php programma

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

01/09/2004 12:00:00
Quote Anchor link
zijn er ook programma's verkrijgbaar die php kunnen draaien, zodat je niet een server hoeft te instelleren? zoiets als htmlkit, maar dan php.

PHP hulp

PHP hulp

15/01/2025 14:33:27

Dbr Br

Dbr Br

01/09/2004 12:50:00
Quote Anchor link
Hmm.. Als dat bestond zou ik het wel gebruiken :D.

Nee ik denk niet (maarja niets is onmogelijk dezer dagen) dat dit tot nu toe mogelijk is, waarom zit dan iedereen te klooien met webservers om PHP te laten draaien?

Dutchcamel

dutchcamel

01/09/2004 12:58:00
Quote Anchor link
Quote:
..., waarom zit dan iedereen te klooien met webservers om PHP te laten draaien?
Omdat anderen de site anders niet kunnen openen :)

Joris van Rooij

Joris van Rooij

01/09/2004 12:59:00
Quote Anchor link
Het zit hem hiet in: PHP moet geparsed worden door een server-programma, html wordt gerendered door de browser. PHP heeft als output HTML (oorspronkelijk). Dit is dus een extra tussenstap. Deze stap heeft een parser nodig. Dat is het programma PHP (als je het zo mag noemen). Dus je moet wel een server hebben om PHP te parsen, en is het geen probleem om html te renderen, want dat gebeurt oorspronkelijk toch al lokaal.

Dbr Br

Dbr Br

01/09/2004 13:07:00
Quote Anchor link
Quote:
Omdat anderen de site anders niet kunnen openen :)

Ik denk dat dit niet het 1e punt is voor mensen die met PHP beginnen een webserver te installeren.

Dutchcamel

dutchcamel

01/09/2004 13:19:00
Quote Anchor link
Zit wat in ja. Maar iemand die aan PHP begint zal uiteindelijk toch sites willen maken lijkt me.

Ik gebruik trouwens Zend Development Environment (3.0.2) om PHP te schrijven. Daarbij zit een optie "Show in browser".

Het programma is wel onderdeel van Zend Development Studio dat ook meteen een webserver maakt van je pc. Daar hoef je helemaal geen instellingen voor te doen dus dat is opzich een goede oplossing :)

Joris van Rooij

Joris van Rooij

01/09/2004 13:38:00
Quote Anchor link
was PHP zelf niet in zend geschreven? of haal ik dingen nu door elkaar?

Dutchcamel

dutchcamel

01/09/2004 13:46:00
Quote Anchor link
Op php.net staat idd wel vaak het woord "Zend" en "Zend Engine II". Op http://www.zend.com/ staat links ook een stuk tekst over PHP5 met eronder "Powered by Zend Engine II".
Ik weet ook niet hoe het precies zit maar het lijkt er op dat PHP gebruik maakt van Zend Engine II.
Dan zou het wel logisch zijn dat Zend Development Environment zo'n fijn programma is. Ze weten precies hoe PHP in elkaar zit :)

Bram Z

Bram Z

01/09/2004 14:14:00
Quote Anchor link
Tuurlijk bestaad er zo een programma voor php LOKAAL te draaien op jouw pc:

PHPDev:http://www.firepages.com.au/

Joris van Rooij

Joris van Rooij

01/09/2004 14:27:00
Quote Anchor link
Dat is gewoon een scripting omgeving met zn eigen server ingebouwd, exact net zoals Zend heeft gedaan, alleen dan minder veelzijdig. Dit is nog steeds niet serverloos. Dus je draait het lokaal, omdat je dan lokaal ook een webserver draait (apache notabene)

Bram Z

Bram Z

01/09/2004 14:49:00
Quote Anchor link
Tja hij wou toch een programma ?? als hij geen server wilt dan ga je maar bij linux daar runt hij dat zo ...

Dutchcamel

dutchcamel

01/09/2004 14:55:00
Quote Anchor link
Quote:
Tja hij wou toch een programma ?? als hij geen server wilt dan ga je maar bij linux daar runt hij dat zo ...

Als dat al zo is is het volgens mij omdat in die linux versie dan een server 'ingebouwd' zit...

Joris van Rooij

Joris van Rooij

01/09/2004 15:05:00
Quote Anchor link
Quote:
als hij geen server wilt dan ga je maar bij linux daar runt hij dat zo ...

Ik begrijp je niet helemaal hoor, maar onder linux heb je daadwerkelijk een webserver nodig EN php om php scripts te kunnen parsen. Het is dus echt niet zo dat "linux" out of the box php scripts herkent en uitvoert. Zou je de volgende keer, wanneer je het over linux hebt iig de distro/packages kunnen vermelden, zodat we allemall weten waar je het over hebt. Er bestaat niet iets zoals "linux" op zich.

P.v.Denzel

P.v.Denzel

01/09/2004 15:45:00
Quote Anchor link
Paar euro per maand heb je een server op een gbit lijn met phpmyadmin shit dus
genoeg opties :P

Voor info over server ruimte Call Me :P

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.