telnr controleren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een gewaardeerde werkgever in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om

Bekijk vacature »

Software Developer C# / ASP .Net

Functie omschrijving Ben jij een software ontwikkelaar die bekend is met termen ASP .NET, C# en SQL? Lees dan snel verder! Voor een bedrijf binnen de agrarische sector zijn wij namelijk op zoek naar een zelfstandige, enthousiaste en proactieve Software Developer die open staat voor een afwisselende functie met veel uitdaging. Binnen deze organisatie ben jij als Software Developer samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Hierbij draag jij bij aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor: Schatten

Bekijk vacature »

Front End Developer React Vue

Dit ga je doen Meewerken aan de implementaties en ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten van de webapplicaties; Ontwikkelen met o.a. React en Vue en HTML/CSS, ook krijg je in verband met de samenwerking ook affiniteit met de backend Ruby on Rails; Ontwikkeling aan de front end voor de koppelingen tussen de diverse systemen; Ontwerpen van interfaces en een bijdrage leveren aan de gebruikerservaring; Zorgdragen voor hoge kwaliteit van code en jezelf (en anderen) blijven verbeteren; Als Senior Front End Developer begeleid je zelf ook FE-development projecten, hierin leid je de projecten en pak jij het initiatief op (bv integratieprojecten). Hier ga

Bekijk vacature »

Full stack developer Node.js, React Remote

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Back-end developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een gemotiveerde SQL Developer/ functioneel consultant. Jij wordt verantwoordelijk voor zowel het ontwerpen en implementeren van SQL-databases als voor het in kaart brengen van de bedrijfsprocessen van een organisatie en het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt als volgt uit te zien: Ontwerp en implementatie van SQL-databases: Je ontwerpt, ontwikkelt en implementeert SQL-databases om de data behoeften van de organisatie te ondersteunen; Analyse van bedrijfsprocessen: Je analyseert de bedrijfsprocessen van de organisatie om de behoeften van de klant te begrijpen en te vertalen naar

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op de functionele aspecten, zodat

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Core developer wordt jij onderdeel van ons team met drie breed ontwikkelde software engineers en een flexibele schil met zes ervaren freelancers. Jij gaat mee in de visie van onze organisatie om als IoT partner in deze branche specifieke markt “het” platform te blijven innoveren en deze ook steeds slimmer te maken. Wij hopen dan ook zeker dit in de toekomst te kunnen realiseren met bijvoorbeeld Artificial Intelligence. De architectuur van ons platform is opgemaakt uit een deel eigen protocol, een interface laag en een laag welke de protocollen van derde partijen vertaald naar het eigen

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

.NET Developer Shared Driving

Bedrijfsomschrijving Onze klant richt zich op het toegankelijker maken van steden, een fantastisch mooi streven. Hoe ze dat doen? Met eigen ontwikkelde software, waarmee vervoersmiddelen gedeeld kunnen worden. Deze inspirerende werkgever maakt een maatschappelijke impact en dat doen ze nu al zo'n 25 jaar! Het bedrijf is gevestigd in het centrum van Rotterdam en kent ongeveer zo'n 90 medewerkers. Het personeel is lekker gewoon gebleven! Iedereen kleedt zich zoals hij of zij dat zou willen en de sfeer is er erg fijn. Een leuke werkgever om voor te werken, en bovendien zijn er voor jou als Software Developer veel mooie

Bekijk vacature »

Senior PHP developer

Functie Als Senior PHP developer heb je een sterke mening over de architectuur van projecten en de processen binnen het team. Je bent de sparringpartner voor je Team Lead. Ook ondersteun je met jouw kennis de minder ervaren developers in jouw team. Ze werken regelmatig aan projecten vanaf scratch en dit geeft ruimte om voor nieuwe technieken te kiezen. Naast het ontwikkelen van software ben je continue bezig om ook jezelf te ontwikkelen. Ze werken met o.a.: PHP, Laravel, Doctrine, PHP Unit, Behat, React, TypeScript, (My)SQL, Postgress, Redis, ElasticSearch, Docker, Nginx, GIT flow, JIRA, AWS. Eisen • HBO werk- en

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Applicatieontwikkelaar

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Hybride. Kantoordagen in Utrecht, incidenteel in Apeldoorn Functieomschrijving: De afdeling IV – Generieke Voorzieningen – Interactie Online is onderdeel van de keten Interactie. De missie van de keten is: “het faciliteren van de interactie met alle burgers, bedrijven en hun vertegenwoordigers om hen in staat te stellen aan hun fiscale verplichtingen te voldoen en aanspraak te maken op hun rechten.” De afdeling Interactie Online heeft een belangrijke bijdrage binnen deze keten. Dit door het ontwikkelen

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP / Laravel Developer voor een IT-consultancy in de omgeving van Hoofddorp! Ben jij op zoek naar een leuke nieuwe uitdaging binnen een veelzijdige werkomgeving? Lees dan snel verder! Binnen dit bedrijf werk je in een ontwikkelteam, waarin je zeer betrokken bent en meedenkt over softwareoplossingen. Binnen dit Team hou je je bezig met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken;

Bekijk vacature »
Something Else

Something Else

19/05/2006 14:10:00
Quote Anchor link
Goedendag phprs

Ik heb geprobeerd een klein controle te bouwen om een telefoonnummer te controleren. maar faalde hierbij!
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
        case T_TELNR:
            if(empty($inhoud) || !eregi('^[0-9-]{4})*-[0-9]{7}$', $inhoud)) {
                return false;
            }

else{
                return true;
            }

break;
?>

wat ik wil hebben:
dat je een net nr hebt, dash ertussen en dan de rest van de tel nr.
bv. 010-1234567

Dus als ik 0101234567 intoets en laat controleren moet ie een fout geven(false), maar als ik 010-1234567 dat ie het wel gewoon doet(true meegeeft).

maar met de code boven laat ie hem gewoon doorgaan, zelfs als er geen dash tussen zit(0101234567).
wie kan mij helpen, tnx :)

p.s. het geld alleen voor de telnr's binnen NL

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 07:15:45

Joshua

Joshua

19/05/2006 14:13:00
Quote Anchor link
misschien moet je die ! voor eregi weghalen?

en hij controleert nu trouwens ook op precies 4 cijfers voor de - (als ik het goed heb)

Ben verder niet echt een reg-ex expert! dus flame me niet als ik fout zit !

Jelle -

Jelle -

19/05/2006 14:17:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
        case T_TELNR:
            if(empty($inhoud)) {
                return false;
            }

elseif(eregi('^[0-9-]{4})*-[0-9]{7}$', $inhoud)){
              return true;
            }

else{
                return false;
            }

break;
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelle -

Jelmer -

Jelmer -

19/05/2006 14:19:00
Quote Anchor link
Misschien de - in je regex escapen door er een \ voor te zetten. - heeft vast wel een of andere meta-betekenis. Verder heb je een ) in je regex staan, maar geen (. dus die lijkt mij ook een beetje overbodig.

Something Else

Something Else

19/05/2006 18:11:00
Quote Anchor link
@Joshua
! geprobeerd weg te halen, en sommige net nr's in NL zijn ook 4 cijferig :)

@jordy
hmm 0102134567 werkt nog steeds, inplaats van 010-1234567

@Jelmer
escapen gedaan en ')' weg gehaald etc.

Wil nie werken :(, wat doe ik fout :'(

- SanThe -

- SanThe -

19/05/2006 18:44:00
Quote Anchor link
Komt ie wel in de case? Is $inhoud wel gevuld?

Something Else

Something Else

19/05/2006 19:03:00
Quote Anchor link
jawel, hij is gevuld
hmmm

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$inhoud
= "023-4256677";

if (eregi('(^[0-9-]{3}\-[0-9-]{7}$)', $inhoud) || eregi('(^[0-9-]{4}\-[0-9-]{6}$)', $inhoud)) {
    echo "OK, $inhoud matcht!";
}

else{
    echo "Oops, $inhoud matcht niet!";
}

?>

zo lijkt ie het wel te doen ;x(getest), later ff uitvoerig testen :)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Something Else

Something Else

Something Else

20/05/2006 12:48:00
Quote Anchor link
k de code werkt, maar nu wil ik dat ie met een NUL(0) MOET beginnen. Dus het moet altijd 010,020 etc. Het mag dus niet met een 110 of 220 etc beginnen. Ik heb daar ook naar lopen zoeken, maar krijg het niet echt voor elkaar ;x.

iemand een idee? :)
tnx

- SanThe -

- SanThe -

20/05/2006 13:11:00
Quote Anchor link
if(substr($tel, 0, 1) != "0")
{ echo 'fout';
}

Edit: Ik weet niks van eregi()
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - SanThe -

Lissy Pixel

Lissy Pixel

20/05/2006 13:58:00
Quote Anchor link
Kijk HIER maar is :)

Something Else

Something Else

20/05/2006 20:07:00
Quote Anchor link
@SanThe
Ik heb het liever in een eregi vandaar :D
tnx tho :D

@lissy
tnx, ik heb ook deze artikelen bekeken.

Ik heb het geprobeer zoals de artikel aangaf het te doen. Hun controleren naar de jaar, ik wilde het ook zo ongeveer proberen maar het lukte mij niet.

volgens mij zie ik iets gewoon over het hoofd!!

Wie kan mij helpen :)
tnx

Something Else

Something Else

20/05/2006 20:17:00
Quote Anchor link
hmmz zo lijkt ie het te doen :D

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$inhoud
= "0234-256677";

if(empty($inhoud) || eregi('^(0){1}[0-9]{2}\-[0-9]{7}$', $inhoud) || eregi('^(0){1}[0-9]{3}\-[0-9-]{6}$', $inhoud)) {
    echo "$inhoud matcht<br />";
}

else{
    echo "Oops, $inhoud matcht niet<br />";
}

?>

;x

- SanThe -

- SanThe -

20/05/2006 20:29:00
Quote Anchor link
if(empty($inhoud) || eregi('^,,,,,,,,,,,,

Dus als ie leeg is, is ie okee?

Something Else

Something Else

20/05/2006 20:54:00
Quote Anchor link
nop dat was een controle op iets anders, ik maak een inschrijvings form vandaar. Ik heb gewoon ff de functie wat kleiner gemaakt, zodat het voor mij overzichtelijk is en voor de php'rs :D. Maar ik had dat er per ongeluk in gelaten vandaar. :x

empty($inhoud) kan men gewoon weg laten, is niet relevant voor de controle, was iets voor mij(voor alle duidelijkheid). :D:D

wil je dat wel behouden zet dan gewoon een '!' voor empty($inhoud), dan controleert ie waarschijnlijk :D.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Something Else

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.