SSL Internet explore niet groen? Why?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bart V B

Bart V B

06/02/2017 10:57:51
Quote Anchor link
Hallo allen,

Ik heb in het weekend een VPS ingericht en met Let's encrypt SSL certificaten aangemaakt.
Appeltje eitje, eigenlijk zonder problemen alles in orde.
Nu valt mij pas op dat iedere website die let's encrypt gebruikt, (dus ook phphulp :))de adresbalk bij internet explore en edge niet groen zijn?

Ik ben gaan googlen waarom dit zo is, maar krijg alleen uitleg terug van certificaten die niet correct zijn geïnstalleerd.

Dat is niet geval want ze zijn gewoon correct geïnstalleerd, en in chrome zie ik dus wel een mooie groene balk.

Kan iemand mij daar wijzer maken waarom dat zo is?

PHP hulp

PHP hulp

30/01/2025 23:46:09

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/02/2017 12:19:48
Quote Anchor link
Hier zijn de certificaten verder netjes groen. Wel op sommige pagina's na waarin (helaas nog) 'mixed content' staat, welke ingeladen wordt vanaf het onbeveiligde http-protocol.

Als de certificaten bij jouw niet groen zijn, en geen sporen van meldingen van'mixed-content' bevatten, dan zou ik eens naar je operating system of browser kijken.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

06/02/2017 12:32:06
Quote Anchor link
Er zijn 3 verschillende typen certificaten. De duurste toont in de browserbalk ook de bedrijfsnaam en vaak in een wat opvallendere kleur. Bij de 2 goedkopere certificaten is dat niet het geval.

Daarnaast hangt het van de browser af op welke wijze ze laten zien dat het om een https-verbinding gaat. De standaard SSL-certificaten worden in Internet Explorer inderdaad niet groen weergegeven.

Je moet wel een slotje zien staan in de browserbalk. Als dat het geval is, dan klopt het.
Gewijzigd op 06/02/2017 12:32:41 door Ozzie PHP

Bart V B

Bart V B

06/02/2017 12:52:42
Quote Anchor link
@Ariën,
Dat is vreemd dat jij wel een groene balk hebt.
Ik neem aan dat jij Internet explore 11 of Edge gebruikt?
Zo ja, hoe heb jij dat gedaan?
Want bij Chrome werkt het namelijk wel goed.

@Ozzie,
Ik weet dat er verschillende certificaten zijn.
Zoals jij bevestigd is dat het geval bij IE en Edge.
Het slotje is wel aanwezig.

Ik ben er volgens mij achter:
Een certificaat dat CA X3 gebruikt is het probleem.
Deze word niet gebruikt door de M$ boy's want het zou niet veilig zijn.
Iets met een beveiligingslek. Dat kan natuurlijk ook, in plaats van de bug te fixen gewoon niet supporten.
Dat lek is in Chrome overigens wel opgelost.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/02/2017 13:02:05
Quote Anchor link
Ikzelf gebruik Firefox, en heb alleen een groen slotje, zoals het bij dit certificaat hoort. Een groene balk krijg je alleen bij een duur EV-certificaat.

Verder is een CA X3 certificaat niet geheel onveilig. Tenzij je een oud SHA1-certificaat hebt.

Joakim Broden

Joakim Broden

06/02/2017 13:06:38
Quote Anchor link
Ik heb geen IE op mijn Macbook, en al zou ik een Windows PC hebben dan zou ik alsnog geen IE gebruiken. Maar in Chrome en Firefox zijn alle SSL certificaten groen, althans het slotje. Heb je een duurdere SSL certificaat dan staat de bedrijfsnaam ook in het groen weergegeven.

Ik weet wel dat bij iOS devices met Safari gewone SSL certificaten niet groen zijn maar gewoon een zwart slotje hebben. Alleen de duurdere SSL certificaten met bedrijfsnaam zijn groen.

PS met safari kan ik PHPhulp niet bekijken omdat er geen beveiligde verbinding is.

Bart V B

Bart V B

07/02/2017 12:43:17
Quote Anchor link
Klopt Joakim, op mijn iPhone is het niet groen bij een gewoon certificaat.

@Ariën,
Ik neem aan dat een CA X3 certificaat niet meer met een oud SHA1 werkt.

In ieder geval allen bedankt voor de input.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.