tijdelijke ip ban voor sms script
Ik zoek wel zoiets, maar is het ook mogelijk een ip tijdelijk te bannen? Ik wil namelijk een gratis sms pagina op mijn site zetten. Maar iedereen mag maar 1 sms perdag versturen. Dus ik zat zelf aan een ip blokker te denken die een ip toevoegt als er een smsje is verstuurt en die een keer perdag opgeschoont wordt! Is dit mogelijk met .htaccess bestand? Of zijn er betere manieren?
Het mooiste zou zijn dat als iemand een smsje verstuurt had, dat als ze er weer kwamen er iets staat van = Morgen mag u weer een sms sturen?!
Ik ben nog een beginner met php!
Kan iemand me helpen???
Het mooiste zou zijn dat als iemand een smsje verstuurt had, dat als ze er weer kwamen er iets staat van = Morgen mag u weer een sms sturen?!
Ik ben nog een beginner met php!
Kan iemand me helpen???
PHP hulp
14/01/2025 13:29:04Alfred -
29/06/2005 22:52:00IP invoeren in database, en dan controleren of het IP bestaat of niet, als het bestaat, error geven, anders sms laten zenden :)
- mysql_query("INSERT INTO ....
- mysql_query("SELECT ip FROM ...
Ook controleren op een proxy, dit kan via iets met $_SERVER[], ben vergeten welk net :)
Edit:
$_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR'] deze dus :)
- mysql_query("INSERT INTO ....
- mysql_query("SELECT ip FROM ...
Ook controleren op een proxy, dit kan via iets met $_SERVER[], ben vergeten welk net :)
Edit:
$_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR'] deze dus :)
Gewijzigd op 29/06/2005 23:07:00 door Alfred -
Dat klinkt wel goed.. Daar ga ik is aan werken. Wat ik al zei, ik ben beginner dus dat zal nog wel ff werk zijn!