sorteren m.b.v. dropdownmenu

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Dynamics Ontwikkelaar

Dit ga je doen Ontwikkelen van Dynamics 365 voor de interne uitrol; Samen met de consultants sparren met klanten over de wensen en eisen; Ontwikkelen van Dynamics 365 voor verschillende grote klanten; Technische analyse en testen; Meedenken over het gebruik en de richting van Dynamics binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er

Bekijk vacature »

Front-End Developer

Als Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Front-End Developer bij Coolblue? Als Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Je krijgt energie van het bedenken van creatieve oplossingen en presenteert dit graag binnen het team. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te

Bekijk vacature »

Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12946 Introductie We are looking for a Java Developer! Our client is one of the most innovation companies located within the Netherlands. We provide high quality software in a high-tech and challenging market. Functieomschrijving The department is specialized in creating and developing high quality software for manufacturing automation in a high tech environment. We strive to provide our clients with high quality software and deliver state of the art solutions in a variety of ways. Creating software infrastructure using Java SE / EE Create applications to fine tune manufacturing processes

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel verder en laat wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot aantal creatieve en ambitieuze ontwikkelaars. Ze

Bekijk vacature »

Senior pega developer

You work on software that makes colleagues and customers happy! Thanks to your IT skills, De Mandemakers Groep really makes a difference for its customers. Do coding, testing and deployments make your heart beat faster? Then apply today as Senior Pega Developer at De Mandemakers Groep! Wat ga je doen? The job title gives it away: You will be developing Pega software. This ranges from technical design, coding and testing to test automation, deployments and bug fixing. Your goal is to continuously improve our systems so that colleagues can work efficiently and customers receive optimal service. You don't have to

Bekijk vacature »

Starter/junior Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als starter/junior developer zul je direct begeleid worden door een senior uit het team. Het is van belang dat

Bekijk vacature »

.NET Developer Senior

Dit ga je doen Het ontwikkelen van backend applicaties in C#; Het maken van vele koppelingen met andere ERP-applicaties zoals JD Edwards en SAP; Je bent (mede) verantwoordelijk voor het opstellen van technisch ontwerpen voor de te ontwikkelen software oplossingen; Je bent gemiddeld 90% van je tijd inhouse oplossingen aan het ontwikkelen en testen. De overige 10% van je tijd ben je bij klanten op locatie om oplossingen te implementeren, klanten te begeleiden en de software verder te innoveren; Naast het zelfstandig ontwikkelen van software oplossingen ben je ook bezig met het waarborgen van je contacten bij de klant, het

Bekijk vacature »

Developer Full Stack

Functie omschrijving Full Stack Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een Full Stack Developer voor een bedrijf in de regio Nijkerk. Je maakt in deze functie onderdeel uit van een groeiend team met een goede ambitie waarbij eenheid, betrokken en overtreffen de belangrijkste kernwaardes zijn. Het bedrijf werkt volgens de AGILE/SCRUM methode, wat je o.a. terug vindt in de tweewekelijkse sprints, retrospectives en een daily standup. Je takenpakket bestaat uit: Bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van een Saas applicatie; Bijdragen aan de innovatie van het bedrijf en hun klanten; Het ontwikkelen op de laatste technologie van

Bekijk vacature »

IT Infrastructuur Developer

IT Infrastructuur Developer Ben jij (bijna) klaar met je HBO studie in de richting van IT? Opzoek naar een spannende eerste baan, waar je ontzettend veel kan leren? Dan hebben wij de ultieme job voor jou! Voor een goede klant van ons in de financiële dienstverlening zijn wij opzoek naar een Junior Infrastructure Developer. Deze baan is een mooie kans om een sterke start te geven aan jouw carrière binnen de IT! De job Je werkt nauw samen met het Devops team, en zal je voornamelijk bezighouden met het automatiseren van infrastructure componenten. De componenten worden opgevraagd door het DevOps

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie Middels Scrum en sprints bouw jij in deze functie mee aan complexe webapplicaties en ons SaaS platform. Hierbij hoort ook architectuur tot een van je taken. Daarnaast ben je één van de leden van het Scrum team. Dat betekent dat je naast je kerntaken ook in contact staat met de product owner. Oftewel, je bent bij het gehele ontwikkelproces betrokken. Tools die hierbij gebruikt worden zijn o.a. PHP, Symfony en Git. Eisen • Minimaal HBO werk- en denkniveau • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met PHP • Kennis en ervaring Symfony (Laravel is pré) & Lando • Kennis van

Bekijk vacature »

Junior Java Developer

Dit ga je doen Je ontwikkelt innovatieve, maatschappelijk belangrijke applicaties; Je implementeert nieuwe features; Je gaat in gesprek met eindgebruikers en designers om de applicaties continu te finetunen; Je draait mee in een professionele Agile/Scrum omgeving. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de omgeving van Amsterdam. Ze staan zeer goed bekend in de markt door hun innovatieve dienstverlening op IT gebied en hun gepassioneerde werknemers. Voor hun inspanningen op het gebied van IT hebben ze meerdere prijzen gewonnen! Onze klant is onderdeel van een Corporate werkgever en heeft zelf 300 mensen in dienst. Om

Bekijk vacature »

Back-end Developer Java

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van een zelfgebouwde applicatie in Java, Spring Framework, SQL, HTML, CSS en Javascript; End-to-end beheer m.b.t. de applicatie en koppelen van applicaties binnen het landschap; Ontwikkelen van rapportages voor de interne organisatie; Ontwikkelen van aanvullende functionaliteiten m.b.t. de applicatie; Uitvoeren van testen en code reviews. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die medische gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen en verbeteren van de kwaliteit van de zorg in heel Nederland.

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Create elegant interfaces using VueJS for thousands of users? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Front-end Developer. Thanks to your efforts, our services are always presented in style. As a Front-end Developer you are responsible for website development and improving customer experience based on data analyze. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Front-end Developer you score by: Writing elegant, testable components without side-effects to provide functionality to the users Website development, adding

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Senior PHP developer/ Software Architect

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »
Karel

karel

27/12/2006 09:54:00
Quote Anchor link
Hallo,

In mijn applicatie zou ik graag gegevens uit een tabel willen kunnen sorteren m.v.b. een dropdownmenu. Ik heb wel wat gelezen over arrays maar mijn vraag is hoe ik dit het beste kan doen. kan dat niet met een if statement bijvoorbeeld?

PHP hulp

PHP hulp

15/01/2025 22:42:48

Rudie dirkx

rudie dirkx

27/12/2006 09:56:00
Quote Anchor link
Ja dat kan. Heb je niet een klein beetje een idee van opzet?
Want "hoe ik dit het beste kan doen" is wel heel erg vaag...

Karel

karel

27/12/2006 10:08:00
Quote Anchor link
<option>Sort data</option>
<option value="project leader">Project leader</option>
<option value="Brand">Brand</option>
<option value="Kind of product">Kind of product</option>

Dit is mijn dropdown menu en dan wil ik op alfabetische volgorde sorteren.
Dat moet dus meteen gebeuren als ik iets kies uit dit menu. Ik weet wel dat het volgende een sql statement is om dat te doen:
ALTER TABLE `proposal` ORDER BY `projectleader` maar hoe geef ik dit aan in php?

Lissy Pixel

Lissy Pixel

27/12/2006 10:15:00
Quote Anchor link
Jan heeft hier een giga mooi voorbeeld van. Effies kijken op de site van Jan!!!
klikkerdeklik

Karel

karel

27/12/2006 10:40:00
Quote Anchor link
Ik moet zeggen dat ik daar niet veel wijzer van word.
Iemand ergens een voorbeeld waarbij de code toegelicht wordt?
Of misschien een simpelere manier om te sorteren?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door karel

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

27/12/2006 10:51:00
Quote Anchor link
Waarom wil je sorteren met behulp van een select box?

Karel

karel

27/12/2006 10:56:00
Quote Anchor link
Omdat ik gegevens uit m'n database naar het scherm schrijf van projectgegevens waarbij men vervolgens nog de details ervan kan bekijken, daarmee bedoel ik de overige gegevens die bij een project horen. Als er enkele honderden records in staan is het handig om ze te sorteren en dit lijkt me voor de gebruikers de meest makkelijke manier

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

27/12/2006 10:57:00
Quote Anchor link
karel schreef op 27.12.2006 10:40:
Of misschien een simpelere manier om te sorteren?

De meest gebruikte manier om een tabel te sorteren, is dat je hyperlinks maakt van de kolomkoppen. Als iemand op zo'n kolomkop klikt, wordt er gesorteerd op die kolom.

Als je het helemaal mooi wilt doen onthoud je zelfs de sorteervolgorden. Als iemand de eerste keer op een kolomkop klikt, sorteer je oplopend. Wordt er nogmaals op dezelfde kolomkop geklikt, dan sorteer je aflopend.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

27/12/2006 11:05:00
Quote Anchor link
karel schreef op 27.12.2006 10:56:
Omdat ik gegevens uit m'n database naar het scherm schrijf van projectgegevens waarbij men vervolgens nog de details ervan kan bekijken, daarmee bedoel ik de overige gegevens die bij een project horen. Als er enkele honderden records in staan is het handig om ze te sorteren en dit lijkt me voor de gebruikers de meest makkelijke manier

Dus als ik je goed begrijp laat je in eerste instantie maar een paar velden zien in een lange lijst. Als de gebruiker de details van een project wil zien, kan hij doorklikken naar een pagina waarop alle details van 1 project te zien zijn.

Dan is het niet alleen handig om de tabel te sorteren, dan moet je ook een paginerings-script hebben, zodat je (bijvoorbeeld) twintig rijen per pagina kunt laten zien.

Verder zou ik toch kiezen voor aanklikbare kolomkoppen. Welke velden wil je precies laten zien op je overzichtspagina?
Edit:

Ik zie het al, het staat in je tweede post.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn

Karel

karel

27/12/2006 11:14:00
Quote Anchor link
Klopt helemaal, die velden zijn eigenlijk nog maar een test omdat het voor mijn opdrachtgever(s) nog niet helemaal duidelijk is wat ze precies willen. Maar dit is wel iets dat er sowieso in komt. Aan een paginerings-script zat ik inderdaad ook te denken, dat komt hierna en lijkt me makkelijker dan het sorteren.

edit:
Bedankt voor de reacties trouwens, ik ga het op die manier uit proberen te zoeken
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door karel

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

27/12/2006 11:18:00
Quote Anchor link
Ik zal je nog helpen met een opzetje, momentje.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

27/12/2006 11:29:00
Quote Anchor link
Dit is een opzetje. Wat nog niet goed werkt, is dat de laatste kolom waarop geklikt is, niet onthouden wordt. Daarvoor zou je een sessie kunnen gebruiken. Het voorbeeld tot zover:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
<?php
    require 'db_config.php';

function
get_items ($sort_by, $sort_order) {
        $sql = "
            SELECT datum1, getal1, tekst1
            FROM voorbeelden
            ORDER BY "
. $sort_by . " " . $sort_order;
        if (!$res = mysql_query ($sql)) {
            echo '<pre>';
            echo htmlentities ($sql);
            trigger_error (mysql_errno () . ': ' . mysql_error ());
            echo '</pre>';
        }

else {
            if ($sort_order == 'ASC') {
                $sort_order = 'DESC';
            }

else {
                $sort_order = 'ASC';
            }

echo '<table>';
            echo '<tr>';
            echo '<th><a href="?sort_by=datum1&amp;sort_order='.$sort_order.'">datum1</a></th>';
            echo '<th><a href="?sort_by=getal1&amp;sort_order='.$sort_order.'">getal1</a></th>';
            echo '<th><a href="?sort_by=tekst1&amp;sort_order='.$sort_order.'">tekst1</a></th>';
            echo '</tr>';
            while ($row = mysql_fetch_assoc ($res)) {
                echo '<tr>';
                echo '<td>'.$row['datum1'].'</td>';
                echo '<td>'.$row['getal1'].'</td>';
                echo '<td>'.$row['tekst1'].'</td>';
                echo '</tr>';
            }

echo '</table>';
        }
    }

$sort_by = (isset ($_GET['sort_by'])) ? ($_GET['sort_by']) : ('datum1');
    $sort_by_toegestaan = array ('datum1', 'getal1', 'tekst1');
    if (!in_array ($sort_by, $sort_by_toegestaan)) {
        $sort_by = 'datum1';
    }

$sort_order = (isset ($_GET['sort_order'])) ? ($_GET['sort_order']) : ('ASC');
    $sort_order_toegestaan = array ('ASC', 'DESC');
    if (!in_array ($sort_order, $sort_order_toegestaan)) {
        $sort_order = 'ASC';
    }

?>

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">

<html>
<head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
    <title>sorteervoorbeeld</title>
    <style type="text/css">
        table {
            border: 1px solid black;
        }
        td {
            border: 1px solid #999;
            padding: 3px;
        }
    </style>
</head>

<body>
    <?php
        get_items ($sort_by, $sort_order);
    ?>

</body>
</html>

Karel

karel

27/12/2006 11:31:00
Quote Anchor link
super, ik ga ermee aan de slag

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

27/12/2006 11:38:00
Quote Anchor link
Oké. Vergeet niet de veldnamen en de tabelnaam aan te passen ;-)

Karel

karel

27/12/2006 12:52:00
Quote Anchor link
Het sorteren werkt nu, ik ga dit zometeen even toepassen in m'n interface want heb het voorbeeld even overgenomen. Bedankt!

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

27/12/2006 12:57:00
Quote Anchor link
Graag gedaan :-)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.