probleem met arrays in foreach

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

UnlivingSava

UnlivingSava

31/01/2006 12:15:00
Quote Anchor link
mja kweet ni of ik het makkelijk kan uitleggen maar ik doe een poging ;)

ik heb een foreach aangemaakt waarin ik bepaalde zaken op uitvoer, van één bepaald iets maak ik nog een een array en net daar gaat het mis, verder bewerken van de array die ik heb aangemaakt gaat niet of ik vergeet iets dat ik nog niet weet.

effe wat code zetten:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?
foreach ($ruwedata as $dataarray) {
    $data = array($dataarray);
    $data_loc = preg_split ("/\s+/", $data[0]);

$array = array (substr($data_loc[2], 0, 1));
?>

als ik nu enkele if's zet van $array gaat ie ze ni doorvoeren aangezien et in een array zut en da dus ni kan kloppen maar kdacht dat de foreach dit kon doen ma blkijkbaar ni, hoe kan ik er nu voor zorgen dat ie die nu ook meeneemt, of is er een andere manier die ik kan gebruiken?

alvast bedankt

PHP hulp

PHP hulp

01/11/2024 03:19:05

- wes  -

- wes -

31/01/2006 12:27:00
Quote Anchor link
zeg mij na:

niet
n i e t
niet

hij
h i j
hij

het
h e t
het

u get the point

PHP erik

PHP erik

31/01/2006 12:45:00
Quote Anchor link
$array = array (substr($data_loc[2], 0, 1));

Dit betekent dat je één letter stopt in een nieuwe array? Zeker weten dat dat klopt?

En wat wil je met $data = array($dataarray); ? Niet dat het fout is, maar het slaat helemaal nergens op. Je kunt ook gewoon het regeltje weghalen en $dataarray gebruiken in plaats van $data[0].

Wat verwacht je dat er uit de verschillende array's en variabelen komt en wat wil je er precies mee?

UnlivingSava

UnlivingSava

31/01/2006 18:21:00
Quote Anchor link
hmm wel kzal vb geven

foreach ($ruwedata as $dataarray) {

lijnen waar dit in staat XXX XXX XXX XXX XXX
die zetten we in array
dan komt de preg split, en krijgen we 1 XXX 2 XXX 3 XXX en zoverder

nu moet er van 2 XXX gekeken worden naar de eerste cijfer ervan en die zetten we in een variabele, en daar loopt het mis...

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.