schrijven naar een php bestand

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

12/02/2005 11:25:00
Quote Anchor link
Hoi

Ik begin met een nieuwe site en gebruik een "config.php" file om variabelen op te slaan.

deze zien er zo uit:
$blabla = "";

en staan allemaal netjes op een rij voor de overzicht

Nu edit ik deze via een texteditor op mijn computer en upload ik deze om wijzigingen door te voeren.
Maar dat wil ik graag via de webbrowser kunnen doen, zeg maar via een form deze file updaten en bekijken.

hoe pak ik dat aan? zijn er voorbeelden? ik heb alleen een beetje kennis van php.

Leuk site trouwens

PHP hulp

PHP hulp

13/01/2025 00:44:58

Jelmer -

Jelmer -

12/02/2005 11:38:00
Quote Anchor link
Dit gebruik ik ervoor:
[linebreak]Code (php) 123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536 <?php$msg = "";$strCfgFile = "../../config.inc";if(!file_exists($strCfgFile)){    die("config.inc kan niet gevonden worden.\n config.inc hoort in dezelfde directorie te staan als index.php, de hoofddirectorie dus.");}function ReplaceConfValue($strCfgFile,$strCfgVar,$strCfgVal){    $strOldContent = file ($strCfgFile);    $strNewContent = "";    while (list ($intLineNum, $strLine) = each ($strOldContent))         {        if(eregi("^\\$".$strCfgVar."( |\t)*=",$strLine))    // show any line beginning with a $            {            $strLineParts=explode("=",$strLine);            // we should determine type of value here! (BOOL, INT or String)            if("$".$strCfgVar == trim($strLineParts[0]))                 {                $strLineParts[1] = "\t\"".$strCfgVal."\"";                $strLine = implode("=",$strLineParts).";\r\n";            }        }        $strNewContent .= $strLine;        $fp = fopen($strCfgFile."_new", "w");         fputs($fp,$strNewContent);        fclose($fp);        }            $GLOBALS[msg] .="<p>De waarde voor <b>$$strCfgVar</b> is bijgewerkt.</b></p>";    if(!rename($strCfgFile,$strCfgFile.".bak")) $GLOBALS[msg] .="<p>ERROR: kan het bestand niet hernoemen!</p>";    if(!rename($strCfgFile."_new",$strCfgFile)) $GLOBALS[msg] .="<p>ERROR: kan het bestand niet kopieren</p>";}//als nieuwe waarde niet oude waarde is, dan geef naam nieuwe waarde; //if($_POST[skin_name] != $skin_name){ReplaceConfValue($strCfgFile,skin_name,$_POST[skin_name]);}?> [linebreak]

12/02/2005 11:54:00
Quote Anchor link
bedankt!

Ik heb het bekeken, maar heb niet veel kennis hiervan, maar leer er wel van.
hoe kan ik het laten werken dmv een Form?

bedankt nogmaals

Jelmer -

Jelmer -

12/02/2005 12:14:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
include($_SERVER['DOCUMENT_ROOT']."/config.inc");//instellingen inloaden om te vergelijken
if($_POST['setchanges']){
    if($_POST['TPL'] != $TPL){ReplaceConfValue($strCfgFile,'TPL',$_POST['TPL']);}
}

?>

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<form method=post>
<input type="hidden" name="setchanges" value="true"> <!-- om te zien dat er iets voor de config wordt gesubmit-->
<input type="text" name="TPL"> <!-- name moet congrueren met die van daarboven -->
<input type="submit">
</form>

PS: ik moet erbij zeggen dat ik het niet zelf heb gemaakt, ik heb het ooit ergens gevonden via google, (mag het vrij gebruiken van diegene die het had bedacht) en heb het een beetje verandert, in funtie gezet, en erin gezet dat hij eerst controleerd of er iets is verandert voordat hij ook daatwerkelijk de data in het bestand verandert.
Gewijzigd op 12/02/2005 12:16:00 door Jelmer -

12/02/2005 12:30:00
Quote Anchor link
sweet!!

compleet ook nog, met de variabele te echoen kan ik de oude resultaten ook nog 's bekijken.

bedankt!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.