iemand een tip of iets dergelijks?
Ps; ik heb zelf niets veranderd in het systeem, kwam opeens zo te staan. Script, etc zijn door iemand anders ge-installeerd die dit ook niet kent en kan verhelpen?

PHP hulp

PHP hulp

16/01/2025 14:44:05

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

05/10/2004 20:04:00
Quote Anchor link
Lees de foutmelding eens en kijk naar de regel die de foutmelding aangeeft.

Elwin

05/10/2004 20:50:00
Quote Anchor link
Ik ben zelf een " leek" in PHP en zie het dus niet? Ook al gezocht op het WWW maar niets hierover kunnen vinden?

Alfred -

Alfred -

05/10/2004 20:56:00
Quote Anchor link
Quote:
Parse error: parse error, unexpected '?' in /data/members/paid/b/e/beginelkedaggoed.com/htdocs/www/data_links.php on line 60

Wat dacht je om eens op regel 60 te kijken naar een '?' dat er niet moet staan ?

---
We worden dommer en dommer...

Marien xD

Marien xD

05/10/2004 21:41:00
Quote Anchor link
Misschien komt het wel door die JP van Jan Peter Balkenende? :D

06/10/2004 08:48:00
Quote Anchor link
als ik mn site wil openen (http://www.derde-helft.nl/phpnuke/) dan krijg ik de volgende melding:

Fatal error: Call to undefined function: message_die() in /home/krammetj/public_html/phpnuke/db/db.php on line 88

als ik het bestandje db.php open krijg staat op regel 88: $db = new sql_db($dbhost, $dbuname, $dbpass, $dbname, false);
if(!$db->db_connect_id) {
message_die(CRITICAL_ERROR, "Could not connect to the database");

Weet iemand wat er fout is en hoe ik het op kan lossen? Alvast bedankt!

06/10/2004 12:06:00
Quote Anchor link
message_die is een functie die je zelf hebt gemaakt?

Anders moet je eens kijken naar trigger_error

06/10/2004 12:20:00
Quote Anchor link
Nee, heb niets zelf veranderd. Wat is trigger_error?

06/10/2004 12:23:00

06/10/2004 13:06:00
Quote Anchor link
Hmm.. ja.. maar eigenlijk snap ik er nu nog niets van (heb zoals je wel gemerkt hebt behoorlijk weinig verstand van PHP)

Kan ik niet gewoon het bestand db.php vervangen door het oorspronkelijke bestand? Dus gewoon phpnuke opnieuw installeren in een andere directory, vervolgens dat db.php kopieren en in de huidige map zetten?

Alfred -

Alfred -

06/10/2004 13:12:00
Quote Anchor link
Quote:
als ik het bestandje db.php open krijg staat op regel 88: $db = new sql_db($dbhost, $dbuname, $dbpass, $dbname, false);
message_die(CRITICAL_ERROR, "Could not connect to the database"); }

Vervang die regels door:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?
$db
= new sql_db($dbhost, $dbuname, $dbpass, $dbname, false);
echo "Kan niet verbinden";
exit;
}

?>

06/10/2004 13:14:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
<?php
$db
= new sql_db($dbhost, $dbuname, $dbpass, $dbname, false) or die ("Kan niet verbinden:<br/>" . mysql_error());
?>

1 regeltje :+

Alfred -

Alfred -

06/10/2004 13:20:00
Quote Anchor link
Quote:
Code (php)
1
2
3
<?php
$db
= new sql_db($dbhost, $dbuname, $dbpass, $dbname, false) or die ("Kan niet verbinden:<br/>" . mysql_error());
?>

1 regeltje :+

Feit, maar mysql_error(); zou ik dan toch weglaten in je error... Niet iedereen heeft hier zaken mee :)

Edit: typo
Gewijzigd op 06/10/2004 13:26:00 door Alfred -

06/10/2004 13:38:00
Quote Anchor link
Dus als ik het bestand db.php aanpas zoals Rafael hierboven aangaf is het probleem verholpen?

Kan ik dit ook in kladblok aanpassen? Zit namelijk op m'n werk nou en heb hier geen dreamweaver of iets dergelijks?

06/10/2004 13:48:00
Quote Anchor link
ik heb het nou gedaan zoals jullie het zeiden.. maar wanneer ik de pagina nou open krijg ik alleen de melding: kan niet verbinden, de pagina doet het dus nog steeds niet..

Wat doe ik verkeerd?

Alfred -

Alfred -

06/10/2004 14:06:00
Quote Anchor link
Quote:
Kan ik dit ook in kladblok aanpassen? Zit namelijk op m'n werk nou en heb hier geen dreamweaver of iets dergelijks?

Alles wat tekst kan maken en opslaan als .php is voldoende :)

Quote:
ik heb het nou gedaan zoals jullie het zeiden.. maar wanneer ik de pagina nou open krijg ik alleen de melding: kan niet verbinden, de pagina doet het dus nog steeds niet..

Fout in je db verbinding dus... De gegevens eens nakijken, en dan zou ie moeten werken :)

06/10/2004 14:11:00
Quote Anchor link
welke gegevens moet ik nakijken?

Ik wil je anders wel ff de link naar de ftp-pagina geven zodat je misschien zelf ff rond kunt kijken?

Alfred -

Alfred -

06/10/2004 14:27:00
Quote Anchor link
Quote:
welke gegevens moet ik nakijken?

Je verbindingsinstellinge...
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?
$db
= new sql_db($dbhost, $dbuname, $dbpass, $dbname, false);

// Je moet kijken of
// dbhost
// dbuname
// dbpass
// dbname
// allemaal geset zijn :) En natuurlijk ook juist geset...

?>

06/10/2004 14:29:00
Quote Anchor link
met elke vraag die ik stel begin ik me dommer te voelen.. maar hoe kijk ik of iets geset is? En hoe weet ik dan ook nog of het juist is?

Alfred -

Alfred -

06/10/2004 14:30:00
Quote Anchor link
Ik stel voor dat je wat tutorials op deze site bekijkt... Of een boek leest... Zou handig kunnen zijn, want dit is echt wel basis...

06/10/2004 14:34:00
Quote Anchor link
denk dat dat inderdaad wel makkelijk is :)

Maar ik snap alleen niet hoe het kan dat er ineens een fout in de database zit, hij heeft het altijd gewoon gedaan, en nou doet ie het ineens niet meer, zonder dat ik er wat aan veranderd heb.

Maar in ieder geval bedankt.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.