Smiko Webdesign
Paar puntjes die mij direct opvielen:
Die S, hoort die er zo Paint-achtig eruit te zien? Het kan met een doel zijn, maar op het moment lijkt het alsof je creatief probeerde te zijn met je muis. De tekst, Webdesign, onder in je logo is overigens heel onscherp in vergelijking tot de rest van de site. Daardoor springt die onscherpte eruit, en komt het over als waas (en dat is negatief ;) )
Naast de witte pixels buiten het lijntje stoort het mij meer dat de "container" bovenaan de pagina ongeveer 20 pixels van de rand van mijn venster ligt, maar hieronder ligt hij er precies tegenaan. Is die container trouwens statisch, van een vaste hoogte? Want ik krijg ook scrollbalken in beeld (terwijl alle inhoud makkelijk zou moeten passen zonder) Hoe ga je dat dan doen wanneer je portfolio groter wordt, of wanneer een van je teksten langer wordt dan de container?
Terug omhoog
Het printer-knopje hier ziet er wat verdwaald uit. Okee, voor het herkenbare icoontje is nog wat te zeggen. Wat ik meer storend vind is dat het de lijn breekt met het menu. Meestal verwacht je dat de bovenkant van het menu gelijk loopt met de bovenkant van de inhoud. Dat kan de titel van de pagina zijn, of de eerste regel van de tekst. Maar nu is het het printer-knopje. Gevolg: focus me eerst op het printer-knopje en dan op de tekst, althans, zo komt het op mij over. Dat lijkt mij iets te veel eer voor het printer-knopje :)
Het menu is behoorlijk compact, zeker wanneer je de tekst-pagina's ernaast hebt. Je hebt daaronder weer een boel ruimte. Kan je het menu niet iets meer ruimte geven? Ik denk aan wat ruimte tussen de items. In dit voorbeeld kan je niet zonder na te denken zien of Domeinnaam en registratie nu twee aparte items zijn, of dat het een opgesplitst item is. Geef je ze wat meer ruimte, dan is dat in één oogopslag te zien. Bijkomend voordeel is dat het makkelijker klikken is (denk aan touchscreens en trackpads) met wat minder precieze invoer-apparaten *kuch*
wil ik nog even iets zeggen over:
Maarten schreef op 22.11.2008 13:51:
Als je het mij vraagt vraag jij echt VEEL voor je sites......
Welkom in de echte wereld waar website prijzen gebaseerd zijn op uurloon ipv een X aantal keer het zakgeld. Toen ik 13 was vond ik 100 gulden (jaja) echt heel veel geld. Tegenwoordig kost een goedkope inhuur kracht hetzelfde.
Edit:
per uur
Groeten
Klaasjan
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Klaasjan Boven
Zeker dat van Jelmer, maar natuurlijk ook naar de rest van de reacties zal ik kijken wat ik ermee kan.
Owja, Jelmer, die ruimte aan de bovenkant die je noemt is om de waterdruppel buiten de pagina te laten komen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Aron K