PHP Foutmelding?
Parse error: parse error, unexpected '?' in /data/members/paid/b/e/beginelkedaggoed.com/htdocs/www/data_links.php on line 60
Al mijn linkpartners zijn " spoorloos" en ook kan ik niet meer inloggen in mijn admin? Heeft iemand een tip of iets dergelijks?
Ps; ik heb zelf niets veranderd in het systeem, kwam opeens zo te staan. Script, etc zijn door iemand anders ge-installeerd die dit ook niet kent en kan verhelpen?
Elwin
Ik ben zelf een " leek" in PHP en zie het dus niet? Ook al gezocht op het WWW maar niets hierover kunnen vinden?
Quote:
Parse error: parse error, unexpected '?' in /data/members/paid/b/e/beginelkedaggoed.com/htdocs/www/data_links.php on line 60
Wat dacht je om eens op regel 60 te kijken naar een '?' dat er niet moet staan ?
---
We worden dommer en dommer...
Misschien komt het wel door die JP van Jan Peter Balkenende? :D
Fatal error: Call to undefined function: message_die() in /home/krammetj/public_html/phpnuke/db/db.php on line 88
als ik het bestandje db.php open krijg staat op regel 88: $db = new sql_db($dbhost, $dbuname, $dbpass, $dbname, false);
if(!$db->db_connect_id) {
message_die(CRITICAL_ERROR, "Could not connect to the database");
Weet iemand wat er fout is en hoe ik het op kan lossen? Alvast bedankt!
Anders moet je eens kijken naar trigger_error
Nee, heb niets zelf veranderd. Wat is trigger_error?
Kan ik niet gewoon het bestand db.php vervangen door het oorspronkelijke bestand? Dus gewoon phpnuke opnieuw installeren in een andere directory, vervolgens dat db.php kopieren en in de huidige map zetten?
Quote:
als ik het bestandje db.php open krijg staat op regel 88: $db = new sql_db($dbhost, $dbuname, $dbpass, $dbname, false);
message_die(CRITICAL_ERROR, "Could not connect to the database"); }
message_die(CRITICAL_ERROR, "Could not connect to the database"); }
Vervang die regels door:
Code (php)
1
2
3
2
3
<?php
$db = new sql_db($dbhost, $dbuname, $dbpass, $dbname, false) or die ("Kan niet verbinden:<br/>" . mysql_error());
?>
$db = new sql_db($dbhost, $dbuname, $dbpass, $dbname, false) or die ("Kan niet verbinden:<br/>" . mysql_error());
?>
1 regeltje :+
Quote:
Code (php)
1
2
3
2
3
<?php
?>
?>
Feit, maar mysql_error(); zou ik dan toch weglaten in je error... Niet iedereen heeft hier zaken mee :)
Edit: typo
Gewijzigd op 06/10/2004 13:26:00 door Alfred -
Kan ik dit ook in kladblok aanpassen? Zit namelijk op m'n werk nou en heb hier geen dreamweaver of iets dergelijks?
Wat doe ik verkeerd?
Quote:
Kan ik dit ook in kladblok aanpassen? Zit namelijk op m'n werk nou en heb hier geen dreamweaver of iets dergelijks?
Alles wat tekst kan maken en opslaan als .php is voldoende :)
Quote:
ik heb het nou gedaan zoals jullie het zeiden.. maar wanneer ik de pagina nou open krijg ik alleen de melding: kan niet verbinden, de pagina doet het dus nog steeds niet..
Fout in je db verbinding dus... De gegevens eens nakijken, en dan zou ie moeten werken :)
Ik wil je anders wel ff de link naar de ftp-pagina geven zodat je misschien zelf ff rond kunt kijken?
Quote:
welke gegevens moet ik nakijken?
Je verbindingsinstellinge...
met elke vraag die ik stel begin ik me dommer te voelen.. maar hoe kijk ik of iets geset is? En hoe weet ik dan ook nog of het juist is?
Ik stel voor dat je wat tutorials op deze site bekijkt... Of een boek leest... Zou handig kunnen zijn, want dit is echt wel basis...
Maar ik snap alleen niet hoe het kan dat er ineens een fout in de database zit, hij heeft het altijd gewoon gedaan, en nou doet ie het ineens niet meer, zonder dat ik er wat aan veranderd heb.
Maar in ieder geval bedankt.