Symfony vraag m.b.t. deployen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ama saril

ama saril

07/04/2015 17:21:27
Quote Anchor link
Beste PHP mensen,
Ik heb na 2 dagen zitten klooien en schelden eindelijk me symfony project life gekregen (en het werkt :)). Ik heb hier een paar vragen over of ik het wel goed heb gedaan:

- Ik zit met een vraag die ik in de symfony documentatie lees op deze url=http://symfony.com/doc/current/cookbook/deployment/tools.html#common-post-deployment-tasks]pagina[/url]

Hier staat:
"
B) Configure your app/config/parameters.yml File¶
This file should not be deployed, but managed through the automatic utilities provided by Symfony.
"
Ik snap eerlijk gezegd niet wat hier mee wordt bedoeld. Ik heb het bestand nu gewoon mee geupload. Heb al op internet zitten zoeken maar kan nergens uitvinden of ik dit bestand nou wel of niet mag uploaden? Zo niet, wat zijn dan de automatic utilities die 'provided' zijn by symfony?

- Nog een tweede vraag:
In mijn hosting verwijs ik nu naar de map /web en dan werkt hij gewoon maar ik lees dat iedereen verwijst naar de app.php, is het een beveiligingsrisico of iets dergelijks als ik niet naar /web/app.php verwijs?

Als er nog eventueel andere dingen zijn waar ik op moet letten zou ik het graag willen weten.

Alvast bedankt.

PHP hulp

PHP hulp

10/11/2024 22:38:07

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

07/04/2015 18:35:47
Quote Anchor link
Even vanaf de mobiel. app_dev.php is bedoeld voor development. Hierbij wordt anders omgegaan met de cache en je ziet de symfony profiler (die balk onderin je browser). Bovendien worden de demo pagina's meegeladen. Met app.php heb je dat niet en die is bedoeld voor de eindgebruiker. Feitelijk als .htaccess goed werkt voeg je geen app.php meer aan je url toe. Behalve app.php en app_dev.php vindt je nog config.php in de app directory. Dit configuratie script overschrijft parameter.yml. daarom moet je daarin geen handmatige instellingen schrijven. Ze zouden dan overschreven kunnen worden wanneer je opnieuw config.php Uitvoert. Je moet parameter.yml wel mee uploaden. Je kunt eigenlijk alles uploaden alleen zou ik de cache niet uploaden. in app_dev.php kun je desgewenst nog jouw eigen ip-adres toevoegen zodat je eventueel nog kunt debuggen.

deze url:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
www.pannekoeken.nl/app.php/menukaart

zou het zelfde moeten opleveren als
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
www.pannekoeken.nl/menukaart
Gewijzigd op 07/04/2015 23:05:10 door Frank Nietbelangrijk

Ama saril

ama saril

08/04/2015 12:00:13
Quote Anchor link
Bedankt voor het antwoord erg duidelijk. Vond de symfony handleiding erg 'vaag' omschreven.
Dan kan ik weer verder bedankt.

Wouter J

Wouter J

08/04/2015 12:21:03
Quote Anchor link
Staat genoteerd: https://github.com/symfony/symfony-docs/issues/5158

Ik hoop dat het hier en daar wat verbeterd kan worden.

btw, frank: config.php kijkt alleen naar je PHP environment en bewerkt je parameters.yml file niet? Naar mijn idee doelt de documantie hier op de incenteev parameter handler. Deze kopieert parameters.yml.dist naar parameters.yml en vraagt dan naar onbekende waarden.

Dit is omdat parameters.yml allemaal waardes bevat die afhangen van de environment. Bijv. de database naam en credentials. Hierom heb je in je projecten een parameters.yml.dist bestand waarin de default waardes staan en elke developer heeft dan zijn custom parameters.yml bestand, deze wordt dus niet gecommit/gedeployed/geshared.

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

08/04/2015 18:07:26
Quote Anchor link
Wouter, met config.php ga je toch je database gegevens invullen? Die worden opgeslagen in parameter.yml dus wordt deze overschreven.

Hetzelfde gebeurt in jouw voorbeeld als de parameters.yml wordt vervangen door parameters.yml.dist inderdaad (denk ik want ik gebruik het eigenlijk niet).

of begrijpen we elkaar niet goed?

Wouter J

Wouter J

08/04/2015 19:25:52
Quote Anchor link
Ik denk dat je config.php met de configurator van de SensioDistributionBundle verward. config.php is hetzelfde als app/SymfonyRequirements.php, maar dan om te bezoeken vanaf de browser. /_configurator is de plek waar parameters.yml wordt aangepast.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.