Select value in dropdown onclick class
Hoi! Kan iemand mij op een voorbeeldcode opstellen op beginnersniveau om in een dropdown een value te kiezen wanneer er op een class geklikt wordt ergens elders op de website.
Hoi, wat heb je al zelf geprobeerd, want dit kun je volgens mij redelijk simpel bij elkaar googlen en het wordt mogelijk nog simpeler als je bijvoorbeeld van een library als jquery gebruik maakt die al verkorte - en cross browser compatibele - stukken functionaliteit heeft voor de meeste standaard (af)handelingen zoals voor click events.
Kijk wanneer er op class .device_phone_apple_x geklikt wordt moet hier deze dropdown value 1 geselecteerd worden:
<select class="bookly-select-mobile bookly-js-select-category">
<option value="">Selecteer een merk</option>
<option value="1">Apple</option>
<option value="2">Samsung</option>
<option value="0">Geen categorie</option>
</select>
En in deze dropdown value 1 geselecteerd worden
<select class="bookly-select-mobile bookly-js-select-service">
<option value="">Selecteer een model</option>
<option value="1">iPhone X</option>
<option value="2">iPhone 8</option>
<option value="3">iPhone 8+</option>
</select>
Gewijzigd op 08/05/2018 22:06:11 door - Ariën -
Gezien het een opdracht is, lijkt het mij juist de bedoeling om te leren. Je moet je project in kleine stukjes opdelen, en dan eens in de tutorials duiken van bijvoorbeeld hoe je elementen met JavaScript kan aanpassen. Of voor de makkelijkheid in een library zoals die van jQuery, zoals Thomas al zei.
We kunnen wel een hapklare code geven, maar daar leer je weinig van.
Ik begrijp je helemaal maar het grootste probleem is dat ik niet weet hoe ik gericht kan zoeken. Ik stoot mij steeds aan andere dingen die ik helemaal niet moet hebben en dat frustreert mij en word ik ongeduldig :(
Edit:
Ik heb wat quotes weggesnoeid. Het is niet nodig om uit het voorgaande bericht integraal te quote. Om te reageren op het laatste bericht voldoet de quick-reply prima, en blijft het topic beter leesbaar.
Gewijzigd op 08/05/2018 22:07:26 door - Ariën -
Zoals ik zei: Knip je project in kleine stukjes.
Kijk eerst eens hoe een click-functie werkt, en dan eens hoe je iets kan selecteren in een selectbox.
$(".device_phone_apple_x").click(function(){
document.getElementById('device_phone_models_apple').style.display='none';
document.getElementById('progress').style.display='none';
document.getElementById('bookly_row1').style.display='block';
$('.bookly-select-mobile.bookly-js-select-category').val(1);
$('.bookly-select-mobile.bookly-js-select-service').val(1);
$('.bookly-next-step.bookly-js-next-step.bookly-btn.ladda-button').trigger('click');
});
Gewijzigd op 09/05/2018 11:53:33 door - Ariën -
Vanwaar je keuze tussen normaal 'Vanilla' JavaScript en JavaScript met een jQuery sausje?
- Ariën - op 09/05/2018 11:54:46:
Vanwaar je keuze tussen normaal 'Vanilla' JavaScript en JavaScript met een jQuery sausje?
Omdat ik knettergek word van dat jQuery
Gewijzigd op 09/05/2018 12:20:49 door Samet Atar
Als je ergens knettergek van wordt, neem even wat rust.