Slicen Layout
Ik heb gebprobeerd mijn design te slicen. En in Css te verwerken.
Ik kwam uiteindelijk op meer dan 30 divjes uit.
Nu heb ik naar de broncode van andere websites gekeken, maar daar stonden veel minden divjes.
Nu wil ik graag weten in welke divjes ik mijn design moet knippen.
Klik, even barts voorbeeld gepakt, awardspace doet moeilijl
Mvg
Pepijn
PS: Het design is door de webmaster van phonuts.org bedacht.
Ik heb toestemming om het te bewerken en te gebruiken.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Pepijn
-> Het blauwe er helemaal omheen kan je gewoon de achtergrondkleur van de body maken. (de inhoud komt in een container)
-> Het menu is 1 div, waarin je een unordered list maakt die met een margin-top van weet k niet precies hoeveel pixels.
-> Daaronder staat een alinea (p-tag) met de adresgegevens. (positioneren met margin-top, of met een margin-bottom op de menu-lijst.
->De foto daarnaast is gewoon maar 1 div.
->De content die daarnaast staat kan je inderdaad 1 div maken, met daarbinnen 2 divs (beiden beginnen met een h2, en de tekst staat in een alinea) De h2 is prima zo op te maken, dat deze die balk daar gaat vormen.
-> Tot slot positioneer je de text "Flux Consultants" nog op de juiste plek en dan ben je klaar.
Je komt dan op 7 divs uit, zou volgens mij prima moeten kunnen.
als jij nou even een afbeelding plaats zonder streepjes kan ik je wel helpen slicen...
Dat is ook een manier ;) Ik probeer juist door die uitleg hem te laten zien dat het helemaal niet zo lastig is. Je moet het gewoon opdelen in verschillende onderdelen van de site, niet in verschillende onderdelen van de lay-out zoals in je afbeelding is getekend.
Nooit gedacht dat je voor zoiets ook margin kon gebruiken.
Voor margin gebruikte ik een opvul divje.
Maar in iedergeval bedankt, ik doe er zeker wat mee.
PS: de achtergrond wordt donker-grijs-blauw, dus daar gebruik ik de background al voor.
Mvg
Pepijn
Naja, dan komt er een extra container div omheen, niet zo'n groot probleem.. rest blijft dan wel hetzelfde :)
Het is nog niet helemaal perfect maar het is veel beter dan ik had.
Als ik nog een keer wat voor je kan doen, moet je het zeggen.
Mvg
Pepijn
Website moet bijna online, kom ik er op het laatste moment achter dat de css niet goed is.
De manier van bart is ook niet de juiste als ik meer links toe voeg dan schuift het contact gedeelte mee.
Ik vind dit heel erg moeilijk.
Graag wat extra hulp.
Mvg
Pepijn
EDIT:
Ik dacht aan de hele layout absoluut postitioneren... Is dit een goede oplossing?
Geen flauw idee misschien een life voorbeeldje.
Misschien kan je er ook effe html en css linkje van maken dan kunnen we wat zien. Dit helpt vrij weinig
Het voorbeeld van Bart valideert niet helemaal, dat kan ook problemen opleveren voor de lay-out.
Waar ik graag hulp bij wil:
-In welke stukken moet ik het design knippen
-hoe moet ik deze stukken positioneren, absolute, relative?
Mvg
Pepijn
maar in welke stukken moet ik het design knippen?
Je achtergrond
@jan sorry voor het niet valideren, dat doe ik bij hoe moet ik slicen voorbeelden eigenlijk nooit, het was meer om een punt aan te geven...
Als ik klaar ben zal ik de code wel posten.