php photo gallery fout

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Marjanka van der Weide

Marjanka van der Weide

16/08/2016 21:42:08
Quote Anchor link
Hoi,

Ik heb een PHP photo gallery van internet gehaald via http://www.foliopages.com/php-photo-gallery-no-database en dan de variant met albums.
Als ik deze in mijn php website laad dan geeft hij het volgende aan: Notice: Undefined index: in C:\xampp\htdocs\coppus2\folio-gallery.php on line 86

nu heb ik eigenlijk geen verstand van het echte programmeren omdat ik nog maar een beginner ben die net leert kruipen ;). weten jullie wat hier fout in zit?

dit is de code van regel 86

$rand_pic = $rand_dirs[array_rand($rand_dirs)];

gr. Marjanka

PHP hulp

PHP hulp

01/11/2024 02:28:34

Ben van Velzen

Ben van Velzen

16/08/2016 21:51:58
Quote Anchor link
$rand_dirs is leeg. Heb je wel mappen ingesteld staan waar je foto's staan?

Marjanka van der Weide

Marjanka van der Weide

16/08/2016 22:47:59
Quote Anchor link
Ik had mappen toegevoegd, maar de foto's die daar in staan zie ik niet. alleen de map die origineel is meegeleverd met de download is gevuld op de site.

Toevoeging op 16/08/2016 22:48:43:

wacht, als ik door klik zie ik wel foto's alleen op het voorblad niet waar hij de fout ook weergeeft

Toevoeging op 16/08/2016 22:49:59:

en opgelost, door 1 voor 1 op de mappen op de site te klikken heeft hij de fout opgelost. ik denk dat het ging om het tumb bestandje die hij pas zou aanmaken als een fotoalbum geopend werd zoals ik kon lezen in de uitleg.

Eddy E

Eddy E

17/08/2016 08:56:38
Quote Anchor link
Klopt, maar als jij een nieuwe foto (via FTP waarschijnlijk) toevoegt, wil je niet dat gebruikers die foutmelding geven.
Dit kan je voorkomen door deze code boven regel 86 te plaatsen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
if(!isset($rand_dirs))
   {

$rand_dirs = array();
   }

?>

Ben van Velzen

Ben van Velzen

17/08/2016 11:39:33
Quote Anchor link
@Eddy: volgens mij voorkomt dat het niet, en is dat het probleem ook niet. Het probleem is dat de array *leeg* is, hier zal dus bij het bepalen van $rand_pic mee rekening gehouden moeten worden, mogelijk iets als:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
$rand_pic
= null;
if (count($rand_dirs) > 0) {
  $rand_pic = $rand_dirs[array_rand($rand_dirs)];
}

?>

Michael -

Michael -

17/08/2016 17:56:05
Quote Anchor link
Marjanka, de melding die je geeft is een notice. Dit is wat anders dan een error en het script zal hierom gewoon werken, maar je wilt ze natuurlijk niet laten zien aan je bezoekers. Je kunt deze notices uitzetten, maar je kunt ze ook eenvoudig oplossen door altijd te controleren of een variabele bestaat met bijv isset.

Marjanka van der Weide

Marjanka van der Weide

24/08/2016 08:58:23
Quote Anchor link
Ik denk dat ik voordat ik de website bijwerk moet zorgen dat het offline werkt zonder meldingen. en dan pas uploaden naar de server.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.