stilzwijgend verlengen van domeinnamen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Karizma Yusuf

Karizma Yusuf

30/09/2010 13:13:31
Quote Anchor link
Krijg nu een factuur voor een website waar ik het bestaan van was vergeten, en heb echt geen zin om weer 50 euro te verspillen aan een domeinnaam die ik niet gebruik. Ik kan niet eens op een gemakkelijke manier kijken welke domeinnamen ik ik nog in bezit heb op deze webhost :/.

Hoe zit dat nu met stilzwijgend verlengen van domeinnamen??
en ik lees op de site van Hosting2Go dat ik 2 maanden voor verlenging het moet doorgeven. Moeten ze niet zoiets melden voordat je pakket word verleng??

Had laatst gehoord dat daar een wet voor was uitgekomen, en dat het stilzwijgend verlengen tegen zou werken.
Gewijzigd op 30/09/2010 13:18:18 door Karizma Yusuf
 
PHP hulp

PHP hulp

18/10/2024 09:35:10
 
Niels K

Niels K

30/09/2010 13:34:29
Quote Anchor link
Ligt er gewoon aan wat ze in de algemene voorwaarden hebben vastgesteld.
 
Joren de Wit

Joren de Wit

30/09/2010 13:40:12
Quote Anchor link
Dit is wat er in de algemene voorwaarden van Hosting2Go staat:

Quote:
16.1 Een overeenkomst voor betaalde diensten wordt, tenzij schriftelijk anderszins is overeengekomen, aangegaan voor een periode van bepaalde tijd van twaalf maanden en, behoudens opzegging, telkenmale van rechtswege met de periode waarvoor deze aanvankelijk is aangegaan verlengd. Een al dan niet verlengde overeenkomst voor bepaalde tijd kan door wederpartij en door Hosting2GO B.V. slechts schriftelijk worden opgezegd tegen het einde van de al dan niet verlengde looptijd met inachtneming van een opzegtermijn van twee maanden.


Of die nieuwe wet tegen stilzwijgend verlengen al effectief is, weet ik eerlijk gezegd niet. Maar al met al doet dat er waarschijnlijk ook niet heel veel toe aangezien je deze voorwaarden geaccepteerd hebt bij het afsluiten van het domein. Dat jij niet meer wist dat je dit domein bij deze partij had lopen doet daar waarschijnlijk ook geen afbreuk aan. Een host is lijkt me niet verplicht om jou een eenvoudige tool te bieden waarin je kunt zien wat je geregistreerd hebt, dat moet je zelf maar bijhouden ;-)

Al met al zou ik Hosting2Go gewoon eens opbellen en het probleem voorleggen. Wellicht dat ze hier coulant mee omgaan en je domein wel willen beëindigen en dat jij bijvoorbeeld nog 1 maand moet betalen ipv een jaar. Zoiets kun je natuurlijk altijd voorstellen...
 
Karizma Yusuf

Karizma Yusuf

30/09/2010 13:43:57
Quote Anchor link
@blanche bedankt voor de tip

mm ben dus eigenlijk verplicht om toch te betalen :/
Zal maar voor zekerheid zo gelijk even belle.

Je kunt ze niet bellen :/ heb een mail gestuurd.
Gewijzigd op 30/09/2010 14:04:22 door Karizma Yusuf
 

30/09/2010 14:10:15
Quote Anchor link
Wet gaat pas van 2011 in. Zie dit.
Als je dat contract aangaat is het de bedoeling dat je de AV leest. Daarin staat dus beschreven dat je contract wordt verlengt na X tijd. Je zou dit als een dienst, gebaarof bijvoorbeeld een tegemoetkoming kunnen zien, zodat je zelf niet in de gaten hoeft te houden tot wanneer je contract loopt en dus wanneer je het weer moet verlengen.
 
Karizma Yusuf

Karizma Yusuf

30/09/2010 21:49:59
Quote Anchor link
Eindelijk komt er een eind aan de stilzwijgend verlengen vindt het maar te moeilijk om bij te houden wat voor contracten ik heb lopen op het moment en wanneer ik erachter kom is het al te laat. :/

Heb nu dus met een medewerker van Hosting2GO een downgrade van hostingpakket kunnen regelen dat is wel mooi en alles, alleen de administratie kosten van 20 EUR om een downgrade verzoek te behandelen slaat nergens op :/
 
Joakim Broden

Joakim Broden

01/10/2010 08:36:14
Quote Anchor link
Yusuf Azer op 30/09/2010 21:49:59:
Eindelijk komt er een eind aan de stilzwijgend verlengen vindt het maar te moeilijk om bij te houden wat voor contracten ik heb lopen op het moment en wanneer ik erachter kom is het al te laat. :/


Misschien eens beter je administratie bijhouden?
 
Justin S

Justin S

01/10/2010 11:34:17
Quote Anchor link
Oetzie en mijn achternaam op 01/10/2010 08:36:14:
Yusuf Azer op 30/09/2010 21:49:59:
Eindelijk komt er een eind aan de stilzwijgend verlengen vindt het maar te moeilijk om bij te houden wat voor contracten ik heb lopen op het moment en wanneer ik erachter kom is het al te laat. :/


Misschien eens beter je administratie bijhouden?



Haha inderdaad, heb je nergens al je domeinnamen vastgelegd in een excel documentje ofzo?
Ik persoonlijk heb een excel lijst met alle domeinnamen, aanschafdatum en opzegtermijn erbij, werkt heel goed en is echt 10 minuten weg. Gewoon alle facturen van voorgaande jaren erbij zoeken. Ze factureren toch jaarlijks.. Nu was het bij mij sowieso niet moeilijk want ik zit bij één hoster met alles.
 

02/10/2010 14:24:26
Quote Anchor link
Justin Streuper op 01/10/2010 11:34:17:
Oetzie en mijn achternaam op 01/10/2010 08:36:14:
Yusuf Azer op 30/09/2010 21:49:59:
Eindelijk komt er een eind aan de stilzwijgend verlengen vindt het maar te moeilijk om bij te houden wat voor contracten ik heb lopen op het moment en wanneer ik erachter kom is het al te laat. :/


Misschien eens beter je administratie bijhouden?



Haha inderdaad, heb je nergens al je domeinnamen vastgelegd in een excel documentje ofzo?
Ik persoonlijk heb een excel lijst met alle domeinnamen, aanschafdatum en opzegtermijn erbij, werkt heel goed en is echt 10 minuten weg. Gewoon alle facturen van voorgaande jaren erbij zoeken. Ze factureren toch jaarlijks.. Nu was het bij mij sowieso niet moeilijk want ik zit bij één hoster met alles.



Net zoals met de tandarts, hoor je ook elke zes maanden naar toe te gaan...
Je kunt het ook gewoon simpel in een agenda bijhouden. Drie maanden (liever nog iets langer) van te voren opschrijven dat je moet opzeggen...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.