Probleem MySQL

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Front-End Developer

As a Front-End Developer at Coolblue you improve the user-friendliness of our webshop for millions of customers. How do I become a Front-End Developer at Coolblue? As a Front-End Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present these within the team. You also take pride in your work and welcome any feedback. Would you like to become a Front-End Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You

Bekijk vacature »

.NET Developer Senior

Dit ga je doen Het ontwikkelen van backend applicaties in C#; Het maken van vele koppelingen met andere ERP-applicaties zoals JD Edwards en SAP; Je bent (mede) verantwoordelijk voor het opstellen van technisch ontwerpen voor de te ontwikkelen software oplossingen; Je bent gemiddeld 90% van je tijd inhouse oplossingen aan het ontwikkelen en testen. De overige 10% van je tijd ben je bij klanten op locatie om oplossingen te implementeren, klanten te begeleiden en de software verder te innoveren; Naast het zelfstandig ontwikkelen van software oplossingen ben je ook bezig met het waarborgen van je contacten bij de klant, het

Bekijk vacature »

Als PHP developer bijdragen aan beter onderwijs?

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een PHP developer die mee gaat werken aan de (door)ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js en

Bekijk vacature »

C# Developer

Dit ga je doen Je gaat aan de slag in het websites team of portals team waarin je je bezighoudt met concept & design, implementatie en ook een stukje bugfixing en onderhoud; Je werkt met je team volgens de Scrum werkwijze; Zo adviseer je ook de PO & Scrum Master over de technische architectuur, koppelingen en integratie met externe systemen en API’s; Je blijft op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en trends op het gebied van C# / .NET en deelt deze kennis binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

NodeJS developer

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden, maar hiernaast doe je onderzoek naar de inzet van nieuwe technieken, tools of bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Qua technische kennis zoeken ze iemand die goed op de hoogte is van de nieuwste ontwikkelingen, daar zij nu ontwikkelen op NodeJs back-end,

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving We are looking for a dutch native speaker In deze uitdagende functie ga je werken als onderdeel van het development team, in de functie van C#.NET Developer, Je gaat maatwerk software bouwen voor diverse klanten. Ook optimaliseer je bestaande software en bouw je API koppelingen. Je bent vooral met back-end development bezig. Je krijgt veel vrijheid in deze functie en je krijgt de kans om mee te denken in bedrijfsprocessen. Deels thuiswerken is geen enkel probleem! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Amersfoort gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Programmeren van zelflerende robots Werken op kantoor en testen in de bedrijfshal Je krijgt verantwoordelijkheid, vrijheid en je mag werken naar eigen inzicht De organisatie Hier ga je aan de slag Een bedrijf dat innovatieve robottoepassingen ontwerpt en bouwt voor onder andere de staal industrie, energie- bouw- en agrarische sector. De robots die vaak in combinatie met diverse randapparatuur geleverd worden vormen een totaaloplossing voor de klant. Dit zijn klanten over de hele wereld, van België en Duitsland tot China, India, maar ook in Nederland. Projecten waar momenteel aan wordt

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Om half 9 kom jij binnen en pak jij als eerst natuurlijk een bakje koffie of thee. Vervolgens ga jij je voorbereiden op de stand-up van kwart voor 9. Zijn er bijvoorbeeld dingen waar jij nog tegen aan loopt? Of is er nog code die getest of gereviewd moet worden? Vervolgens starten jullie met de stand up en na de stand up zoeken jullie elkaar op en gaan jullie aan de slag. Als team met 6 developers werken jullie in drie wekelijkse sprints. Het einde van een sprint is altijd op een donderdag zodat jullie op vrijdag de demo

Bekijk vacature »

TypeScript developer (tot € 6.000, - bruto pe

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een ervaren Typecript developer die niet alleen zichzelf verder ontwikkelt, maar het ook leuk vinden om op termijn meer junior collega’s op pad te helpen. Je zult aan de slag gaan met het migreren van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde aan User Experience en kiezen ze duidelijk voor kwaliteit i.p.v. snelheid. Je krijgt dus de ruimte om vanuit gedegen onderzoek te werk te gaan en het borgen van kwaliteit staat hoog in het vaandel.

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »
D B

D B

18/12/2006 00:16:00
Quote Anchor link
Heb hier XAMPP 1.5... draaien, apache werkt helemaal.

Maar nu wil ik met MySQL gaan werken, ik kan via phpadmin gewoon tabellen aanmaken enzo, maar ik kan er geen verbinding naar toe maken, kan iemand mij vertellen waar dit aan kan liggen?

Hier staat een voorbeeld wat ik nu krijg:

http://www.detrivia.nl/bierens < Als je op aanmeld duwt
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door D B

PHP hulp

PHP hulp

15/01/2025 20:55:33

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

18/12/2006 00:21:00
Quote Anchor link
Post het stukje script eens waarmee je connect? Uiteraard zonder wachtwoord enz.

Stefan van Iwaarden

Stefan van Iwaarden

18/12/2006 00:23:00
Quote Anchor link
Ik gebruik zelf Wamp i.p.v. Xampp, dus weet niet of het hetzelfde werkt.

je gebruikt blijkbaar niet de goede gebruikersnaam en/of wachtwoord. Over het algemeen is de gebruikersnaam root zoals je ook ingevuld hebt en het wachtwoord is leeg.

voor de rest behoor je als volgt verbinding te maken
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
mysql_connect("localhost","gebruikersnaam","wachtwoord");
mysql_select_db("database");
?>

uit je foutmeldingen blijkt dat er ook een foutje zit in je mysql_select_db();

D B

D B

18/12/2006 00:27:00
Quote Anchor link
Het database script is volgens mij goed, gebruik ik altijd, ook op webserver.

Edit: Had hier net de code staan, maar is niet nodig.

Wachtwoord moest inderdaad leeg zijn dan werkt hij wel :)

Maar nu moet ik dat wachtwoord nog zien in te stellen...

@Jan:
Zou jij eens naar mijn post probleem met div willen kijken...
Heb dit naar aanleiding van jouw tutorials gemaakt, maar nu wou ik er rechts menus bij zetten maar die springen dan helemaal naar onder (kan het script wel even terugzetten zodat je het kan zien als je wilt)

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

18/12/2006 00:45:00
Quote Anchor link
@ Bierens: ja hoor ik wil best eens kijken.

D B

D B

18/12/2006 01:12:00
Quote Anchor link
Volgende probleem met mijn mysql database :

Het blijft een gevogel met de query's, heb echt al vanalles geprobeerd dubbele quote " enkele, met escapes zonder escapes maar hij blijft een fout geven:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<?
        $sql
="
        INSERT into gebruikers
        (id,login,email,wachtwoord,ip,aanmeld)
        VALUES
        (NULL,"
. $_POST['login']. ",". $_POST['email']. ",". $_POST['wachtwoord']. ",". $_SERVER['REMOTE_ADDR']. ", a )
        "
;
?>

Als fout geeft hij:

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '.0.1, a )' at line 4

Edit:

(sorry dit had eigenlijk in een nieuwe topic in mysql moeten komen staan...)

- SanThe -

- SanThe -

18/12/2006 05:42:00
Quote Anchor link
Je hebt een losse 'a' als waarde voor 'aanmeld'.
Dat is tekst, dus dat moet tussen enkele quotes.

Edit: Bij de rest moeten ook quotes komen.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
        $sql
="
        INSERT into gebruikers
        (id, login, email, wachtwoord, ip, aanmeld)
        VALUES
        (NULL, '"
. $_POST['login'] . "', '" . $_POST['email'] . "', '" . $_POST['wachtwoord'] . "', '" . $_SERVER['REMOTE_ADDR'] . "', 'a' )
        "
;
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - SanThe -

D B

D B

18/12/2006 17:44:00
Quote Anchor link
Oeps ik had de verkeerde sql gekopierd er moet op de plaats van a staan now()

dus:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<?
        $sql
="
        INSERT into gebruikers
        (id,login,email,wachtwoord,ip,aanmeld)
        VALUES
        (NULL,"
. $_POST['login']. ",". $_POST['email']. ",". $_POST['wachtwoord']. ",". $_SERVER['REMOTE_ADDR']. ", NOW() )
        "
;
?>

Frank -

Frank -

18/12/2006 18:16:00
Quote Anchor link
id en NULL kun je weglaten wanneer id een auto_increment heeft. De database vult het id dan zelf wel in, het is tenslotte een eigenschap van de kolom.

Verder ontbreekt iedere vorm van beveiliging, een login met een quote daarin, zal de boel direct laten mislukken. En dan heb ik het nog niet eens over SQL-injection... Gebruik altijd mysql_real_escape_string() voor alle user-input die in een query staat.

D B

D B

18/12/2006 18:18:00
Quote Anchor link
Frank eigenlijk gaat het daar nog niet om :)

Ik weet dat ik heel de foutafhandeling en alles nog toe moet voegen... maar wil eerst deze query werkend krijgen, maar ik heb echt al vanalles geprobeerd..

Hier staat een test:

http://www.detrivia.nl/bierens <<< Als je bij Aanmeld jezelf aan probeert te melden

D B

D B

18/12/2006 18:35:00
Quote Anchor link
Heb nu dit:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php
    if (!empty($_POST['login']) OR !empty($_POST['email']) OR !empty($_POST['wachtwoord'])) {    
        //hier wat hij met de code moet doen
        $login = $_POST['login'];
        $email = $_POST['email'];
        $wachtwoord = $_POST['wachtwoord'];
        $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
        echo "Je bent succesvol op de site aangemeld!<br>";
        echo "Login:". $login. "<br>";
        echo "Email:". $email. "<br>";
        echo "Wachtwoord:". $wachtwoord. "<br><br>";
        echo "Veel plezier op de website!";
        $sql="INSERT into gebruikers
        (login,email,wachtwoord,ip,aanmeld)
        VALUES
        ( $login , $email , $wachtwoord , $ip , NOW() )"
;
        $query = mysql_query($sql) or die(mysql_error());
    }

?>

Maar nu blijft de pagina laden... (dit kan dus misschien ook in mijn mysql service zitten??? (lokaal)

Frank -

Frank -

18/12/2006 18:46:00
Quote Anchor link
Bierens schreef op 18.12.2006 18:18:
Frank eigenlijk gaat het daar nog niet om :)

Ik weet dat ik heel de foutafhandeling en alles nog toe moet voegen... maar wil eerst deze query werkend krijgen, maar ik heb echt al vanalles geprobeerd..

Hier staat een test:

http://www.detrivia.nl/bierens <<< Als je bij Aanmeld jezelf aan probeert te melden
Dit snap ik dus niet: Je hebt problemen met je script, maar foutafhandeling e.d. ga je pas toevoegen wanneer je script werkt.

Wanneer alles goed werkt, heb je geen foutafhandeling meer nodig! Helaas is dit een utopie omdat er altijd wat fout kan gaan, maar het mag duidelijk zijn dat je juist nú zit te springen om foutafhandeling. Ga dat dan ook zo snel mogelijk inbouwen, je hoort daar eigenlijk mee te beginnen. Het scheelt je namelijk een hele hoop ellende met debuggen.

D B

D B

18/12/2006 18:54:00
Quote Anchor link
Nou die foutafhandeling heb ik er wel in zitten met mysqlerror enzo.. maar dacht dat jij het over de rest van het script had :)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.