refresh een bepaalde div
Barbara Tombeur
16/05/2011 22:01:16Hey,
voor een project voor school zou ik een bepaalde div in een pagina moeten refreshen waarin een query uitgevoerd wordt. Ik ben al enkele scripts tegengekomen maar die sturen in de url blijkbaar iets mee. Aangezien ik zelf in de url een variabele meegeef naar de pagina werkt die dus niet meer na die div refresh.
Het is eigenlijk een chatsysteem maar via de variabele in de url beperk ik wie met wie kan chatten. Omdat ik de gegevens moet controleren op de gebruiker via php kan ik ze dus niet via ajax in de databank steken.
Weet iemand toevallig een andere manier om een bepaalde div te refreshen?
Alvast bedankt!
voor een project voor school zou ik een bepaalde div in een pagina moeten refreshen waarin een query uitgevoerd wordt. Ik ben al enkele scripts tegengekomen maar die sturen in de url blijkbaar iets mee. Aangezien ik zelf in de url een variabele meegeef naar de pagina werkt die dus niet meer na die div refresh.
Het is eigenlijk een chatsysteem maar via de variabele in de url beperk ik wie met wie kan chatten. Omdat ik de gegevens moet controleren op de gebruiker via php kan ik ze dus niet via ajax in de databank steken.
Weet iemand toevallig een andere manier om een bepaalde div te refreshen?
Alvast bedankt!
PHP hulp
16/01/2025 04:10:17Vincent Huisman
16/05/2011 22:21:38dat kan alleen via ajax, dan kan je met ajax een request sturen en dan de gebruiker op die pagina controleren
Barbara Tombeur
17/05/2011 09:02:58Vincent Huisman op 16/05/2011 22:21:38:
dat kan alleen via ajax, dan kan je met ajax een request sturen en dan de gebruiker op die pagina controleren
Je bedoelt dan via een aparte phppagina daar de controle uitvoeren en de gegevens daar heen sturen met een ajax call?
Gewijzigd op 17/05/2011 09:03:35 door Barbara Tombeur