SPC Calculator

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Front-end developer (React)

Functie Met een ontwikkelafdeling van ruim 20 collega’s is dit zo ongeveer de helft van alle medewerkers. De software(ontwikkeling) is dan ook de drijvende kracht binnen de organisatie. Ze werken aan het verbeteren dan de bestaande, maar zeker ook nieuwe producten. De software bestaat uit verschillende (React) webapplicaties, maar ook een mobile (React native) app. Hierdoor kom je met verschillende uitdagingen in aanraking en is Mobile kennis natuurlijk mooi meegenomen. De software wordt door vele duizenden professionals dagelijks gebruikt en bevatten grote hoeveelheden data. Aan het team de uitdaging om hierin de best mogelijke gebruiksvriendelijkheid neer te zetten door gebruik

Bekijk vacature »

Sportieve Junior C#.NET developer gezocht!

Bedrijfsomschrijving Wil jij werken aan webapplicaties bij de marktleider binnen de branche? Voor een klant in de buurt van Oosterhout ben ik op zoek naar een Fullstack .NET developer. Dit bedrijf bestaat bijna 10 jaar en is inmiddels uitgegroeid tot marktleider in Nederland en heeft tevens kantoren in meerdere landen in Europa. Dit bedrijf bouwt webapplicaties waarbij internationaal enkele honderdduizenden deelnemers, soms tegelijk, een beroep doen op de realtime data uit deze applicaties. Dit brengt erg veel technische uitdaging met zich mee. Ze ontwikkelen nieuwe applicaties maar ook bestaande applicaties worden uitgebreid en verbeterd. Hier kan jij een onderdeel van

Bekijk vacature »

Back-end PHP Software Developer - Juniorfunctie

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Software Developer om ons team te versterken en mee te werken aan de ontwikkeling van eigen IOT-oplossingen. In deze functie ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor het uitlezen en managen van sensoren in machines. Je werkt nauw samen met een team van ontwikkelaars en engineers om de beste software-oplossingen te creëren. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je bent in deze rol verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties en softwaretoepassingen voor in-house ontwikkelde IOT oplossingen. Je werkt aan complexe databases en back-end

Bekijk vacature »

.NET Developer Microservices

Dit ga je doen Je taken zullen voornamelijk bestaan uit: Het ontwikkelen van software, inclusief vormgeving, implementaties, integraties en (automatisch) testen (.NET, C#, Azure, Docker, Microservices, Angular); Het in kaart brengen van software requirements; Zorgen dat jouw code kwalitatief hoogstaand is; Het uitvoeren van risico analyses; Een bijdrage leveren aan het continuous quality improvement process. Hier ga je werken Dat kanker een verschrikkelijke ziekte is die de wereld uit geholpen moet worden, is duidelijk. Binnen deze Gelderse organisatie die duizenden ziekenhuizen van producten voorziet, proberen ze daar via technische innovaties aan bij te dragen. Samen met 10 collega .NET developers

Bekijk vacature »

Software Developer PHP JavaScript Python HBO SQL

Samengevat: Wij zijn een softwarebedrijf voor Autodealers. Ben jij een Medior of Senior Software Developer? Heb je ervaring met PHP, JavaScript of Python? Vaste baan: Java.Developer Software HBO €3.000 - €5.200 Bij ons op de werkvloer is er een positieve en informele sfeer. Naast een goede begeleiding en een enthousiaste klantenkring biedt deze werkgever een prettige omgeving met zeer afwisselende werkzaamheden. Houd jij van aanpakken en denk je dat je deze uitdaging aankunt? Dan zoeken wij jou! Zij werken voor grote klanten. Zij doen omvangrijke projecten die we bij deze werkgever op kantoor realiseren (geen detachering). Zij werken met state-of-the-art

Bekijk vacature »

No-Code Betty Blocks ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving Wil jij de bedrijfsprocessen van klanten revolutionair digitaliseren en optimaliseren zonder beperkt te worden door programmeertalen? Kom werken bij een snelgroeiende en professionele organisatie met een gezonde dosis humor en veel vrijheid om jezelf te ontwikkelen. Als No-Code Betty Blocks ontwikkelaar werk je vanuit ons kantoor in het hart van Nederland, je thuiswerkplek of op locatie bij de klant. We faciliteren de juiste trainingen en ondersteuning zodat je een echte Betty Blocks expert wordt. Naast het werk zijn er bij ons bijzondere events, zoals een jaarlijkse zeildag, een zomerse barbecue en een knus kerstdiner om de grillige maanden door

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in regio Etten-Leur zijn wij op zoek naar een Fullstack Developer met PHP/Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het bouwen van maatwerk software voor klanten die actief zijn in een specifieke markt. Als fullstack developer ben je samen met een enthousiast team van 7 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en innovatie van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Verder ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Ervaring met Laravel is een must. Om de klant zo goed mogelijk te

Bekijk vacature »

Python developer Consultancy

Functie Als Python developer bij deze organisatie werk je voor verschillende klanten. Doordat de oprichter een groot netwerk heeft kun je zelf voorkeuren uitspreken in het type projecten dat je wilt gaan doen. Zo zijn er bijvoorbeeld langdurige of juist korte projecten, maar is ook het type klant, of project bespreekbaar. Werk jij bijvoorbeeld graag aan een nieuw, state-of-the-art web portaal of ben je liever betrokken bij een migratietraject van een bestaande applicatie? Wij gaan voor jou aan de slag! Eisen • Je bent een gedreven developer met sterke voorkeur voor Python • Je bent meer dan een codeklopper •

Bekijk vacature »

Senior/Lead Python developer

Functie Samen met je team, bestaande uit een senior, 2 mediors en één junior ontwikkelaar ga je op een Agile-gebaseerde aanpak werken aan hun software. Je hebt oog voor kwaliteit, risico’s en klantbelang. Communicatie met je collega’s en waar nodig ook met klanten speelt een belangrijke rol in het bereiken van een succesvol resultaat. Als persoon ben je slim, krijg je dingen voor elkaar en ga je resultaatgericht te werk. Binnen het development team is er veel zelfstandigheid, los van de stand-up (10:00 uur) en zo nu en dan pair-programming sessies. Technieken die zij gebruiken zijn o.a. Python, Django, MySQL,

Bekijk vacature »

PHP Developer - medior functie

Functieomschrijving Ben jij innovatief en wil jij je kennis graag delen met jouw nieuwe collega's? Lees dan snel verder! Voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Roosendaal zoeken wij een Symfony developer. Of je nou junior, medior of senior bent, je krijgt hier alle vrijheid en verantwoordelijkheid om jouw eigen loopbaan te ontwikkelen. Je gaat je hier bezig houden met en inspelen op de actualiteiten van jouw vakgebied. Techstack: Symfony, PHP, mySQL. Kennis van Svelte is helemaal mooi meegenomen. Bedrijfsprofiel Al sinds '99 is dit webbureau actief. De kernwaarden binnen het bedrijf zijn integer, dienstbaar en deskundig. Je komt

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als C# ontwikkelaar ben jij de spin in het web bij deze organisatie. Jij begeleidt en traint de field engineers die bij de klanten machines leveren en installeren. Daarnaast ondersteun jij de field engineers als zij bij de klant vastlopen bij het installeren van de machine m.b.t. software matige vragen. Jouw doel is dan ook om de technische kennis van de field engineers door middel van training zoveel mogelijk uit te breiden. Dit om ervoor te zorgen dat zij zelfstandiger software matige problemen kunnen oplossen. Ook ben jij verantwoordelijk voor het bedenken van software oplossingen voor klanten en dit

Bekijk vacature »

Full Stack Java ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor de politie zijn wij op zoek naar een Full stack Java ontwikkelaar. Als ervaren full stack Java ontwikkelaar binnen de gewenste deadlines meewerken aan de totstandkoming van de gewenste werkzaamheden. Taken Upgraden van GeoServer, SOLR, Oracle Spatial database, Tomcat Migreren Oracle Spatial naar PostgreSQL/PostGIS Migreren SOLR naar ElasticSearch Geografische gegevens op het interne netwerk beschikbaar maken Doorontwikkelen en actualiseren van de geografische services Het up to date brengen van de CI/CD pipeline, samen met medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de CI/CD tooling Aanspreekbaar op de solution architectuur en stemt die met collega's in het cluster Geo De opdracht

Bekijk vacature »

.NET Developer te Naarden

Bedrijfsomschrijving Voor mijn klant ben ik op zoek naar een .NET Developer om het huidige team te komen versterken. Deze organisatie bevindt zich in de logistieke sector, en zij hebben een eigen ERP systeem ontwikkeld dat zij inzetten ter optimalisatie van de logistieke processen van haar eindklanten. Deze organisatie bestaat inmiddels al ruim 20 jaar, waarbij zij een duidelijke missie hebben, namelijk: het werk van de eindklant makkelijker maken door de systemen die zij leveren. Ze werken over heel de wereld, wat deze organisatie een echte internationale speler maakt. Binnen de organisatie kenmerken ze zich door een dynamische en professionele

Bekijk vacature »

PHP developer - Digital Agency

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »
Henk PHP

Henk PHP

01/07/2008 20:45:00
Quote Anchor link
Hoi,

ik ben de laatste tijd met een klein projectje bezig geweest, namelijk een rekenmachine met PHP en JS. Ik zocht een beetje uitdaging voor mezelf en het doel was een rekenmachientje in je browser die gebruikersvriendelijk was en fatsoenlijk werkt. Ik heb em door gebrek aan inspiratie simpelweg Simple PHP Calculator genoemd.

Ik heb nu net versie 1.01 af en ik wou graag wat feedback erop hebben. Erg ingewikkelde dingen kun je nog niet doen maar wat er in zit werkt (volgens mij) allemaal naar behoren. Het is wel de bedoeling het nog te gaan uitbreiden met machten en worteltrekken ect. in volgende versies.
Maar voordat ik dat ga doen wil ik eerst weten wat jullie er tot nu toe van vinden, eventuele op- en aanmerkingen en bugs zou ik er ook graag allemaal uit hebben.

Je kunt de eerste versie hier vinden:
http://www.whiteley.nl/project/spc/1.01/

ik heb het uiteraard zoveel mogelijk getest op bugs en ben nu wel tevreden maar anderen lijken altijd sneller fouten op te merken dan ik :P

Anyway, ik hoor graag wat jullie er van vinden en report those bugs :)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Henk PHP

PHP hulp

PHP hulp

12/11/2024 21:25:28

PH-MJS

PH-MJS

01/07/2008 20:50:00
Quote Anchor link
7X9 =

Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in /usr/local/psa/home/vhosts/whiteley.nl/httpdocs/project/spc/1.01/calculations.php(9) : runtime-created function on line 1

Fatal error: Call to undefined function: () in /usr/local/psa/home/vhosts/whiteley.nl/httpdocs/project/spc/1.01/calculations.php on line 11

Henk PHP

Henk PHP

01/07/2008 20:54:00
Quote Anchor link
Ow geweldig :P natuurlijk weer vergeten t in IE te bekijken :P wtf...

Crispijn -

Crispijn -

01/07/2008 20:59:00
Quote Anchor link
eerste puntje: jammer dat hij nog niet met het numpad werkt. Ik vind klikken nl heel irritant, ik typ liever blind wat getallen.

Verder een grappige tool alleen hij is nogal basis. De pi functie, het machten en wortels moeten ook te doen zijn.

Geinig, leerzaam voor je maar het voegt niet echt heel erg veel toe...

Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

01/07/2008 20:59:00
Quote Anchor link
Paar dingen die ik zelf graag nog zou willen zien:
- Gebruik van numpad mogelijk.
Na een uitkomst het gebruik van * - / + enzo mogelijk maken, en dan automatisch "ans" ervoor zetten.
Ik weet niet welk niveau school je hebt gedaan / doet, maar kijk anders eens naar je grafische rekenmachine,, zat leuke functies om uit te proberen :P

Henk PHP

Henk PHP

01/07/2008 21:02:00
Quote Anchor link
Ik moet eerst ff kijken waarom IE weer moeilijk doet, iemand tips?

TJVB tvb

TJVB tvb

01/07/2008 21:27:00

Riemer

Riemer

01/07/2008 21:58:00
Quote Anchor link
Ik vind hem wel mooi, kun je ook haakjes toevoegen? ik ben namelijk al een tijdje op zoek naar zo'n calculator die meerdere expressies achterelkaar kan hebben (zoals die wiskundige calculators voor school).
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Riemer

Henk PHP

Henk PHP

01/07/2008 23:07:00
Quote Anchor link
Ok, het werkt nu met IE. Shit, waarom kunnen ze nooit een keer lief zijn bij IE.

Stabiele versie 1.10:
http://www.whiteley.nl/project/spc/1.10/

@Crispijn: numpad werkt nog niet inderdaad, misschien iets voor de toekomst, het is lastig maar wel te doen volgens mij.
En als je mijn bericht gelezen had had je wellicht gelezen dat er meer functies voor zouden komen :)

@Nico: dat moet wel te doen zijn denk ik

@TJVB: ik zal er een keertje naar kijken :P

@Riemer: ik zal het in mijn achterhoofd houden voor toekomstige versies

- -

- -

02/07/2008 09:34:00
Quote Anchor link
@Henk: Numpad en/of de gewone numerieke toetsen moet te doen zijn. Je maakt namelijk een textbox van 25x25px die op autofocus staat, en met JavaSCript verwerk je de tekens die ingetypt worden. Als je wilt probeer ik het wel even te fixen.

Henk PHP

Henk PHP

02/07/2008 10:14:00
Quote Anchor link
Als je zou willen, dan wordt het zeer gewaardeerd. Het is echter wel zo dat ik graag zelf controle heb over wat er getypt mag en kan worden en dat wordt toch wel lastig zo met een textbox, maar dat begrijpt een gebruiker vast ook wel. Als jij een voorbeeldje of iets kleins kan maken, dan zal ik er eens goed naar kijken.

Kleine update:
http://www.whiteley.nl/project/spc/1.11/
haakjes toegevoegd, meteen ans erbij na * - / +

Fouten hoor ik nog steeds graag :)

Robert Deiman

Robert Deiman

02/07/2008 10:18:00
Quote Anchor link
@Henk

Je kan toch een array maken (ook in JS bijvoorbeeld) die de toegestane invoeren bevat? Bepaalde tekens mogen er wel in, anderen niet... Controleren bij input dus...

Of je doet het op de MySQL manier... Wel rare tekens in laten voeren, maar bij berekenen -> Allemaal eruit halen en met wat overblijft gaan rekenen.

Douwe

Douwe

02/07/2008 10:21:00
Quote Anchor link
Wel leuk :) Wat meer schoolcalculator-functies en het wordt echt handig.
Bugje:
Doe eerst '(9) =' en dan komt er 9 te staan, maar op de volgende regel kun je dan de . niet meer gebruiken ;)

Henk PHP

Henk PHP

02/07/2008 11:29:00
Quote Anchor link
@Robert: dat eerste wat je zegt, ik had dat wel een keer gezien hier op phphulp, maar ik weet zo niet hoe ik dat moet maken..
Kan je misschien een klein voorbeeldje maken waarmee ik verder kan gaan?

@Douwe, thanks, die haal ik er uit.

Nu effe wat meer functies gaan maken.. :P

Douwe

Douwe

02/07/2008 11:39:00
Quote Anchor link
Nog een bugje:
eerst:
3 x 3 = -> 9
dan:
(6 + ans = -> Parse error

Henk PHP

Henk PHP

02/07/2008 11:40:00
Quote Anchor link
Dankjewel, dat soort dingen moet ik weten :) Hij blokt na ans de = knop niet.

Ga zo door Douwe :P

Edit:
Die twee bugs zijn er inmiddels uit, zul je wel merken in toekomstige versies ;)

Douwe

Douwe

02/07/2008 13:10:00
Quote Anchor link
En nog twee bugjes:
.(6) = -> Parse error
(6 en dan wordt de ans-knop beschikbaar, maar er is nog geen eerder antwoord.

Rees B

Rees B

02/07/2008 13:28:00
Quote Anchor link
Delen door 0 (nul) niet afgevangen !!

Douwe

Douwe

02/07/2008 14:33:00
Quote Anchor link
@R;
klopt half, als je een getal typt, en daarna : is de 0-toets geblokkeerd, maar zo:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3 - 3 = -> 0
1 : ans = -> Division by zero

of zo:
Code (php)
1
1 : (3 - 3) = -> Division by zero

En nog een bug:
Code (php)
1
(3 x 3))

-> del (dan staat er dus (3 x 3) ) -> = doet het niet...

En nog een bug:
Code (php)
1
(3 + 3)

-> del (dan staat er dus (3 + 3 ) -> getallen doen het niet...

En nog een bug:
Code (php)
1
(3 + 3)

-> del (dan staat er dus (3 + 3 ) -> = doet het wel dus -> Parse error

Samenvatting van de laatste drie bugs: De del-toets werkt voor geen meter:
Code (php)
1
6 x 6

-> del -> = -> Parse error.
En dit is eigenlijk bij alles wat je kunt bedenken zo.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Douwe

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.