Script stopt

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Sander de Vos

Sander de Vos

27/02/2011 20:57:54
Quote Anchor link
Ivo Sanders op 27/02/2011 20:55:52:
Ik ben beginner, dus ik heb geen idee waar je het over hebt.


Gebruik je dit altijd als excuus als je even iets niet weet?
Zo te zien gebruik je ook internet, heb je dus prima toegang tot Google, Bing of Yahoo.
 
PHP hulp

PHP hulp

06/10/2024 14:34:23
 
TJVB tvb

TJVB tvb

27/02/2011 20:58:44
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
<?php
require_once ( 'config.php' ) ;

if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')
//if ( isset ( $_POST['submit'] ) ) //we kijken of het een post request is, niet of die ene waarde gezet is
{
if ( !isset ( $_POST['naam'] ) || strlen ( $_POST['naam'] ) <= 1  )
{

    echo '<b>Je hebt geen naam ingevuld.</b>';
}

elseif ( !isset ( $_POST['bericht'] ) || strlen ( $_POST['bericht'] ) <= 1  )
{

    echo '<b>Je hebt geen bericht ingevuld.</b>';
}

else
{
    mysql_query ( "INSERT INTO ".$config['site']['mysql_tabel']."
        (
            datum,
            naam,
            tijd,
            bericht
        )
        VALUES
        (
            '"
.mysql_real_escape_string($_POST['datum'])."',
            '"
.mysql_real_escape_string($_POST['naam'])."',
            '"
.mysql_real_escape_string($_POST['tijd'])."',
            '"
.mysql_real_escape_string($_POST['bericht'])."'
        )"
) or die ( mysql_error ( ) ) ;
        }        
}

else{}
?>

mysql_real_escape_string is nodig voor bijna alle data die je de database in stuurd.
Verder moet de foutafhandeling anders. Je zegt normaal gesproken toch ook niet val dood tegen iemand die iets niet goed doet?
Ook heb ik met tabs ingesprongen en je tekst tussen enkele i.p.v. dubbele quotes gezet. Zo voorkom je dat je per ongeluk waardes in je strings zet.
Gewijzigd op 27/02/2011 21:00:14 door TJVB tvb
 
Ivo Sanders

Ivo Sanders

27/02/2011 21:00:23
Quote Anchor link
@Sander de Vos, als je alleen maar zulke SH*T kan typen donder dan maar op, jij weet helemaal niet of ik zelf al heb gezocht. Ik zoek ALTIJD eerst via google of ik mijn probleem kan oplossen, en kom ik er niet uit, dan vraag ik het hier.

Ik ben van mening (zeker omdat ik beginnend ben) dat ik het meeste leer als ik het zelf op zoek.

Dus denk volgende keer eens na voordat je iets typt.

De anderen: ik ga hier op voortborduren en kijken of ik wat met jullie info kan doen, bedankt alvast!

Toevoeging op 27/02/2011 21:01:46:

@TJVB tvb Ik ga dit stukje doornemen en ik ga kijken wat je waarom heb gedaan, en zo hoop ik dat ik het ga begrijpen. ENORM bedankt!
 

27/02/2011 21:03:16
Quote Anchor link
Sander de Vos op 27/02/2011 20:50:20:
(...)
Ja of je blijft on-topic en komt met een antwoord dat wél een toegevoegde waarde heeft?

Edit: Karl, kom zelf met een oplossing of voorbeeld dan. Het enige wat jij nu doet is negatief commentaar geven om anderen die het wél proberen.

Ik wist vanaf het begin al dat het waarschijnlijk een of ander sql probleem zou zijn (dit ontstaat eigenlijk alleen bij sql fouten). Maar aangezien de topic starter niet een zinnig topic kan openen, krijgt hij van mij ook geen zinnig antwoord. Lijkt mij vrij logisch. Hij zal zich dan afvragen wat ik bedoel, waarmee ik hem weer duidelijk kan maken dat zijn vraag net zo logisch is als mijn antwoord.
Verder is proberen wel leuk, goed enzo, maar er zijn bepaalde basisregels. Zo is addslashes verboden en die oplossing die jij hebt bedacht gewoon onzinnig én past die net zoals addslashes de data aan. Wat je dus niet wilt.

Ivo Sanders op 27/02/2011 20:55:52:
Ik ben beginner, dus ik heb geen idee waar je het over hebt.


Dan moet je leren.
 
TJVB tvb

TJVB tvb

27/02/2011 21:05:18
Quote Anchor link
@Ivo en @Sander, hou het een beetje vriendelijk. Communiceren via internet is lastiger dan face 2 face.
 
Sander de Vos

Sander de Vos

27/02/2011 21:10:42
Quote Anchor link
Ivo Sanders op 27/02/2011 21:00:23:
@Sander de Vos, als je alleen maar zulke SH*T kan typen donder dan maar op, jij weet helemaal niet of ik zelf al heb gezocht. Ik zoek ALTIJD eerst via google of ik mijn probleem kan oplossen, en kom ik er niet uit, dan vraag ik het hier.

Ik ben van mening (zeker omdat ik beginnend ben) dat ik het meeste leer als ik het zelf op zoek.

Dus denk volgende keer eens na voordat je iets typt.

De anderen: ik ga hier op voortborduren en kijken of ik wat met jullie info kan doen, bedankt alvast!

Toevoeging op 27/02/2011 21:01:46:

@TJVB tvb Ik ga dit stukje doornemen en ik ga kijken wat je waarom heb gedaan, en zo hoop ik dat ik het ga begrijpen. ENORM bedankt!


Dat ik niet weet of je zelf al gezocht hebt komt doordat jij niet verteld van je zelf al gedaan hebt. Het enige wat jij zegt is dat je beginner bent, en niet weet waar het over gaat. Als je iets niet weet, dan zoek je het op (wat je uiteindelijk aangeeft dat je al gedaan hebt), dat je iets niet begrijpt is iets heel anders. Als je normaal had aangegeven wat en waar je gezocht had, maar de uitleg niet begreep, had je een antwoord met een zo duidelijk mogelijke uitleg gekregen.

Dat je aan het begin alleen maar antwoorden kregen die niet doelgericht waren komt omdat je zelf het probleem niet goed genoeg uitlegt (foutmelding, code).

Karl Karl op 27/02/2011 21:03:16:
Sander de Vos op 27/02/2011 20:50:20:
(...)
Ja of je blijft on-topic en komt met een antwoord dat wél een toegevoegde waarde heeft?

Edit: Karl, kom zelf met een oplossing of voorbeeld dan. Het enige wat jij nu doet is negatief commentaar geven om anderen die het wél proberen.

Ik wist vanaf het begin al dat het waarschijnlijk een of ander sql probleem zou zijn (dit ontstaat eigenlijk alleen bij sql fouten). Maar aangezien de topic starter niet een zinnig topic kan openen, krijgt hij van mij ook geen zinnig antwoord. Lijkt mij vrij logisch. Hij zal zich dan afvragen wat ik bedoel, waarmee ik hem weer duidelijk kan maken dat zijn vraag net zo logisch is als mijn antwoord.
Verder is proberen wel leuk, goed enzo, maar er zijn bepaalde basisregels. Zo is addslashes verboden en die oplossing die jij hebt bedacht gewoon onzinnig én past die net zoals addslashes de data aan. Wat je dus niet wilt.


Klopt, maar zoals je al zij, gaf de TS het probleem niet goed weer.
 

27/02/2011 21:14:56
Quote Anchor link
Sander de Vos op 27/02/2011 21:10:42:
(...)
Karl Karl op 27/02/2011 21:03:16:
Sander de Vos op 27/02/2011 20:50:20:
(...)
Ja of je blijft on-topic en komt met een antwoord dat wél een toegevoegde waarde heeft?

Edit: Karl, kom zelf met een oplossing of voorbeeld dan. Het enige wat jij nu doet is negatief commentaar geven om anderen die het wél proberen.

Ik wist vanaf het begin al dat het waarschijnlijk een of ander sql probleem zou zijn (dit ontstaat eigenlijk alleen bij sql fouten). Maar aangezien de topic starter niet een zinnig topic kan openen, krijgt hij van mij ook geen zinnig antwoord. Lijkt mij vrij logisch. Hij zal zich dan afvragen wat ik bedoel, waarmee ik hem weer duidelijk kan maken dat zijn vraag net zo logisch is als mijn antwoord.
Verder is proberen wel leuk, goed enzo, maar er zijn bepaalde basisregels. Zo is addslashes verboden en die oplossing die jij hebt bedacht gewoon onzinnig én past die net zoals addslashes de data aan. Wat je dus niet wilt.


Klopt, maar zoals je al zijzei, gaf de TS het probleem niet goed weer.

Als je even leest, dan lees je dat ik een hele onderbouwing heb.

Zeker bij vragen waar het onduidelijk is wat er moet gebeuren moet je niet met vage antwoorden aankomen die eigenlijk nooit goed zijn. Misschien zijn die apostrofsapostrof wel heel belangrijk... (En dat zijn ze taaltechnisch gezien ook al.)
Gewijzigd op 27/02/2011 21:38:38 door
 
Sander de Vos

Sander de Vos

27/02/2011 21:21:14
Quote Anchor link
Karl Karl op 27/02/2011 21:14:56:
Als je even leest, dan lees je dat ik een hele onderbouwing heb.

Zeker bij vragen waar het onduidelijk is wat er moet gebeuren moet je niet met vage antwoorden aankomen die eigenlijk nooit goed zijn. Misschien zijn die apostrofsapostrof wel heel belangrijk... (En dat zijn ze taaltechnisch gezien ook al.)


Moet je niet met vage antwoorden aankomen die eigenlijk nooit goed zijn...

Karl Karl op 27/02/2011 20:41:20:
Je mag niet zittend het intikken. Je moet het plat op je buik intikken.
 
TJVB tvb

TJVB tvb

27/02/2011 21:23:55
Quote Anchor link
Jongens is het nodig hierover door te gaan?
Karl geeft een antwoord dat niet direct helpt doordat het geen oplossing is voor het probleem.
Sander geeft een oplossing die verkeerd is.

Maar de TS heeft een oplossing voor zijn probleem en is gelukkig. Einde verhaal. (En einde mail in de mailbox doordat je bij phphulp niet per topic in kunt stellen of je mail wilt ontvangen.)
 

27/02/2011 21:48:19
Quote Anchor link
Sander de Vos op 27/02/2011 21:21:14:
Karl Karl op 27/02/2011 21:14:56:
Als je even leest, dan lees je dat ik een hele onderbouwing heb.

Zeker bij vragen waar het onduidelijk is wat er moet gebeuren moet je niet met vage antwoorden aankomen die eigenlijk nooit goed zijn. Misschien zijn die apostrofsapostrof wel heel belangrijk... (En dat zijn ze taaltechnisch gezien ook al.)


Moet je niet met vage antwoorden aankomen die eigenlijk nooit goed zijn...

Karl Karl op 27/02/2011 20:41:20:
Je mag niet zittend het intikken. Je moet het plat op je buik intikken.

Is lezen nou zo moeilijk? Nee toch? Waarom kom je dan niet met tegenargumenten? Zoals ik al uitgelegd heb is mijn antwoord vaag en heeft hij er niks aan. Dit heb ik (en TJVB) gedaan om op een aparte manier, aan te geven dat zijn vraag niet duidelijk is.
Jou antwoord is gewoon per definitie verkeerd, aangezien je die apostrof wilt bewaren. Die hoort daar, die is daar niet voor niets geplaatst.
Jammer genoeg kan jij met niets meer aankomen dan dat ik onzin plaats (terwijl ik dus een hele onderbouwing heb).
TJVB tvb op 27/02/2011 21:23:55:
Jongens is het nodig hierover door te gaan?
Karl geeft een antwoord dat niet direct helpt doordat het geen oplossing is voor het probleem.
Sander geeft een oplossing die verkeerd is.

Maar de TS heeft een oplossing voor zijn probleem en is gelukkig. Einde verhaal. (En einde mail in de mailbox doordat je bij phphulp niet per topic in kunt stellen of je mail wilt ontvangen.)

Ja, dit is nodig. En nee, ik kan daar niks aan doen dat jij allemaal mail krijgt.
 
Ivo Sanders

Ivo Sanders

27/02/2011 21:50:36
Quote Anchor link
Ik heb het werkend, bedankt voor jullie support!!! Wat mij betreft is deze topic gesloten.
 

27/02/2011 21:51:44
Quote Anchor link
Ivo Sanders op 27/02/2011 21:50:36:
Ik heb het werkend, bedankt voor jullie support!!! Wat mij betreft is deze topic gesloten.


Daar doen we niet aan. Wel even vermelden wat je nu hebt gedaan.
 
Ivo Sanders

Ivo Sanders

27/02/2011 21:53:02
Quote Anchor link
Ik heb delen van het voorbeeld van TJVB tvb gebruikt.
 
Sander de Vos

Sander de Vos

28/02/2011 00:06:43
Quote Anchor link
Karl Karl op 27/02/2011 21:48:19:
Sander de Vos op 27/02/2011 21:21:14:
Karl Karl op 27/02/2011 21:14:56:
Als je even leest, dan lees je dat ik een hele onderbouwing heb.

Zeker bij vragen waar het onduidelijk is wat er moet gebeuren moet je niet met vage antwoorden aankomen die eigenlijk nooit goed zijn. Misschien zijn die apostrofsapostrof wel heel belangrijk... (En dat zijn ze taaltechnisch gezien ook al.)


Moet je niet met vage antwoorden aankomen die eigenlijk nooit goed zijn...

Karl Karl op 27/02/2011 20:41:20:
Je mag niet zittend het intikken. Je moet het plat op je buik intikken.

Is lezen nou zo moeilijk? Nee toch? Waarom kom je dan niet met tegenargumenten? Zoals ik al uitgelegd heb is mijn antwoord vaag en heeft hij er niks aan. Dit heb ik (en TJVB) gedaan om op een aparte manier, aan te geven dat zijn vraag niet duidelijk is.
Jou antwoord is gewoon per definitie verkeerd, aangezien je die apostrof wilt bewaren. Die hoort daar, die is daar niet voor niets geplaatst.
Jammer genoeg kan jij met niets meer aankomen dan dat ik onzin plaats (terwijl ik dus een hele onderbouwing heb).
TJVB tvb op 27/02/2011 21:23:55:
Jongens is het nodig hierover door te gaan?
Karl geeft een antwoord dat niet direct helpt doordat het geen oplossing is voor het probleem.
Sander geeft een oplossing die verkeerd is.

Maar de TS heeft een oplossing voor zijn probleem en is gelukkig. Einde verhaal. (En einde mail in de mailbox doordat je bij phphulp niet per topic in kunt stellen of je mail wilt ontvangen.)

Ja, dit is nodig. En nee, ik kan daar niks aan doen dat jij allemaal mail krijgt.


Karl, je neemt het allemaal een beetje té serieus.
Ik reageer op jou reacties omdat je nogal agressief overkomt, en anderen alleen maar loopt af te kraken. We zijn hier allemaal om elkaar te helpen, en niet om elkaar te kleineren of uit te schelden. En de reden waarvoor ik niet met tegenargumenten kom, is omdat je gewoon (deels) gelijk hebt.
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.