schrijfbeveiliging

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en staan

Bekijk vacature »

Senior front-end developer (React)

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren front-end developer. Als senior werk je nauw samen met 5 collega developers. Een klein scrum team dus, met korte lijnen waardoor jouw ideeën snel tot uitvoering gebracht kunnen worden. De huidige applicaties worden veelal ontwikkeld met o.a. React, Redux, TypeScript. Ze zijn echt op zoek naar een kartrekker in het team. Naast het meedenken over, opzetten en uitvoeren van bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Hierin nemen ze graag de tijd om mensen de ruimte te

Bekijk vacature »

Java developer - procesoptimalisatie (Inhouse)

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij als back end developer hebt al enige ervaring opgedaan in jouw vakgebied. Voornamelijk het werken met Java en Spring spreekt jou aan. Jij wordt samen met je collega developers in het team verantwoordelijk voor de gehele back end van de applicatie. Hierdoor heb jij veel zelfstandigheid in je rol en zul je ook zelf beslissingen samen met de PO maken. Er wordt gewerkt volgens de SCRUM methodiek, om zo structuur te creëren in de werkzaamheden. Binnen de 2-wekelijkse sprints pak jij je taken op die samen met de PO afgestemd zijn.

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van IT Operations Manager! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van

Bekijk vacature »

Network Engineer (f/m/d) in Heidelberg

Network Engineer (f/m/d) The IT Services team operates and supports the IT infrastructure and services at EMBL headquarters in Heidelberg and at the laboratory’s sites in Barcelona and Rome. As part of IT Services, the Network team is responsible for managing and developing the network infrastructure in our data centres, on campus, and to our external network providers. As a leading scientific institution with highly data-intensive research, extensive data flows at and between the laboratory’s six sites and to the Internet, EMBL is connected to national and international scientific networks using state-of-the-art technologies from vendors including Cisco, Extreme Networks and

Bekijk vacature »

Software Developer C# / ASP .Net

Functie omschrijving Ben jij een software ontwikkelaar die bekend is met termen ASP .NET, C# en SQL? Lees dan snel verder! Voor een bedrijf binnen de agrarische sector zijn wij namelijk op zoek naar een zelfstandige, enthousiaste en proactieve Software Developer die open staat voor een afwisselende functie met veel uitdaging. Binnen deze organisatie ben jij als Software Developer samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Hierbij draag jij bij aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor: Schatten

Bekijk vacature »

Software developer (PHP) - Utrecht centrum

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »

C#.NET developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Testen en valideren van de ontwikkelde software. Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je gaat aan de slag met diverse technologieën en frameworks. Denk hierbij aan C#, JS frameworks, HTML, CSS, TypeScript,

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Voor een informele club in omgeving Delft zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Als ontwikkelaar kom je terecht op een afdeling van 6 medewerkers. Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed verloopt. Je zult klanten ondersteunen. Verder zul je technische ontwerpen en gebruikersdocumentaties schrijven en deze onderhouden. Er wordt voornamelijk gewerkt met PHP, Java en

Bekijk vacature »

C# .NET Backend Developer HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever is een professionele speler op gebied van IT en E-Commerce. Wil jij werken voor een e-commerce platform? Heb je ervaring met C#, Javascript en Scrum? Vaste baan: C# .NET Developer Backend E-Commerce 3.400 - 4.500 Backend Developer Wij ontwikkelen software voor E-Commerce toepassingen. Ons eigen Content Management systeem biedt een integrale oplossing met diverse ERP software. Onze systemen zijn vaak complex en omvangrijk en draaien bij grote organisaties. Maar ook kleine ondernemingen hebben steeds vaker behoefte aan een vlekkeloos werkende E-Commerce oplossing. Zij bieden een uitdagende werkomgeving met gezellige collega's. Je krijgt veel vrijheid en er is

Bekijk vacature »

Senior Software developer PHP

Functie Jij als senior PHP ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 developers binnen onze organisatie Jij gaat de brug zijn tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je je taken op voor de dag. Een greep van jouw taken zijn: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden met Security & Privacy Eisen • Minimaal 4

Bekijk vacature »

Node.js developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

Team Lead/ Lead developer gezocht (Hands-on, PHP,

Functie Als Team Lead ben je de leider van één van de ontwikkelteams binnen de organisatie. Je leidt als lead developer een goed draaiend team dat werkt aan complexe en duurzame applicaties en API’s. Vanuit je kennis en ervaring ben je in staat het grote plaatje te blijven overzien, en kritisch mee te denken over bijvoorbeeld de architectuur, maar ook de algehele aanpak binnen het project. Je laat je team niet alleen technisch goed functioneren maar ben ook betrokken bij het menselijke aspect. Zo weet jij je collega’s te motiveren en begeleiden in hun dagelijkse werk. Buiten het team ben

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als developer heb jij de keuze om aan te sluiten bij het team (13 developers) die op locatie projectmatig bij klanten werkt. Wanneer jij liever intern bij de werkgever werkt is er ook alle ruimte voor jou in het interne team (8 developers) van dit bedrijf. Je werkt samen aan verschillende projecten bij of voor de klant. Het project wordt aangeleverd door sales aan de project manager. Die maakt samen met de Resourcer een planning en op basis daarvan wordt uit het development team een “projectgroep” opgesteld. Hoeveel en welke projecten jij wilt oppakken gebeurt geheel in samenspraak met

Bekijk vacature »

Low Code Ontwikkelaar

In het kort Als Low Code Developer werk je aan projecten bij en voor onze klanten, waarbij je voor het ontwikkelen van de oplossingen een technisch low-code platform gebruikt. Samen met het team streef je naar de beste oplossing en bepalen jullie de juiste aanpak. Je rol is divers en je bent van begin tot eind betrokken bij de ontwikkeling zowel de back-end en de front-end van de applicatie. Naast de ontwikkeling en oplevering, breng je ook advies uit aan de klant waarom bepaalde keuzes worden gemaakt. Je bent dan ook communicatief sterk en kunt je keuzes goed (inhoudelijk) onderbouwen.

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2

- SanThe -

- SanThe -

16/06/2011 20:39:08
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 16/06/2011 20:32:45:
Moet ik er dan rekening mee houden dat het op sommige servers wel werkt en op sommige servers niet?

Ik heb inderdaad het idee dat er verschillen zullen zijn.

.. dat iedereen dan ook KAN schrijven? Je kunt toch nooit via de browser een bestand schrijven? Alleen iemand die toegang heeft tot de server kan dat toch?

Ja, maar dan wel iedereen die in de server kan komen.

PHP hulp

PHP hulp

16/01/2025 20:18:13

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/06/2011 20:42:22
Quote Anchor link
"Ik heb inderdaad het idee dat er verschillen zullen zijn."

Oké, dan moet ik dus controleren of het schrijven is gelukt.

"Ja, maar dan wel iedereen die in de server kan komen."

Oké, maar als een hacker de server kan binnendringen, dan neem ik sowieso aan dat ie mijn bestanden kan aanpassen toch? Mijn site staat bij een shared host. Het kan toch nooit zo zijn dat iemand anders die ook een website bij diezelfde host heeft bij mijn bestanden kan komen?

- SanThe -

- SanThe -

16/06/2011 20:42:59
Quote Anchor link
Hmmm. Dit hoort ook nog bij mijn reply maar was plots in het niets verdwenen.

Ik heb een nieuw bestand test.php aangemaakt en bij mij werkt het wel!

Ik denk dat Apache bij jou onder jouw username draait.
Kan je inloggen op de server met ssh o.i.d.?
Typ dan eens: ps aux

Toevoeging op 16/06/2011 20:47:46:

Ozzie PHP op 16/06/2011 20:42:22:
Oké, maar als een hacker de server kan binnendringen, dan neem ik sowieso aan dat ie mijn bestanden kan aanpassen toch?

Hoeft niet persé. Als ie root rechten heeft dan is het geen probleem. Maar als ie binnen is als 'pietje' dan kan ie niet alles wijzigen alleen alles van pietje.

Ozzie PHP op 16/06/2011 20:42:22:
Het kan toch nooit zo zijn dat iemand anders die ook een website bij diezelfde host heeft bij mijn bestanden kan komen?

Dat ligt aan de manier van instellen door de host. Ik weet dat bij sommige aanbieders kan je met een php script zo even bij je 'buren' in de directory snuffelen.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/06/2011 20:51:55
Quote Anchor link
"Kan je inloggen op de server met ssh o.i.d.?"

Nee, ik kan niet inloggen. Ik kan alleen in cpanel komen en ik heb een ftp verbinding. Ssh zegt me niks.

"Hoeft niet persé. Als ie root rechten heeft dan is het geen probleem. Maar als ie binnen is als 'pietje' dan kan ie niet alles wijzigen alleen alles van pietje."

Ah oké, op die manier. Maar moet ik dan van alle bestanden de rechten gaan controleren en goed zetten? Ik snap dit niet zo goed hoe dat werkt.

"Dat ligt aan de manier van instellen door de host. Ik weet dat bij sommige aanbieders kan je met een php script zo even bij je 'buren' in de directory snuffelen."

Oh, lol... als je het script hebt liggen.. stuur het mijn kant op haha ;)

- SanThe -

- SanThe -

16/06/2011 20:56:35
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 16/06/2011 20:51:55:
... en ik heb een ftp verbinding.
Maar moet ik dan van alle bestanden de rechten gaan controleren en goed zetten?

Ftp zet de rechten normaal goed. Daar hoef je eigenlijk nooit op te controleren. Standaard 0644 en mappen 0755.

Lees de info.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/06/2011 21:38:35
Quote Anchor link
Ah oké... da's mooi, dan ga ik daar ook niet op letten.

p.s. Leuk script... krijg al mijn bestanden te zien. En ook nog van cpanel en een directory die ik niet thuis kan brengen met allerlei joomla dingen erin. Maar zover ik kan zien geen bestanden van andere websites. Als ik helemaal op de root uitvoer, dus een slash meegeef aan de functie dan krijg ik een melding dat z'n geheugen volloopt. Als ik er een if omheen knal waardoor de output beperkt wordt krijg ik wel wat directories te zien.
Gewijzigd op 16/06/2011 21:46:47 door Ozzie PHP

- SanThe -

- SanThe -

16/06/2011 22:24:17
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 16/06/2011 21:38:35:
Als ik helemaal op de root uitvoer, dus een slash meegeef aan de functie dan krijg ik een melding dat z'n geheugen volloopt.

Ja, dat zou best eens kunnen. Want dan heeft ie een hoop submappen met daarin weer submappen, etc. Je kan het ook aanroepen met '../../../../../' en als de server niet goed is beveiligd kan je zelfs vóór de webroot komen.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/06/2011 22:50:02
Quote Anchor link
Ik heb het nog een keer geprobeerd maar ik kom niet verder... z'n geheugen loopt vol. Wel geinig :)

16/06/2011 22:55:12
Quote Anchor link
Bij cpanel is het geloof ik zo dat het standaard is dat de cpanel user, ftp user en apache user allemaal dezelfde zijn. Ook zit die in z'n eigen group (ook erg belangrijk).
Als jij niet aan de rechten hebt gezeten, dan kan een hacker niet via iemand anders zijn account bij jou data komen.

Edit: Bovenstaande scriptje kan waarschijnlijk in een recursieve loop terecht gekomen zijn.
(Misschien ook wel interessant om te weten, maar ook minder pretig voor jou, de meeste servers die ik gehackt heb draaide cpanel.)
Gewijzigd op 16/06/2011 22:57:33 door

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/06/2011 22:57:49
Quote Anchor link
Ah oke, da's mooi. Maar het kan dus zijn dat als ik mijn index.php naar een andere server koieer dat de schrijfrechten dan anders zijn?

16/06/2011 23:04:29
Quote Anchor link
Waar hebben we het over? Instellingen.
Wat betekend instellingen? Bepaalde dingen kunnen aangepast worden naar eigen wens.
Dus het antwoord is?
Dat ligt aan de server.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/06/2011 23:30:44
Quote Anchor link
Ik ben bezig een framework te maken. Op mijn huidige server staan de schrijfrechten van mijn index.php goed zodat ik dit bestand via een scriptje kan aanpassen. Maar als ik dat bestand nu kopieer naar een andere server, blijven de schrijfrechten dan hetzelfde?

16/06/2011 23:33:01
Quote Anchor link
Karl Karl op 16/06/2011 23:04:29:
Waar hebben we het over? Instellingen.
Wat betekend instellingen? Bepaalde dingen kunnen aangepast worden naar eigen wens.
Dus het antwoord is?
Dat ligt aan de server.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/06/2011 23:36:50
Quote Anchor link
okee, thanks

- SanThe -

- SanThe -

16/06/2011 23:42:54
Quote Anchor link
Dat antwoord had je toch al gekregen.

- SanThe - op 16/06/2011 18:21:21:
Ozzie PHP op 16/06/2011 17:41:23:
- Stel dat ik mijn index.php bestand zou kopiëren naar een andere server, heeft het dan nog dezelfde schrijfrechten (worden die gewoon mee-gekopieerd)?

Dat is helemaal afhankelijk van die andere server.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/06/2011 23:46:02
Quote Anchor link
Klopt SanThe. Iets in Karl z'n antwoord leidde er toe dat ik de vraag nogmaals stelde. Weet eerlijk gezegd niet meer wat het was.

@Karl: jij hebt servers gehackt? :)

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.