Raar phpMailer zaakje

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jan R

Jan R

24/05/2013 08:36:03
Quote Anchor link
Hoi,

Volgend script van internet geplukt
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
    require_once('PHPMailer/class.phpmailer.php');
    $mailer = new PHPMailer();
    $mailer->Subject = 'Voorbeeldje';
    $mailer->Body = 'Dit is het bericht.';
    $mailer->AddAddress('jan@xxx.be', 'footje bar');
    $mailer->AddCC('foobar2@xxx.be', 'footje bar nr 2');
    $mailer->AddBCC('foobar3@xxx.be', 'footje bar nr 3');
    //$mailer->Send();
    if(!$mailer->Send())
    {
echo 'Message was not sent.';
        echo 'Mailer error: ' . $mailer->ErrorInfo;
    }

else
    {
        echo 'Message has been sent.';
    }

?>

Ik test dit script en kreeg het niet aan de gang. Een uurtje zoeken leverde niets op. Als ik tussen elke lijn een echo deed kreeg ik perfect alle echo's terug
Ik wil verder prutsen na een paar dagen en plots werkte het script wel. Na een paar mails verstuurt te hebben als test en opties uitproberen stopte het ineens weer.(mail initialiserring niet gelukt of iets dergelijks). Kan iemand dit verklaren?

Toevoeging op 24/05/2013 08:36:52:

Ondertussen heb ik wel een werkend proef exemplaar. Moet nu nog wel aan mijn formulier gekoppeld worden

PHP hulp

PHP hulp

01/03/2025 05:24:30

Stephan G

Stephan G

24/05/2013 09:40:58
Quote Anchor link
Pfoe ik ken de PHPMailer class niet. Heb je daar al eens in gekeken hoe alles wordt geconfigureerd? Als met hetzelfde script emails de ene dag wel goed worden verstuurd, maar de andere dag niet, vind ik dat maar een raar zaakje. Krijg je ook een specifieke error terug als mails niet verstuurd kunnen worden?

Marvin H

Marvin H

24/05/2013 10:47:57
Quote Anchor link
Wat is de volledige foutmelding die je krijgt bij verzenden van de e-mail?

Joakim Broden

Joakim Broden

24/05/2013 12:02:58
Quote Anchor link
Lokaal moet je wel een mail server hebben anders kun je niet mailen. Anders moet je gebruik maken van de SMTP class (zit bij phpmailer in), dan de SMTP gegevens instellen en dan kun je gewoon mailen.

Jan R

Jan R

24/05/2013 15:55:09
Quote Anchor link
@stephan: Daarom heb ik ook in de titel 'raar'
@stephan & marvin: exact weet ik het niet meer maar de melding was heel beknopt: mail initialisation error of zoiets
@hertog jan: Niet lokaal via one.com

Ik heb alles weggesmeten en herbegonnen met smtp. na een uurtje had ik een werkend demo

Jan

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.