Tabel uit php tonen in html
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?
while ($row = mysql_fetch_array($result))
{
echo "<center><table width=\"400\" border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">";
echo " <tr><td width=\"150\"><b><a href=\"aanpassen.php?naam=$row[naam]\">$row[naam]</a></b><br></td>";
echo " <td><b>$row</b><br></td></tr>";
echo "</table></center>";
}
?>
Hoe kan ik deze bijvoorbeel een naam geven, zodat ik hem in een html pagina kan aanroepen en deze op een vaste plaats zetten, want als ik hem nu aanroep, dan plaatst hij hem op een willekeurige plaats op de pagina.
{
echo "<center><table width=\"400\" border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">";
echo " <tr><td width=\"150\"><b><a href=\"aanpassen.php?naam=$row[naam]\">$row[naam]</a></b><br></td>";
}
?>
Hoe kan ik deze bijvoorbeel een naam geven, zodat ik hem in een html pagina kan aanroepen en deze op een vaste plaats zetten, want als ik hem nu aanroep, dan plaatst hij hem op een willekeurige plaats op de pagina.
Je kan ook niet je tabel een 'naam geven' en dan 'aanroepen'. Tenminste niet met PHP. Dat doe je met een functie.
Die functie kan dan natuurlijk wel je tabel echoën.
En hoe plaats ik deze tabel bijvoorbeeld in een functie?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?
function geeftabel()
{
{
}
}
?>
function geeftabel()
{
{
}
}
?>
en hoe roep je die weer aan?
Code (php)
met in een andere file ergens
bij de 2e file include ik de 2e. Als ik op een knop druk moet hij de functie geeftabel() laten zien, allen dat doet hij niet. Als ik als taal engels aanvink, dan geeft hij helemaal niks. Als ik een andere taal kies, geeft hij aan dat geeftabel() niet gedefinieerd is. Ziet iemand wat er fout gaat?
Gewijzigd op 14/10/2004 17:18:00 door beem