Testers gezocht voor CSS parser

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Bluecherry

bluecherry

29/06/2007 20:45:00
Quote Anchor link
Hi,

ik ben bezig met een x(ht)ml + css -> pdf/image converter in php.

Voor de kritische geesten onder de forumbezoekers geef ik graag mijn beweegredenen mee:
* de huidige lib's, zoals bv die van Joomla!, ondersteunen geen enkele vorm van styling
* ik had mij voorgenomen om mezelf de W3C CSS2.1 spec. eigen te maken en ik vond er niet beter op dan de spec. volledig te implementeren.

De meaningfull css parser is nu 'klaar' maar ik zoek nog mensen die ingewikkelde (maar W3C-compat) statements willen testen. Na deze testfase wordt de code gereleased als beta onder GPL.

Vanwaar meaningfull?
-> Interpreteert de css code naar bruikbare waarden, dwz:
* samengestelde properties worden opgesplitst, bv:
font: 12px Arial, Helvetica, sans-serif; =>
$font-size=12px; $font-family='Arial,Helvetica,sans-serif';
* de waarde van enkelvoudige properties worden geinterpreteerd, bv:
font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; =>
$font-family=array('Arial','Helvetica','sans-serif');
* Ongeldige waarden worden genegeerd (CSS 2.1 spec), bv: ongeldige lijst van fonts
* Kleuren worden omgezet naar een array(r,g,b)
* lokale uri's worden vervolledigd (enkel bij inlezen vanuit bestand)

M.a.w.: als het in de CSS2.1 spec staat dan wordt het op een betekenisvolle manier geinterpreteerd.

Wat doet hij niet?
* background-position: ben er nog niet uit hoe ik de regel volledig juist kan definieren, daarom voorlopig genegeerd.
* content en verwante properties: ik zou de enige zijn die ze ondersteund :D. Komt er ooit wel van.
* aurial stylesheet properties: nutteloos
* pseudo-elements/classes: komt er ooit wel van/nutteloos

Waarom zou ik helpen?
Uit interesse...
In ruil voor mijn (eeuwige?) dank...
Als je wilt vermeld ik je bij de credits?

Hoe kan ik helpen?
Gebruik hiervoor het formulier op http://blue-dns.com/css-parser/CSS.php

Geef je css code in bij "Input", klik op "Submit" en vergelijk het resultaat met je code.

Als je een foute interpretatie van bepaalde regels bemerkt post je deze hier zodat ik de fout kan zoeken.

Alvast bedankt!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bluecherry
 
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.