schrijfbeveiliging

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Fullstack Developer (GOLang, TypeScript)

Bedrijfsomschrijving Our client is one of the large worldwide accounting firms. Functieomschrijving We are looking for a senior (all-round) developer (Project On Demand / Tax Technology) Uses as much as possible technology in support of the development process: Git, Jenkins, Docker, npm, skaffold, helm, etc. We are looking for a real hands-on developer; ie not a team lead or other managerial-style role; Acts with integrity both internally and externally and takes personal responsibility in this respect; Curious about the developments within their field and driven to make a difference with the team; Able to empathize with colleagues and stakeholders and

Bekijk vacature »

Java (Java EE) Developer

In het kort Werken als Java developer betekent werken aan complexe IT projecten bij onder meer een internationaal containeroverslag bedrijf. Zo sturen we apparaten en eindgebruikers aan d.m.v. onze custom-made software oplossing, die dagelijkse vele duizenden containers verwerkt. Denk aan systemen die volautomatische kranen aansturen en op afstand bedienen, de volledige afhandeling van containernummerherkenning bij het laden en lossen van zeeschepen of het tonen van instructies aan de chauffeurs van ruim 300 straddle carriers. En dat allemaal redundant, robuust en in een dynamische 24/7 omgeving! Jij versterkt ons ontwikkelteam en gaat aan de slag met oa. Java i.c.m. Spring (Boot),

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Automotive Angular

Functie Als Senior Front end developer kom je te werken in een team van 11 developers. 9 van de 11 focussen zich op back end, welke is geschreven in Java, en 2 op de front end waarbij er gebruik wordt gemaakt van Typescript en Angular. De focus in deze rol ligt op 2 aspecten; doorontwikkeling van de eigen tooling en gebruik van de tooling t.b.v. klantprojecten. Momenteel zijn ze in de afrondende fase van een project waarbij ze het gehele verkoopproces van nieuwe auto’s anders ingeregeld hebben voor een grote dealer in Nederland. Waarbij Auto’s normaliter pas verkocht werden in

Bekijk vacature »

SQL Database developer

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gorinchem zijn wij op zoek naar versterking. Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back end werken! Bedrijfsprofiel Onze

Bekijk vacature »

Software developer (Python)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en houden ze zo nu en dan pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Je hebt in je werk oog voor kwaliteit, risico’s en het klantbelang. Communicatie met

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een andere uitdaging? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Breda zijn wij op zoek naar een Fullstack developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in

Bekijk vacature »

Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Samenwerken in een team van 10 collega's; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven. De

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een echt familiebedrijf in de omgeving van 's-Hertogenbosch ben ik op zoek naar een Software Developer. Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is

Bekijk vacature »

Java Full Stack Developer

Java Full Stack developer What makes Cognizant a unique place to work? The combination of rapid growth and an international and innovative environment! This is creating a lot of opportunities for people like YOU — people with an entrepreneurial spirit who want to make a difference in this world. At Cognizant, together with your colleagues from all around the world, you will collaborate on creating solutions for the world's leading companies and help them become more flexible, more innovative and successful. And this is your chance to be part of the success story: we are looking for a (Senior) Java

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als Lead developer wordt jij onderdeel van een multidisciplinair team van circa 23 software engineers. Als team werken jullie agile en zijn termen als Continuous Integration en Continuous Delivery dagelijkse koek. Jullie werken aan uitdagende en afwisselende projecten met als doel klanten een totaal oplossing aan te kunnen bieden. Jij wordt verantwoordelijk voor complete projecten waarbij jij als verantwoordelijke zorgt dat het project op de juiste manier blijft draaien. Zo haal jij ook de requirements op bij de klant en kijk jij samen met het team en met de salesafdeling hoeveel uren hiervoor nodig zijn. Daarnaast stuur jij jouw

Bekijk vacature »

Senior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als Senior .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag met complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek (denk aan ECT) en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

Als Lead webdeveloper bij KUBUS ben je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de webapplicatie en services van BIMcollab. In je rol als lead developer zoek je als vanzelf op een creatieve manier naar het optimum tussen benodigde implementatie-tijd, de performance van de applicatie en een snelle go-to-market van features, aansluitend bij onze geautomatiseerde test- en release train. Hierbij bewaak je in samenwerking met de andere senior ontwikkelaars in je team de architectuur van de applicatie en adviseer je de product owner over noodzakelijke refactoring om de onderhoudbaarheid van het platform te verbeteren. Ons

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/06/2011 09:56:08
Quote Anchor link
Moet je als je (.php) bestanden aanmaakt eigenlijk voor ieder bestand de schrijfrechten instellen? Ik doe dat nooit, maar in deze tutorial http://www.thesitewizard.com/apache/password-protect-directory.shtml staat het volgende stukje tekst en dat gaat over het instellen van de schrijfrechten voor een .htpaswd bestand:

it means that the .htpasswd can be read and written by everyone who has an account on the same server as you. The first "rw" means that the owner of the file (you) can read it and write to it. The next "rw" means everyone in the same group as you can read and write the file. The third "rw" means that everyone with an account on that machine can read and write the file.

You don't want anyone else to be able to write to the file except you, since they can then add themselves as a user with a password of their own choosing or other nefarious stuff.

Ik stel dus nooit schrijfrechten in voor mijn bestanden. Zou ik dat wel moeten doen dan?

PHP hulp

PHP hulp

16/01/2025 20:03:46

- SanThe -

- SanThe -

16/06/2011 11:11:00
Quote Anchor link
Kijk eens wat de rechten zijn die er standaard aan worden gegeven. En bedenk dan of jij het daar mee eens kan zijn.

Edit: Ze hebben het over de htpasswd-file. Die staat sowieso nooit in de webroot, maar op een veiliger plaats.
Gewijzigd op 16/06/2011 11:13:20 door - SanThe -

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/06/2011 15:29:33
Quote Anchor link
Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is: als ik een php bestand aanmaak, bijvoorbeeld mijn index.php, moet ik dan vervolgens gaan controleren of de rechten goed staan, of moet ik er gewoon vanuit gaan dat toch niemand er bij kan?

Toevoeging op 16/06/2011 15:33:50:

mijn index.php rechten staan nu op 0644. Is dat oké?

- SanThe -

- SanThe -

16/06/2011 17:28:51
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 16/06/2011 15:29:33:
mijn index.php rechten staan nu op 0644. Is dat oké?

Ja.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/06/2011 17:32:48
Quote Anchor link
Oh oke... maar dat heb ik dus niet zelf gedaan. Dat heeft ie dan blijkbaar automatisch gedaan?

- SanThe -

- SanThe -

16/06/2011 17:35:22
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 16/06/2011 17:32:48:
Oh oke... maar dat heb ik dus niet zelf gedaan. Dat heeft ie dan blijkbaar automatisch gedaan?

Dat is standaard voor 'gewone' files. Logfiles en passwordfiles van het systeem zelf worden standaard op 0600 gezet. Oftewel alleen lees/schrijfbaar voor de owner en niemand anders.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/06/2011 17:41:23
Quote Anchor link
Hmmm... mijn htaccess bestand staat ook op 0644... en niet op 0600.

- Nu mijn index.php op 0644 staat, betkent dat dan dat ik 'm via een php script kan aanpassen en opnieuw wegschrijven? (dit wil ik namelijk gaan doen)

- Stel dat ik mijn index.php bestand zou kopiëren naar een andere server, heeft het dan nog dezelfde schrijfrechten (worden die gewoon mee-gekopieerd)?

- SanThe -

- SanThe -

16/06/2011 18:21:21
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 16/06/2011 17:41:23:
Hmmm... mijn htaccess bestand staat ook op 0644... en niet op 0600.

Dat is okee.

- Nu mijn index.php op 0644 staat, betekent dat dan dat ik 'm via een php script kan aanpassen en opnieuw wegschrijven? (dit wil ik namelijk gaan doen)

Als php/apache de owner is kan dat.

- Stel dat ik mijn index.php bestand zou kopiëren naar een andere server, heeft het dan nog dezelfde schrijfrechten (worden die gewoon mee-gekopieerd)?

Dat is helemaal afhankelijk van die andere server.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/06/2011 18:26:28
Quote Anchor link
Dankjewel voor je uitleg.

Hoe kan ik zien of php/apache owner is?

- SanThe -

- SanThe -

16/06/2011 18:46:39
Quote Anchor link
In de listing neem ik aan.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/06/2011 19:28:06
Quote Anchor link
en waar vind ik die? :-s

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/06/2011 19:30:52

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/06/2011 19:39:50
Quote Anchor link
Oké, dank je Aar. Als ik het goed heb gedaan dan komt de naam (ik ga er vanuit dat dat de owner is) overeen met de gebruikersnaam die ik gebruik om in te loggen voor FTP en cpanel. Ik neem aan dat dan dus niet php/apache de owner is?

- SanThe -

- SanThe -

16/06/2011 20:01:58
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 16/06/2011 19:39:50:
... dan komt de naam (ik ga er vanuit dat dat de owner is) overeen met de gebruikersnaam die ik gebruik om in te loggen voor FTP en cpanel. Ik neem aan dat dan dus niet php/apache de owner is?

En runt Apache/PHP dan ook onder jouw naam? Zoniet dan zou dat betekenen dat je het niet kan editen.

Edit: Maar dat kan je toch simpel even uitproberen.
Gewijzigd op 16/06/2011 20:02:44 door - SanThe -

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/06/2011 20:04:39
Quote Anchor link
Hoe kan ik dat dan simpel even uitproberen?

- SanThe -

- SanThe -

16/06/2011 20:06:47
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
// bestand inlezen
// bestand wegschrijven

?>

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/06/2011 20:09:18
Quote Anchor link
mja, da's voor mij niet "even". K zal het hopelijk later deze week proberen.

- SanThe -

- SanThe -

16/06/2011 20:22:00
Quote Anchor link
Ik heb hier even een testje gedaan ( bestand heet 'test.php'):
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
ini_set('display_errors', 1); // 0 = uit, 1 = aan
error_reporting(E_ALL);

$filename = "test.php";
$handle = fopen($filename, "r");
$contents = fread($handle, filesize($filename));
fclose($handle);

echo $contents;

$fp = fopen($filename, 'w');
fwrite($fp, $contents);
fclose($fp);
?>

In de broncode van de pagina staat netjes de inhoud van het script maar ik mag het niet openen om in te schrijven. Bestand owner ben ik zelf en Apache draait onder user www en heeft dus geen schrijfrechten:

Warning: fopen(test.php) [function.fopen]: failed to open stream: Permission denied in /htdocs/test/test.php on line 20

Warning: fwrite(): supplied argument is not a valid stream resource in /htdocs/test/test.php on line 21

Warning: fclose(): supplied argument is not a valid stream resource in /htdocs/test/test.php on line 22
Gewijzigd op 16/06/2011 20:26:25 door - SanThe -

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/06/2011 20:32:45
Quote Anchor link
Dankjewel voor de code :)

Ik heb een nieuw bestand test.php aangemaakt en bij mij werkt het wel! En als ik op regel 12 de filename verander dan maakt ie een nieuw bestand aan.

Hoe kan het dat het bij mij wel werkt dan? Het wordt uiteindelijk onderdeel van een framework. Moet ik er dan rekening mee houden dat het op sommige servers wel werkt en op sommige servers niet?

Is het trouwens zo dat als ik de schrijfrechten van mijn index.php zo instel dat iedereen mag schrijven.... dat iedereen dan ook KAN schrijven? Je kunt toch nooit via de browser een bestand schrijven? Alleen iemand die toegang heeft tot de server kan dat toch?

- SanThe -

- SanThe -

16/06/2011 20:32:47
Quote Anchor link
Als ik de rechten (als root van de server) verander in 0666 dan werkt het script gewoon. Maar vanuit het script kan ik geen chmod() doen omdat Apache daar geen rechten voor heeft.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/06/2011 20:34:43
Quote Anchor link
Maar ik heb niks veranderd en het werkt gewoon, zonder chmod(of iets dergelijks). Is dat dan toeval?

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.