schrijfbeveiliging

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back-end Developer C#

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben jij een ervaren back-end developer, die graag in een in-house functie wil werken? Passen de woorden innovatie, programmeren en teamspeler bij jou? Zoek niet verder en lees snel verder. Voor een echt familiebedrijf in de regio van Uden ben ik op zoek naar een back-end developer, die met name kennis heeft van C# en .NET. Jij gaat de interne applicaties verder optimaliseren en nieuwe features ontwikkelen. Verder ga je de volgende werkzaamheden uitvoeren: Ondersteunen gebruikers; Uitvoeren van analyses van de software/applicaties; Maken van functionele ontwerpen en deze door vertalen

Bekijk vacature »

Als Lead PHP developer bijdragen aan het onderwijs

Functie Als Lead PHP developer zet je samen met het team en de andere lead developers de technische lijnen uit als het gaat om het ontwikkelen van de applicaties en bepaal je samen met de PO waar elke sprint aan gewerkt zal worden. Je kunt op basis van een user story een goede aanpak formuleren en een planning opstellen, en andere hierin meenemen. Wanneer je team code schrijft verwacht je degelijke oplossingen, bij voorkeur gebruik makend van Domain Driven Design. Je ziet toegevoegde waarde in het beoordelen van het werk van collega’s om zo samen te streven naar hoge kwaliteit

Bekijk vacature »

Frontend Developer Vue Nuxt HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever levert elke dag betere digitale gebruikerservaringen. Ben jij geschikt als frontend Developer? Heb je ervaring met Vue en Nuxt? Vaste baan: Front-End Developer HBO €3.100 - €4.600 Zij bieden opdrachtgevers een complete dienstverlening op gebied van ontwerpen en ontwikkelen van websites, zoekmachine optimalisatie, online adverteren, content marketing en conversie verbetering. Zij werken met een eigen ontwikkeld CMS. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Medior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel/Vue.js)

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

Junior Back end developer PHP, Symfony

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. Je gaat als Full stack developer aan de slag en gaat

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

SQL Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Jij gaat in deze functie aan de slag met uitdagende projecten en het creëren van maatwerk software, vooral middels SQL. Iedere klant/project is weer anders, maar dat maakt dit bedrijf en de functie erg uniek & uitdagend. Verder heb je de volgende taken: Ontwikkelen en ontwerpen van SQL databases. T-SQL wordt hierbij gebruikt als programmeer laag; Optimalisatie van query's, voor een verbeterde efficiency; Begeleiden van junior developers, mits je dit leuk vindt; Heb je meer interesse in een rol als consultant, dan is dit ook mogelijk. Je heb hier meer

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Breda ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van software. Daarnaast ben je voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Hieronder een kort overzicht van jouw takenpakket: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony Framework; Het schrijven van een schone en efficiënte codes; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klant; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het

Bekijk vacature »

Junior Software Developer (HBO / WO)

Functie omschrijving Voor een leuke opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Junior Software Developer! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Dan hebben wij bij Jelling IT Professionals de perfecte opdrachtgever in de omgeving van Hoofddorp. Binnen deze functie vervul je een onsite learning programma waarbij je aan de slag gaat met PHP en Laravel. Hierbij ben je voornamelijk werkzaam op verschillende klantlocaties en is het jouw taak om hun wensen en eisen

Bekijk vacature »

Back-end PHP Software Developer - Juniorfunctie

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Software Developer om ons team te versterken en mee te werken aan de ontwikkeling van eigen IOT-oplossingen. In deze functie ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor het uitlezen en managen van sensoren in machines. Je werkt nauw samen met een team van ontwikkelaars en engineers om de beste software-oplossingen te creëren. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je bent in deze rol verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties en softwaretoepassingen voor in-house ontwikkelde IOT oplossingen. Je werkt aan complexe databases en back-end

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Senior pega developer

You work on software that makes colleagues and customers happy! Thanks to your IT skills, De Mandemakers Groep really makes a difference for its customers. Do coding, testing and deployments make your heart beat faster? Then apply today as Senior Pega Developer at De Mandemakers Groep! Wat ga je doen? The job title gives it away: You will be developing Pega software. This ranges from technical design, coding and testing to test automation, deployments and bug fixing. Your goal is to continuously improve our systems so that colleagues can work efficiently and customers receive optimal service. You don't have to

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/06/2011 09:56:08
Quote Anchor link
Moet je als je (.php) bestanden aanmaakt eigenlijk voor ieder bestand de schrijfrechten instellen? Ik doe dat nooit, maar in deze tutorial http://www.thesitewizard.com/apache/password-protect-directory.shtml staat het volgende stukje tekst en dat gaat over het instellen van de schrijfrechten voor een .htpaswd bestand:

it means that the .htpasswd can be read and written by everyone who has an account on the same server as you. The first "rw" means that the owner of the file (you) can read it and write to it. The next "rw" means everyone in the same group as you can read and write the file. The third "rw" means that everyone with an account on that machine can read and write the file.

You don't want anyone else to be able to write to the file except you, since they can then add themselves as a user with a password of their own choosing or other nefarious stuff.

Ik stel dus nooit schrijfrechten in voor mijn bestanden. Zou ik dat wel moeten doen dan?

PHP hulp

PHP hulp

16/01/2025 17:46:25

- SanThe -

- SanThe -

16/06/2011 11:11:00
Quote Anchor link
Kijk eens wat de rechten zijn die er standaard aan worden gegeven. En bedenk dan of jij het daar mee eens kan zijn.

Edit: Ze hebben het over de htpasswd-file. Die staat sowieso nooit in de webroot, maar op een veiliger plaats.
Gewijzigd op 16/06/2011 11:13:20 door - SanThe -

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/06/2011 15:29:33
Quote Anchor link
Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is: als ik een php bestand aanmaak, bijvoorbeeld mijn index.php, moet ik dan vervolgens gaan controleren of de rechten goed staan, of moet ik er gewoon vanuit gaan dat toch niemand er bij kan?

Toevoeging op 16/06/2011 15:33:50:

mijn index.php rechten staan nu op 0644. Is dat oké?

- SanThe -

- SanThe -

16/06/2011 17:28:51
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 16/06/2011 15:29:33:
mijn index.php rechten staan nu op 0644. Is dat oké?

Ja.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/06/2011 17:32:48
Quote Anchor link
Oh oke... maar dat heb ik dus niet zelf gedaan. Dat heeft ie dan blijkbaar automatisch gedaan?

- SanThe -

- SanThe -

16/06/2011 17:35:22
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 16/06/2011 17:32:48:
Oh oke... maar dat heb ik dus niet zelf gedaan. Dat heeft ie dan blijkbaar automatisch gedaan?

Dat is standaard voor 'gewone' files. Logfiles en passwordfiles van het systeem zelf worden standaard op 0600 gezet. Oftewel alleen lees/schrijfbaar voor de owner en niemand anders.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/06/2011 17:41:23
Quote Anchor link
Hmmm... mijn htaccess bestand staat ook op 0644... en niet op 0600.

- Nu mijn index.php op 0644 staat, betkent dat dan dat ik 'm via een php script kan aanpassen en opnieuw wegschrijven? (dit wil ik namelijk gaan doen)

- Stel dat ik mijn index.php bestand zou kopiëren naar een andere server, heeft het dan nog dezelfde schrijfrechten (worden die gewoon mee-gekopieerd)?

- SanThe -

- SanThe -

16/06/2011 18:21:21
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 16/06/2011 17:41:23:
Hmmm... mijn htaccess bestand staat ook op 0644... en niet op 0600.

Dat is okee.

- Nu mijn index.php op 0644 staat, betekent dat dan dat ik 'm via een php script kan aanpassen en opnieuw wegschrijven? (dit wil ik namelijk gaan doen)

Als php/apache de owner is kan dat.

- Stel dat ik mijn index.php bestand zou kopiëren naar een andere server, heeft het dan nog dezelfde schrijfrechten (worden die gewoon mee-gekopieerd)?

Dat is helemaal afhankelijk van die andere server.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/06/2011 18:26:28
Quote Anchor link
Dankjewel voor je uitleg.

Hoe kan ik zien of php/apache owner is?

- SanThe -

- SanThe -

16/06/2011 18:46:39
Quote Anchor link
In de listing neem ik aan.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/06/2011 19:28:06
Quote Anchor link
en waar vind ik die? :-s

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/06/2011 19:30:52

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/06/2011 19:39:50
Quote Anchor link
Oké, dank je Aar. Als ik het goed heb gedaan dan komt de naam (ik ga er vanuit dat dat de owner is) overeen met de gebruikersnaam die ik gebruik om in te loggen voor FTP en cpanel. Ik neem aan dat dan dus niet php/apache de owner is?

- SanThe -

- SanThe -

16/06/2011 20:01:58
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 16/06/2011 19:39:50:
... dan komt de naam (ik ga er vanuit dat dat de owner is) overeen met de gebruikersnaam die ik gebruik om in te loggen voor FTP en cpanel. Ik neem aan dat dan dus niet php/apache de owner is?

En runt Apache/PHP dan ook onder jouw naam? Zoniet dan zou dat betekenen dat je het niet kan editen.

Edit: Maar dat kan je toch simpel even uitproberen.
Gewijzigd op 16/06/2011 20:02:44 door - SanThe -

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/06/2011 20:04:39
Quote Anchor link
Hoe kan ik dat dan simpel even uitproberen?

- SanThe -

- SanThe -

16/06/2011 20:06:47
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
// bestand inlezen
// bestand wegschrijven

?>

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/06/2011 20:09:18
Quote Anchor link
mja, da's voor mij niet "even". K zal het hopelijk later deze week proberen.

- SanThe -

- SanThe -

16/06/2011 20:22:00
Quote Anchor link
Ik heb hier even een testje gedaan ( bestand heet 'test.php'):
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
ini_set('display_errors', 1); // 0 = uit, 1 = aan
error_reporting(E_ALL);

$filename = "test.php";
$handle = fopen($filename, "r");
$contents = fread($handle, filesize($filename));
fclose($handle);

echo $contents;

$fp = fopen($filename, 'w');
fwrite($fp, $contents);
fclose($fp);
?>

In de broncode van de pagina staat netjes de inhoud van het script maar ik mag het niet openen om in te schrijven. Bestand owner ben ik zelf en Apache draait onder user www en heeft dus geen schrijfrechten:

Warning: fopen(test.php) [function.fopen]: failed to open stream: Permission denied in /htdocs/test/test.php on line 20

Warning: fwrite(): supplied argument is not a valid stream resource in /htdocs/test/test.php on line 21

Warning: fclose(): supplied argument is not a valid stream resource in /htdocs/test/test.php on line 22
Gewijzigd op 16/06/2011 20:26:25 door - SanThe -

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/06/2011 20:32:45
Quote Anchor link
Dankjewel voor de code :)

Ik heb een nieuw bestand test.php aangemaakt en bij mij werkt het wel! En als ik op regel 12 de filename verander dan maakt ie een nieuw bestand aan.

Hoe kan het dat het bij mij wel werkt dan? Het wordt uiteindelijk onderdeel van een framework. Moet ik er dan rekening mee houden dat het op sommige servers wel werkt en op sommige servers niet?

Is het trouwens zo dat als ik de schrijfrechten van mijn index.php zo instel dat iedereen mag schrijven.... dat iedereen dan ook KAN schrijven? Je kunt toch nooit via de browser een bestand schrijven? Alleen iemand die toegang heeft tot de server kan dat toch?

- SanThe -

- SanThe -

16/06/2011 20:32:47
Quote Anchor link
Als ik de rechten (als root van de server) verander in 0666 dan werkt het script gewoon. Maar vanuit het script kan ik geen chmod() doen omdat Apache daar geen rechten voor heeft.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/06/2011 20:34:43
Quote Anchor link
Maar ik heb niks veranderd en het werkt gewoon, zonder chmod(of iets dergelijks). Is dat dan toeval?

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.