ToTo in PHP
wouter
30/03/2006 14:10:00Hallo allemaal,
Ik wil graag met mijn collegas een toto houden voor het WK.
De bedoeling is dat de deelnemers per wedstrijd aangeven een 1, 2 of 3 (winst thuis, winst uit of gelijk spel), dit word dan opgeslagen in een MySql database. Nadat de wedstrijden zijn gespeeld voeren wij in dezelfde tabel van de database de juiste cijfers in.
Is het dan mogelijk dat een php script de uitslagen van de deelnemers en de juiste uitslagen vergelijkt en wanneer deze overeenkomen dat er dan een x aantal punten word toegevoegd aan een bepaald veld in de tabel van de betreffende deelnemer.
Ik snap dat hier het volgende voor nodig is:
if (ingevoerde uitslag = juist uitslag){
aantal punten + 5
};
else { niets
};
Ik snap alleen niet waar ik dit moet plaatsen. En hoe ik ervoor kan zorgen dat hij alle deelnemers pakt.
Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt!
Gr,
Wouter
Ik wil graag met mijn collegas een toto houden voor het WK.
De bedoeling is dat de deelnemers per wedstrijd aangeven een 1, 2 of 3 (winst thuis, winst uit of gelijk spel), dit word dan opgeslagen in een MySql database. Nadat de wedstrijden zijn gespeeld voeren wij in dezelfde tabel van de database de juiste cijfers in.
Is het dan mogelijk dat een php script de uitslagen van de deelnemers en de juiste uitslagen vergelijkt en wanneer deze overeenkomen dat er dan een x aantal punten word toegevoegd aan een bepaald veld in de tabel van de betreffende deelnemer.
Ik snap dat hier het volgende voor nodig is:
if (ingevoerde uitslag = juist uitslag){
aantal punten + 5
};
else { niets
};
Ik snap alleen niet waar ik dit moet plaatsen. En hoe ik ervoor kan zorgen dat hij alle deelnemers pakt.
Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt!
Gr,
Wouter
PHP hulp
15/01/2025 11:21:29Derk nvt
30/03/2006 14:13:00zijn die paar regels code alles wat je hebt? of gebruik je als basis iets anders?
btw: bij mijn weten sluit je een if niet af met een ; zoals jij doet achter die }
btw: bij mijn weten sluit je een if niet af met een ; zoals jij doet achter die }
- SanThe -
30/03/2006 14:18:00derk:
zijn die paar regels code alles wat je hebt? of gebruik je als basis iets anders?
Dat kan/mag, alleen niet als er nog een else achter komt.
wouter
30/03/2006 14:40:00ok... nah afgezien van dat ben ik op zoek naar een code (of hulp daarbij) die dit gedeelte laat werken voor elke deelnemer.
En waar in het proces moet ik deze code zetten?
En waar in het proces moet ik deze code zetten?
Wout van der Burg
30/03/2006 15:01:00ik geloof dat daar een script voor stond in de scriptdatabase, anders is er zeker wel een te vinden op hotscripts.com of phpfreakz