php photo gallery fout
Ik heb een PHP photo gallery van internet gehaald via http://www.foliopages.com/php-photo-gallery-no-database en dan de variant met albums.
Als ik deze in mijn php website laad dan geeft hij het volgende aan: Notice: Undefined index: in C:\xampp\htdocs\coppus2\folio-gallery.php on line 86
nu heb ik eigenlijk geen verstand van het echte programmeren omdat ik nog maar een beginner ben die net leert kruipen ;). weten jullie wat hier fout in zit?
dit is de code van regel 86
$rand_pic = $rand_dirs[array_rand($rand_dirs)];
gr. Marjanka
$rand_dirs is leeg. Heb je wel mappen ingesteld staan waar je foto's staan?
Toevoeging op 16/08/2016 22:48:43:
wacht, als ik door klik zie ik wel foto's alleen op het voorblad niet waar hij de fout ook weergeeft
Toevoeging op 16/08/2016 22:49:59:
en opgelost, door 1 voor 1 op de mappen op de site te klikken heeft hij de fout opgelost. ik denk dat het ging om het tumb bestandje die hij pas zou aanmaken als een fotoalbum geopend werd zoals ik kon lezen in de uitleg.
Dit kan je voorkomen door deze code boven regel 86 te plaatsen:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
2
3
4
5
6
<?php
$rand_pic = null;
if (count($rand_dirs) > 0) {
}
?>
$rand_pic = null;
if (count($rand_dirs) > 0) {
}
?>
Marjanka, de melding die je geeft is een notice. Dit is wat anders dan een error en het script zal hierom gewoon werken, maar je wilt ze natuurlijk niet laten zien aan je bezoekers. Je kunt deze notices uitzetten, maar je kunt ze ook eenvoudig oplossen door altijd te controleren of een variabele bestaat met bijv isset.
Ik denk dat ik voordat ik de website bijwerk moet zorgen dat het offline werkt zonder meldingen. en dan pas uploaden naar de server.