Simpel Nieuwssysteem
Ik zoek een heel simpel nieuwssysteem.
Eentje dat je gewoon een admin.php hebt waar je berichtjes kan schrijven/verwijderen/aanpassen.
En dat deze dan komen op bijv. de pagina nieuws.php.
Een script met direct het hele berichtje, zonder het knopje 'lees meer...' en zonder dat er reacties geplaats kunnen worden.
Misschien wel dat er een kleine avatar linksboven het nieuwsberichtje geplaatst wordt en bovenaan natuurlijk een titel. Met daaronder de datum/tijd en poster.
Zou iemand dit misschien voor mij in elkaar kunnen zetten? Ik heb er echt geen verstand van..
bvd. Rob.
Kan die 'MySQL database' ook via mijn pc? Zo ja, hoe?
Bvd, Rob.
MySQL database: ....
Anyone? :(
Quote:
Warning: extract(): First argument should be an array in D:\ensimdata\bbcz\Inetpub\wwwroot\new\text\textpattern\publish.php on line 56
Unknown section defaultPHP Warning: extract(): First argument should be an array in D:\ensimdata\bbcz\Inetpub\wwwroot\new\text\textpattern\publish.php on line 56[/Quote]iemand?
Unknown section defaultPHP Warning: extract(): First argument should be an array in D:\ensimdata\bbcz\Inetpub\wwwroot\new\text\textpattern\publish.php on line 56[/Quote]iemand?
Had je die database wel goed dan?
Of was je nog ni zo ver :)?
moet ik tabellen aanmaken ofzo voor dat? da heb ik ng nie gedaan
Je moest 'localhost' invullen bij database host, 'root' als gebruikersnaam, en niets als wachtwoord.Dan moest je nog een database aanmaken via phpmyadmin (phpmyadmin.org), en dan zou hij moeten werken.
MySQL login
MySQL wachtwoord
MySQL server
MySQL database
Login, wachtwoord en server heb ik.
maar die MySQL database nog niet......
Kheb al wel die MySQL geinstalleerd.
:)
ik heb alles al maar werkt niet ij geeft steeds diezelfde error
ik ga wel ergens anders zoeken :P
ik zit hier nu al een uur te wachten
thnx
doei
Waarom zoek je niet tussen de scripts en tutorials...
Ik bedoel: Waarom zou een druk bezette Programmeur een nieuwsscript gaan schrijven voor iemand die het niet kan, terwijl er op het internet 100,000 voorbeelden van zijn...
Een tip: Oefening baart kunst (SERIEUS!)
bij mij op de site staat zeker een nieuwssysteem en zeker met de hulp van hier draaiende gemaakt!!
de site heet toch geloof ik niet voor niets PHP Hulp.
anders was het wel PHP schrijft voor jou of zoiets genoemd :-)
suc6 met alles!!
ik heb het geprobeerd, en vraag hulp want kzit vast
Zit je fout in het extract gedeelte?? Dan moet je toch een controleren of de 'array' die je wil extract'en wel een array is!! Dat is de foutmelding in iedergeval.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
2
3
4
5
6
<?
// get all prefs as an array
$prefs = get_prefs();
// add prefs to globals
extract($prefs); ?>
// get all prefs as an array
$prefs = get_prefs();
// add prefs to globals
extract($prefs); ?>
ik heb het script zo gedownt van die site,
eh, iemand? en rob, heb jij al je nieuwspagina?
Heh, lol nee. Ik ben er uiteindelijk mee gestopt. Succes nog! :O
Hipska:
ik heb textpattern ook es geinstalled, maar heb ng een fout;
@Hipska: Volgens mij breek je in andermans topic in.
En je fout geeft aan dat het eerste argument van extract() op regel 56 een array() moet zijn. Dus kijk eens wat voor een var die daar krijgt.
Quote:
Warning: extract(): First argument should be an array in D:\ensimdata\bbcz\Inetpub\wwwroot\new\text\textpattern\publish.php on line 56
@Hipska: Volgens mij breek je in andermans topic in.
En je fout geeft aan dat het eerste argument van extract() op regel 56 een array() moet zijn. Dus kijk eens wat voor een var die daar krijgt.
Die geeft waarschijnlijk false terug ipv een array. Kan voorkomen waneer er geen prefs zijn ingesteld. Ik zou hem eens overnieuw proberen te installeren, maar voordat je install.php (of wat dan ook) uitvoert, eerst even alle mappen en bestanden beschrijfbaar maken. Na de installatie zet je ze bij de meesten weer terug op 666 (oid)