Script stopt

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Sander de Vos

Sander de Vos

27/02/2011 20:57:54
Quote Anchor link
Ivo Sanders op 27/02/2011 20:55:52:
Ik ben beginner, dus ik heb geen idee waar je het over hebt.


Gebruik je dit altijd als excuus als je even iets niet weet?
Zo te zien gebruik je ook internet, heb je dus prima toegang tot Google, Bing of Yahoo.
 
PHP hulp

PHP hulp

06/10/2024 14:34:23
 
TJVB tvb

TJVB tvb

27/02/2011 20:58:44
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
<?php
require_once ( 'config.php' ) ;

if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')
//if ( isset ( $_POST['submit'] ) ) //we kijken of het een post request is, niet of die ene waarde gezet is
{
if ( !isset ( $_POST['naam'] ) || strlen ( $_POST['naam'] ) <= 1  )
{

    echo '<b>Je hebt geen naam ingevuld.</b>';
}

elseif ( !isset ( $_POST['bericht'] ) || strlen ( $_POST['bericht'] ) <= 1  )
{

    echo '<b>Je hebt geen bericht ingevuld.</b>';
}

else
{
    mysql_query ( "INSERT INTO ".$config['site']['mysql_tabel']."
        (
            datum,
            naam,
            tijd,
            bericht
        )
        VALUES
        (
            '"
.mysql_real_escape_string($_POST['datum'])."',
            '"
.mysql_real_escape_string($_POST['naam'])."',
            '"
.mysql_real_escape_string($_POST['tijd'])."',
            '"
.mysql_real_escape_string($_POST['bericht'])."'
        )"
) or die ( mysql_error ( ) ) ;
        }        
}

else{}
?>

mysql_real_escape_string is nodig voor bijna alle data die je de database in stuurd.
Verder moet de foutafhandeling anders. Je zegt normaal gesproken toch ook niet val dood tegen iemand die iets niet goed doet?
Ook heb ik met tabs ingesprongen en je tekst tussen enkele i.p.v. dubbele quotes gezet. Zo voorkom je dat je per ongeluk waardes in je strings zet.