strip_tags en linebreaks

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Guido  -

Guido -

11/11/2015 23:47:01
Quote Anchor link
Hallo,

Ik gebruik strip_tags om mijn formulier-velden te valideren:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$message = strip_tags($_POST['message']);

Voor zover ik kan nagaan worden ook 'linebreaks' verwijderd.
Vreemd genoeg blijven deze wel staan in de berichttekst die ik via mail ontvang (wat ik ook graag wil).

Enig idee hoe dat kan?

Guido

PHP hulp

PHP hulp

15/01/2025 06:16:08

Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

12/11/2015 08:40:04
Quote Anchor link
Als het goed is kan je achteraf nog de line breaks (\n) vervangen naar <br />
Dit kan met str_replace maar beter gebruik je de functie nl2br

Guido  -

Guido -

12/11/2015 11:10:27
Quote Anchor link
Hallo Maarten,

Ik bedoel dat de linebreaks in mijn tekst blijven staan.
Dat is ook mijn bedoeling, maar voor zover ik kan nagaan behoren ze juist verwijderd te worden, toch?
Of worden php linebreaks (\n) niet verwijderd middels strip_tags en html linebreaks (<br/>) wél ?

Guido
Gewijzigd op 12/11/2015 11:11:29 door Guido -

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

12/11/2015 13:45:49
Quote Anchor link
Er is niets PHP specifiek aan het karakter \n (ASCII code 10, ook wel bekend als "line feed") of \r (ASCII code 13, ook wel bekend als "carriage return").

Dit heeft ook niets te maken met HTML, dus strip_tags() doet niets met deze karakters.

In een aantal HTML tags (zoals <pre>) zal een linefeed ook afgebeeld worden als regelovergang, hier hoef je niets voor te doen.

Als je er zeker van wilt zijn dat je linefeeds als regelovergangen worden weergegeven gebruik je inderdaad nl2br().

Guido  -

Guido -

12/11/2015 16:34:11
Quote Anchor link
Zover ging mijn kennis niet, maar het is me een stuk duidelijker geworden, dank!

Guido

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.