Randen om tekst
http://www.leejoo.nl (heb ik ff als voorbeels site gepakt) en dan het linker frame. Hoe maak je die lijnen en bochten er om heen?
alvast bedankt.
Weet iemand hoe je afgeronde hoeken krijgt (dus van die bogen) om een bepaald stuk text heen. Ik bedoel dit alvast bedankt.
Meneer is gewoon creatief met het tekenprogramma geweest.
Ok maar ik zag dat als je een submenu opent dat de lijnen ook meeschuiven (probeer maar) hoe doet hij dit? Heel veelplaatjes maken van verschillende afmetingen?
aan de zijkanten worden de plaatjes gewoon herhaalt. een streep van 100px of 10 strepen van 10px, als onder en bovenkant mooi op elkaar aansluiten zie je het verschil niet.
Oja en nog een vraag:
Als ik 2 afbeeldingen heb en die wil ik als achtergrond afbeelding van een link (dus dat de tekst er nog overheen kan worden geplaatst) dus plaatje 1 wordt met mouseover plaatje 2 terwijl de text gwoon blijft staan, toen daacht ik dat doe ik zo:
A:hover {background-image: url(afbeelding/button2.gif)
A {background-image: url(afbeelding/button1.gif)
Maar het werkt niet, is daar een oplossing voor?
Gewijzigd op 06/01/2006 19:40:00 door Raymond ---
Meneer Leejoo mag ook wel weten dat er meer browsers dan Internet Explorer bestaan.
A:hover {background-image: url(afbeelding/button2.gif) }
^^,
Tja, meneer is waarschijnlijk blijven hangen in het windows 98 tijdperk. Javascript, IE only, hordes reclame, een pop-up op het verlaten van de pagina (!)
Gewijzigd op 06/01/2006 19:44:00 door Jelmer -
Ja ik vindt het zelf ook een hindelijke pagina maar ik kon zo snel geen ander duidelijk voorbeeld vinden.
Gewijzigd op 06/01/2006 19:46:00 door Raymond ---
Heb je al eens geprobeerd dit net voor </head> te zetten?
<style>
A {background-image: url(afbeelding/button1.gif) }
A:hover {background-image: url(afbeelding/button2.gif) }
</style>
</head>
Gewijzigd op 06/01/2006 19:49:00 door Jelmer -
Ja ik heb wat gefrutseld en heb het nu correct. Badankt