problemen met reactie script
ik heb een profielen site, en op zo een profiel kunnen mensen reageren!
nou wou ik alleen dat members konden reageren,, dat heb ik opgelost met if ($_SESSION['loggedin'] == etc etc..
maar nu stuit ik op de volgende probleem, de mensen hebben elk een avatar (de naam van die avatar op de server is meestal $userid.png)
wanneer iemand reageert wil ik dat de avatar bij de reactie komt... Hoe doe ik dat???
en nou heb ik wel gewoon geprobeerd een veld in de tabel reacties genaamd avatar te maken en daar dan de userid in te zetten wanneer mensen wat toevoegen, probleem is echter dat hij de userID niet pakt.... want wanneer iemand reageeerd staat ook nergens een USER ID van de persoon die wilt reageren zeg maar....
dus hoe doe ik dat?
een userid meeposten in je database? hoe weet je anders wie wie is?
die kan je dan later weer uitlezen en dus ook in de DB stoppen.
Succes
ik doe alleen
if ($_SESSION['loggedin'] == 'ja'){
elseif ($_SESSION['loggedin'] != 'ja'){
echo "<h1>Je moet eerst inloggen om deze page te bekijken...<h1>";
}
Nadat mensen ingelogd zijn zet je toch in de sessie of in een database tabel het userid? Je wilt toch weten wie er met welke sessie is ingelogd?
Gewijzigd op 16/01/2006 12:37:00 door Arjan Kapteijn
Arjan:
In de tabel reacties zet je hopelijk naast het bericht ook de naam van de persoon die een reactie plaats? Samen met de tijd, datum en het ipadres? Wat is het probleem dan om daar een tabel naast te zetten met een userID (eigenlijk zou ik liever een userID erin zetten dan een 'naam', foraign key erbij en klaar).
Nadat mensen ingelogd zijn zet je toch in de sessie of in een database tabel het userid? Je wilt toch weten wie er met welke sessie is ingelogd?
ik zet naam en email etc etc maar dat zijn velden die ze ZELF invullen...... eerst kon namelijk gewoon iedereen reageren,,,
maar nu heb ik het zo gezet dat je alleen kan reageren als loggedin JA is.... maarja hoe moet ik dan die user ID eruit halen :S
loggedin is iets wat geset word tijdens het inloggen right? Dan set je daar ook een userid in een sessie. Of zet in een sessie een md5 hash die corrospondeerd met gegevens in een temp tabel.
bij het inloggen heb ik het volgende toegevoegd
$data = mysql_fetch_object($result);
$userid = $data->userid;
session_register("userid");
$level = $data->level;
session_register("level");
$naam = $data->naam;
session_register("naam");
$email = $data->email;
session_register("email");
en het werkt..............
thanks!