Russische karakters detecteren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Digital Agency is looking for PHP developers!

Functie The team currently has 20 colleagues, consisting of developers (front and backend) and the operations team, which also includes management and two scrum masters. They are looking for a PHP developer who is able to work independently. You will work in one of the three scrum teams and start working on a project for the customer. The interesting thing about this is that you do have variety in terms of work, but at the same time continuously work for existing customers. This also gives you the opportunity to really go into depth and develop innovative technical solutions. In terms

Bekijk vacature »

Als Front-end developer werken aan apps voor het o

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

.NET Developer Senior

Dit ga je doen Het ontwikkelen van backend applicaties in C#; Het maken van vele koppelingen met andere ERP-applicaties zoals JD Edwards en SAP; Je bent (mede) verantwoordelijk voor het opstellen van technisch ontwerpen voor de te ontwikkelen software oplossingen; Je bent gemiddeld 90% van je tijd inhouse oplossingen aan het ontwikkelen en testen. De overige 10% van je tijd ben je bij klanten op locatie om oplossingen te implementeren, klanten te begeleiden en de software verder te innoveren; Naast het zelfstandig ontwikkelen van software oplossingen ben je ook bezig met het waarborgen van je contacten bij de klant, het

Bekijk vacature »

Sportieve Junior C#.NET developer gezocht!

Bedrijfsomschrijving Wil jij werken aan webapplicaties bij de marktleider binnen de branche? Voor een klant in de buurt van Oosterhout ben ik op zoek naar een Fullstack .NET developer. Dit bedrijf bestaat bijna 10 jaar en is inmiddels uitgegroeid tot marktleider in Nederland en heeft tevens kantoren in meerdere landen in Europa. Dit bedrijf bouwt webapplicaties waarbij internationaal enkele honderdduizenden deelnemers, soms tegelijk, een beroep doen op de realtime data uit deze applicaties. Dit brengt erg veel technische uitdaging met zich mee. Ze ontwikkelen nieuwe applicaties maar ook bestaande applicaties worden uitgebreid en verbeterd. Hier kan jij een onderdeel van

Bekijk vacature »

Oracle Apex Developer

Dit ga je doen Jouw taken bestaan uit: Het bouwen maatwerk Oracle applicaties voor Europese business units; Het implementeren van de nieuwste technieken om te blijven innoveren; Actief meedenken en aandragen van verbetervoorstellen. Hier ga je werken Deze organisatie in de regio Veenendaal is een van wereld grootste retailers met ruim 16.000 winkels in 27 markten en jaarlijks ruim 5,3 miljard klanten die winkelen bij een van hun welbekende retailmerken. Binnen de organisatie is er een IT Group actief die dient als IT Service Provider voor de hele organisatie en waar dagelijks IT'ers werken aan state-of-the-art IT oplossingen. Dit doen

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

Java Full Stack Developer

Java Full Stack developer What makes Cognizant a unique place to work? The combination of rapid growth and an international and innovative environment! This is creating a lot of opportunities for people like YOU — people with an entrepreneurial spirit who want to make a difference in this world. At Cognizant, together with your colleagues from all around the world, you will collaborate on creating solutions for the world's leading companies and help them become more flexible, more innovative and successful. And this is your chance to be part of the success story: we are looking for a (Senior) Java

Bekijk vacature »

3D BIM Add-on Developer

Als 3D BIM add- on ontwikkelaar bij KUBUS ontwikkel je add-ons (BCF Managers genaamd) voor de toonaangevende building information modeling (BIM) programma's Revit, Navisworks, Archicad, AutoCAD en Tekla Structures. BCF Managers maken gegevensoverdracht mogelijk tussen BIM-software en BIMcollab. Je werkt zowel aan de front- als aan de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en

Bekijk vacature »

Back-end Developer Java

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van een zelfgebouwde applicatie in Java, Spring Framework, SQL, HTML, CSS en Javascript; End-to-end beheer m.b.t. de applicatie en koppelen van applicaties binnen het landschap; Ontwikkelen van rapportages voor de interne organisatie; Ontwikkelen van aanvullende functionaliteiten m.b.t. de applicatie; Uitvoeren van testen en code reviews. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die medische gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen en verbeteren van de kwaliteit van de zorg in heel Nederland.

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Veel begeleiding en de kans om je verder te ontwikkelen als software developer. Dat kunnen wij jou bieden bij deelname aan deze leuke traineeship. Je krijgt een mentor toegewezen die jou alle kneepjes van het vak leert. Heb jij al wat ervaring als software developer? Daar worden wij heel blij van! Lees snel verder! Bedrijfsprofiel Als software developer neem je deel aan een trainings programma in de omgeving van Haarlem waar je persoonlijk wordt begeleidt, zodat je alle kneepjes van het vak leert. Aan de hand van jouw kennis en ervaring krijg je een persoonlijk opleidingstraject. Je gaat

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Heb je kort geleden jouw HBO diploma ICT development behaald? Of zit je nog aan het begin van je carrière en heb je affiniteit met C#.NET? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Oosterhout zijn wij op zoek naar een fullstack developer. Als C#.NET developer werk je samen met een vooruitstrevend team aan het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten. Je hebt affiniteit met SQL, maar nog belangrijker is dat je kennis en ervaring hebt met C#.NET. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het ontwikkelen van onze high-availability en high-performance backend; Je begint de dag rond 8:30

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Medior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als ervaren Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van de

Bekijk vacature »

Full stack Javascript ontwikkelaar

Functie Benieuwd hoe jouw dag eruit ziet? Je komt binnen rond een uur of 10 en dat start je met de morning call. Dit doen we vanaf het hoofdkantoor of op het lab, ligt eraan welk project je mee bezig bent. Na de call en het verdelen van de tickets ga je met je team aan de slag. Rond een uur of 12 is er een goede lunch en ga je smiddags weer lekker door met je werk. De ene keer maak jij een game voor een groot merk om de interactie tussen product en eindgebruiker te vergroten. De andere

Bekijk vacature »
Guido  -

Guido -

11/02/2024 17:14:32
Quote Anchor link
Goedemiddag forum leden,

Ik probeer Russische karakters in een formulier inzending te vinden. Maar het lukt me niet om dit voor elkaar te krijgen:

Ik heb een eenvoudig voorbeeld geschreven, maar zelfs dan blijft uitkomst "Geen Russisch". Enig idee waarom?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
$my_form_value = "";
$banned_words = "";
$words = explode(',', $banned_words);
foreach ($words as $word) {
    if ( preg_match("/\b".$word."\b/i", $my_form_value) ) {
        echo "Wel Russisch";
    } else {
        echo "Geen Russisch";
    }
}


Update: ik zie dat Russische karakters niet doorkomen, maar mijn variabelen waren iets zoals:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
$my_form_value = "abc";
$banned_words = "abc";
Gewijzigd op 11/02/2024 18:17:44 door Guido -
 
PHP hulp

PHP hulp

08/09/2024 05:01:47
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

11/02/2024 20:57:05
Quote Anchor link
Volgens mij zijn ‘abc’ niet alle Russische tekens.

Wel ? = ?
b = ?
en c = s in het Russisch.

Hou er ook rekening meer dat het Russische alfabet double-byte is.

????? ??????????, ???????.

Toevoeging op 11/02/2024 20:57:38:

Haha, dit moderne forum snapt geen buitenlands.
 
Guido  -

Guido -

11/02/2024 21:53:53
Quote Anchor link
Hoi,

Die abc was een voorbeeld, omdat Russische karakters niet getoond worden hier. Vul hetzelfde willekeurige Russisch woord of letter in bij beide variabelen, dan zul je zien dat mijn code niet werkt. Met abc werkt het natuurlijk wel.

Guido
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/02/2024 22:19:28
Quote Anchor link
Misschien met mb_ereg_match?
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

11/02/2024 22:43:32
Quote Anchor link
Met deze code lukt het .

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php
$my_form_value
= "???";
$banned_words = "???,??????";

$words = explode(',', $banned_words);
echo '<pre>' . print_r( $words, TRUE ) . '</pre>';

foreach ( $words as $word ):
    $pattern = "\b" . $word . "\b";
    echo '<pre>' . $pattern . '</pre>';
    if ( mb_ereg( $pattern , $my_form_value ) ):
        echo "Wel Russisch";
    else:
        echo "Geen Russisch";
    endif;

endforeach;
?>


Toevoeging op 11/02/2024 22:45:10:

En hiermee ook
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
if ( mb_ereg_match( $pattern , $my_form_value ) ):
 
Guido  -

Guido -

11/02/2024 23:15:32
Quote Anchor link
Thanks! Dus heeft met multibytes te maken.. Kun je uitleggen waarom dit blijkbaar multibytes is?

Guido
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

12/02/2024 08:00:11
Quote Anchor link
Wil je de Russische taal of het Cyrillisch alfabet herkennen?

Of gaat het je, vanwege de $banned_words, vooral om specifieke scheldwoorden en andere beladen termen?
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

12/02/2024 08:05:36
Quote Anchor link
Proefondervindelijk vastgesteld.
Ik moest van de voornaam en achternaam de eerste letter hebben.

Met een RUS letter lukte dat niet

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
substr( $first_name, 0, 2 ) . $last_name; // first 2 characters because of multibyte characters


En later iets in mysql .

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SET @strLENGTH = CHAR_LENGTH(@strINPUT);

en
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SET @strLENGTH = LENGTH(@strINPUT);


geven verschillende lengtes in multibytes.

Toevoeging op 12/02/2024 08:29:23:

In aansluiting op Ward van der Put

https://stackoverflow.com/questions/3212266/detecting-russian-characters-on-a-form-in-php

https://browse-tutorials.com/snippet/check-if-text-contains-cyrillic-characters-php
Gewijzigd op 12/02/2024 08:06:07 door Adoptive Solution
 
Guido  -

Guido -

12/02/2024 09:06:50
Quote Anchor link
Quote:
Of gaat het je, vanwege de $banned_words, vooral om specifieke scheldwoorden en andere beladen termen?

Klopt, om specifieke woorden.

Quote:
Met deze code lukt het

Ik merk trouwens dat detecteren beter gaat met mb_ereg ipv mb_ereg_match. Niet helder waarom.

Guido
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/02/2024 09:12:30
Quote Anchor link
Adoptive Solution op 11/02/2024 20:57:05:

Haha, dit moderne forum snapt geen buitenlands.


Ik kan 'm wel eens Russisch, Chinees en weet-ik-veel-wat-nog-meer leren, maar dan moet ik eerst even een mooie testomgeving fixxen voor mijzelf. Maar ik ga er zeker naar kijken. UTF-8 is hier best ruk inderdaad.
Gewijzigd op 12/02/2024 09:13:16 door - Ariën -
 
Ad Fundum

Ad Fundum

12/02/2024 11:53:37
Quote Anchor link
Aannemende dat je de tutorial over Unicode al hebt doorgewerkt, weet je dat je voor het herkennen van bepaalde Russische woorden niet hoeft te weten of tekst Russische tekens bevat. Je kunt woorden ook direct vergelijken met Russische woorden uit een Unicode woordenboek.

Doe dat dan wel nadat je de Unicode strings en woorden hebt genormaliseerd, bij voorkeur met Intl::Normalizer.

Of laat het je database doen. Met 1 query scheelt het weer een hoop PHP-code.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/02/2024 12:34:16
Quote Anchor link
Het lijkt erop dat je alle Russische karakters uit het Cyrillische alfabet met deze reg-ex kan herkennen:
[\x{0400}-\x{04FF}]
Gewijzigd op 12/02/2024 12:37:47 door - Ariën -
 
Guido  -

Guido -

12/02/2024 13:34:02
Quote Anchor link
Ik gebruikte dus preg_match() totdat ik er achter kwam dat het niet werkte met Russische (Cyrillische) woorden. Maar hetzelfde voor bepaalde Poolse woorden, etc. Maar wanneer ik mb_ereg() gebruik werkt het wel naar behoren. Dus het eerste voorbeeld van Adoptive Solution hier.
 
Ivo P

Ivo P

12/02/2024 14:11:17
Quote Anchor link
Er zijn meer talen die Cyrillische karakters gebruiken. Bijvoorbeeld Oekraïens en Bulgaars.

Dan zou puur herkenning van 1 karakter niet voldoende zijn.
 
Guido  -

Guido -

15/02/2024 16:34:39
Quote Anchor link
Hoi Ivo,

Ik noem Russisch, want daar liep ik tegen aan. Maar ik wil eigenlijk specifieke woorden kunnen detecteren in elke taal. Met mb_ereg() lijk ik een eind te komen..

Guido
Gewijzigd op 15/02/2024 16:37:31 door Guido -
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.