SQL syntax: MySQL server version

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Druifje

druifje

16/05/2005 16:44:00
Quote Anchor link
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '(loginnaam, wachtwoord) VALUES ('Tim','Tim')' at line 1

mysql_query("INSERT INTO $leden (loginnaam, wachtwoord) VALUES ('$gebruikersnaam','$wachtwoord')") or die(mysql_error());

moet ik nu weer de version updaten :S ik heb gister al geupdate :S kan iemand mij even helpen

PHP hulp

PHP hulp

15/01/2025 00:06:39

Willem Jan Z

Willem Jan Z

16/05/2005 17:33:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
mysql_query("INSERT INTO leden (loginnaam, wachtwoord) VALUES ('".$gebruikersnaam."','".$wachtwoord."')") or die(mysql_error());
?>

Jordi

Jordi

16/05/2005 18:36:00
Quote Anchor link
Volgens mij gaat het ook niet echt over de versie van MySQL. Er staat eigenlijk alleen dat je in de goede handleiding moet kijken...

Ik denk trouwens dat de error zit in je tabelnaam.

Druifje

druifje

16/05/2005 18:41:00
Quote Anchor link
tnx ik weet me fout al ik had $leden als tabel naam en dat kan niet

Frank

Frank

16/05/2005 18:42:00
Quote Anchor link
Wanneer MySQL iets roept van ....right syntax to use near '(loginnaam, ... dan is het direct voor (loginnaam verkeerd gegaan. En in dit geval is dat dus de tabelnaam $leden zoals Willem-Jan al heeft aangegeven/gecorrigeerd.

Druifje

druifje

16/05/2005 18:47:00
Quote Anchor link
ok, bedankt ik had idd tabelnaam $leden en dat pakte die niet ik heb het tebel nu anders genoemt het het werkt nu

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.