phpcode uitgevoerd als html

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jan bakkers

jan bakkers

08/02/2011 13:10:30
Quote Anchor link
Hallo

Ik heb daarnet php, mysql en apache succesvol geïnstalleerd. Nu wou ik m'n eerste phpcode laten uitvoeren in firefox, maar deze wordt als gewone html-code behandelt. Zou dit ergens aan m'n instellingen liggen? De code zou moeten juist zijn want het is een voorbeeldje overgenomen van m'n handboek.

Bedankt!

PHP hulp

PHP hulp

13/01/2025 08:30:04

Vincent Huisman

Vincent Huisman

08/02/2011 13:14:12
Quote Anchor link
heb je het wel als .php opgeslagen?

Jan bakkers

jan bakkers

08/02/2011 13:26:26
Quote Anchor link
ja, eerst heb ik een html bestand gemaakt en als je op een knop drukt dan wordt het .php bestand uitgevoerd.

kgeef u anders de code mee:
van het htmlbestand:

<html>
<body>
<form action="processorder.php" method="post">
<table border="0">
<tr bgcolor="#cccccc">
<td width="150">Item</td>
<td width="150">Quantity</td>
</tr>
<tr>
<td>Tires</td>
<td align="center"><input type="text" name="tireqty" size="3"
maxlength="3">
</td>
</tr>
<tr>
<td>Oil</td>
<td align="center"><input type="text" name="oilqty" size="3" maxlength="3">
</td>
</tr>
<tr>
<td>Spark Plugs</td>
<td align="center"><input type="text" name="sparkqty" size="3"
maxlength="3">
</td>
</tr>
<tr>
<td>How did you find Bob's?
</td>
<td><select name="find">
<option value = "a">I'm a regular customer</option>
<option value = "b">TV advertising</option>
<option value = "c">Phone directory</option>
<option value = "d">Word of mouth</option>
</select>
</td>
</tr>
<tr>
<td colspan="2" align="center"><input type="submit" value="Submit Order"></td>
<!-- colspan bepaalt het aantal kolommen dat de cel inneemt -->
</tr>
</table>
</form>
</body>
</html>

van het phpbestand:

<html>
<head>
<title>
Bob's Auto Parts - Orde Results
</title>
</head>
<body>
<h1>Bob's Auto Parts</h1>
<h2>Order Results</h2>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
echo '<p>Order processed.</p>';
?>

</body>
</html>

bedankt alvast voor de snelle reactie

Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

08/02/2011 13:59:52
Quote Anchor link
Wel in Windows voor gezorgd dat 'Extensies voor bekende bestandstypen verbergen' staat uitgevinkt?

http://www.gratissoftwaresite.nl/tips/Windows+Extensies+voor+bekende+bestandstypen+weergeven
Gewijzigd op 08/02/2011 14:01:29 door Mebus Hackintosh

Jan bakkers

jan bakkers

08/02/2011 14:12:34
Quote Anchor link
ja, staat uitgevinkt
kbegrijp het echt niet hoe het komt

als ik http://localhost/processorder.php doe, lukt het wel
maar via het html bestand lukt het niet, alleen de html wordt uitgevoerd

TJVB tvb

TJVB tvb

08/02/2011 14:17:23
Quote Anchor link
Je gaat toch wel via een server naar het html bestand en dan door naar het php bestand?

Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

08/02/2011 14:24:43
Quote Anchor link
php code dat uitgevoerd moet worden moet in php bestanden staan. gezien je html bestand geen php bestand is zal deze dus niet worden uitgevoerd. Oplossing: je html en php code in een php bestand opslaan of er voor zorgen dat je server je html bestanden ook als php bestanden ziet en dus op die manier uitvoert.

Jaron T

Jaron T

08/02/2011 16:25:24
Quote Anchor link
Mebus vg op 08/02/2011 14:24:43:
php code dat uitgevoerd moet worden moet in php bestanden staan. gezien je html bestand geen php bestand is zal deze dus niet worden uitgevoerd. Oplossing: je html en php code in een php bestand opslaan of er voor zorgen dat je server je html bestanden ook als php bestanden ziet en dus op die manier uitvoert.

beter houd jij gewoon stil.. dit is echt de grootste onzin die ik ooit gelezen heb.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/02/2011 16:33:37
Quote Anchor link
Jaron T op 08/02/2011 16:25:24:

beter houd jij gewoon stil.. dit is echt de grootste onzin die ik ooit gelezen heb.

Volgens mij bedoelt mebus gewoon dat ie het bestand waar de php in staat op moet slaan als bestand.php en niet als bestand.html en in dat geval heeft mebus dus gewoon gelijk.

Kris Peeters

Kris Peeters

08/02/2011 17:16:40
Quote Anchor link
Ik lees het toch anders.

Het is trouwens mogelijk hoor, de server instellen zodat .html files worden uitgevoerd als php.

Of dat gewenst is ...

08/02/2011 17:19:12
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 08/02/2011 16:33:37:
Jaron T op 08/02/2011 16:25:24:

Volgens mij bedoelt mebus gewoon dat ie het bestand waar de php in staat op moet slaan als bestand.php en niet als bestand.html en in dat geval heeft mebus dus gewoon gelijk.

Dat is niet correct. Je kunt instellen wat voor bestandsextenties door php moet worden geparste. Al maak je er .blaat van en stel je in dat die geparst moet worden.

Mebus vg op 08/02/2011 13:59:52:
Wel in Windows voor gezorgd dat 'Extensies voor bekende bestandstypen verbergen' staat uitgevinkt?

http://www.gratissoftwaresite.nl/tips/Windows+Extensies+voor+bekende+bestandstypen+weergeven

Onzin. Maakt TOTAAL niks uit.

Jan bakkers op 08/02/2011 14:12:34:
ja, staat uitgevinkt
kbegrijp het echt niet hoe het komt

als ik http://localhost/processorder.php doe, lukt het wel
maar via het html bestand lukt het niet, alleen de html wordt uitgevoerd

De code (php) moet door een programma worden omgezet. Als jij direct naar het bestand gaat wordt die code niet uitgevoerd en zie jij dus gewoon de code.
Als jij via localhost naar het bestand gaat, dan regelt de server (ook een programma) dat de code wordt uitgevoerd.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.