touchscreen toetsenbord

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Frontend Developer

Functieomschrijving Voor de NIPV zijn wij opzoek naar een Frontend Developer. Als Frontend Developer ga jij aan de slag om dashboards te bouwen vanuit het datawarehouse. Dit stelt NIPV in staat om snel en eenvoudig bij correcte bedrijfsvoeringsinformatie te kunnen. Je ontwikkelt dashboards in PowerBI, publiceert en onderhoud die, verzameld en verwerkt feedback in overleg met het ontwikkelteam. Naast dashboards ontwikkel en onderhoud je een datamodel in Excel waarmee adviseurs, controllers en analisten in staat worden gesteld om de gegevens uit de dashboards te raadplegen en anders te filteren of bepaalde gegevens nader te verfijnen, zodat verdiepende vragen kunnen worden

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar

Functie Jij komt te werken in een development team van 9 man. Het grootste deel doet back end development en daarnaast is er 1 teamlead en 1 tester in het team. Dit Agile team is van groots belang voor de organisatie omdat zij voornamelijk alle eigen systemen in-house ontwikkelen. Naast het door ontwikkelen van het bestaande platform en de software die daarbij komt kijken, zul jij je ook bezighouden met het realiseren en opzetten van nieuwe projecten binnen het bedrijf. Je staat nauw met de klant in contact om zo hun wensen zo goed mogelijk te kunnen realiseren. Daarnaast ontwikkel

Bekijk vacature »

Senior .NET Developer I goed salaris en deels thui

Bedrijfsomschrijving Mijn opdrachtgever is al ruim 20 jaar een gevestigde naam in de wereld van software ontwikkeling, met drie kantoren in de Randstad, waaronder Alphen aan den Rijn. Zij richten zich op het bouwen van IT-oplossingen die ervoor zorgen dat de productiviteit van klanten te allen tijden optimaal is. Hiervoor neemt jouw nieuwe werkgever het volledige ontwikkelproces tot haar rekening; van het eerste gesprek om de klantwensen in kaart te brengen, tot aan het uiteindelijke onderhoud van de opgeleverde oplossing. In totaal werken er inmiddels bijna 200 gemotiveerde IT-ers binnen deze organisatie. De gemiddelde leeftijd ligt rond de 35. Het

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Dit ga je doen Jouw taken als Senior Java Developer zijn: Het maken van strategische keuzes omtrent de nieuwbouw van applicaties; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java FX, JDBC, SQL, REST, Jax-RS, JSON, Maven, JUnit en Spring (boot)); Reviewen van code en feedback geven op collega developers; Analyseren en oplossen van bugs/incidenten door het onderlinge verband te kunnen leggen van verschillende losstaande systemen. Hier ga je werken Het bedrijf waar je als Senior Java Developer komt te werken staat internationaal bekend om het testen van bodemstructuren door middel van echotechnieken en beeldherkenning.

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer .NET, C# voor een gaaf bedrijf in de omgeving van Utrecht! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Lees dan snel verder! Voor een opdrachtgever in de omgeving van Utrecht, zijn wij op zoek naar een Junior Software Developer. Werk jij graag aan verschillende projecten en ga je graag klanten op bezoek? Dan is dit de ideale functie voor jou! Binnen deze functie

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

C# .NET developer voor innovatieve applicaties gez

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever houdt zich al ruim 20 jaar bezig met het ontwikkelen van innovatieve software en dat willen ze graag nog lang doorzetten. En dat merk je ook als je als .NET developer hier aan de slag gaat. De applicaties worden continu doorontwikkeld met altijd als uitgangspunt dat zowel de kwaliteit als het gebruikersgemak van hoog niveau is. Het bedrijf telt inmiddels ruim 25 medewerkers waarvan meer dan de helft op de development afdeling werken. Meer weten over deze werkgever? Mail naar [email protected] of bel 0657578548 Functieomschrijving Je komt te werken in een Scrum team met andere .NET developers

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer wanted!

Functie Because of the growth within the company, we are looking for reinforcement in the devlopmenttean. As a back-end developer you build the company software that helps us with the primary processes. A fun (internal) project in which you continuously develop the software! You will work in a small team, we have daily stand-ups and a scrum session every fortnight, led by our Scrum Master. During these sessions, you get the opportunity to present your ideas and discuss them with your fellow developers and the Product Owner. Within the development teams, we use Trello, Gitlab, Jiira, Confluence and Boockstack. They

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers met passie voor hun vak. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van ontwerp en ontwikkeling zullen samenkomen in een proof of concept. Nadat is vastgesteld dat de oplossing voldoet aan de belangrijkste behoeftes worden producten of services gevalideerd door middel van korte iteraties. Hiermee zorgen ze ervoor dat het werk voldoet aan de technische vereisten en gebruikersbehoefte. Door het inzetten van de nieuwste technologieën die toekomstbestendig zijn weten ze klanten omver te blazen. Ook geven en organiseren ze veel

Bekijk vacature »

Oracle Developer / PL SQL

Dit ga je doen Software ontwikkeling aan een internationaal gebruikt pakket; Werken met technieken als Oracle 19c, Toad, PL/SQL, Oracle Forms, Reports en Designer; Meedraaien in internationale projecten; Meedenken over technisch en functioneel ontwerp; Samenwerken met collega's als Informatie Analisten, Testers en Release Managers; Soms wensen en eisen afstemmen met de business. Hier ga je werken Onze klant, een internationaal bekend bedrijf dat essentiële producten maakt waar iedereen graag gebruik van maakt, zoekt versterking in het Software Development team. Samen met 3 developers, een release manager, een informatie analist en 3 testers werk jij aan een systeem waarmee complexe producten

Bekijk vacature »

SQL Database developer

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een uitdagende werkgever in omgeving Waalwijk zijn wij op zoek naar een enthousiaste softwareontwikkelaar met kennis of ervaring met C# en SQL. In een uitdagende rol als C#.NET Developer werk je samen met een enthousiast en informeel team aan het bouwen van maatwerk software voor variërende klanten. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je houdt je bezig met het ontwikkelen

Bekijk vacature »

C# .Net Developer

Dit ga je doen Het bouwen van Api's; Nieuwe oplossingen bouwen met C# .Net; De huidige software uitbouwen met C# .Net; Meewerken in projecten; Meedenken aan de toekomstplannen en verbeteringen; Onderdeel van het Scrum Team. Hier ga je werken Onze klant is een dienstverlenende organisatie voor diverse soorten organisaties in Nederland. Ze zijn van oorsprong een familiebedrijf en er is een open cultuur. Ze zijn vooruitstrevend op IT gebied en hebben een eigen inhouse development team van circa 11 man. Je komt hier te werken in het subteam .Net Core. Hier werken ze volgens scrum met de nieuwste technieken en

Bekijk vacature »

Java developer - procesoptimalisatie (Inhouse)

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij als back end developer hebt al enige ervaring opgedaan in jouw vakgebied. Voornamelijk het werken met Java en Spring spreekt jou aan. Jij wordt samen met je collega developers in het team verantwoordelijk voor de gehele back end van de applicatie. Hierdoor heb jij veel zelfstandigheid in je rol en zul je ook zelf beslissingen samen met de PO maken. Er wordt gewerkt volgens de SCRUM methodiek, om zo structuur te creëren in de werkzaamheden. Binnen de 2-wekelijkse sprints pak jij je taken op die samen met de PO afgestemd zijn.

Bekijk vacature »

29/09/2005 17:35:00
Quote Anchor link
Ik ben op zoek naar een script die het mogelijk maakt een toetsenbord uit te beelden op het scherm zodat je in een zoekveld kan typen. Dus dat je op het scherm op een virtueel toetsenbord een naam tikt en dat dit dan in het zoekveld gezet wordt.
Alvast bedankt groeten Mark

PHP hulp

PHP hulp

15/01/2025 11:19:07

Jelmer -

Jelmer -

29/09/2005 18:34:00
Quote Anchor link
Dat kan met javascript op een beperkte manier (je kan volgens mij niet gebruik maken van de cursor, dus geen letters tussen woorden invoeren)

Maar waar is het precies voor nodig als ik vragen mag?

29/09/2005 19:03:00
Quote Anchor link
Het is voor een zoekmachine in een zuil. Daarbij wil ik dat alles via het scherm ingevoerd kan worden, zodat ik geen "echt" toetsenbord nodig heb. Het is dus de bedoeling dat op een klein gedeelte van het scherm (pagina) een klein toetsenbordje staat, zodat als je met je vinger op een van de letters drukt deze in het zoekveld wordt geplaatst.

Han eev

Han eev

29/09/2005 19:27:00
Quote Anchor link
dan moet je ook een touchscreen beeld scherm hebben :P

Jelmer -

Jelmer -

29/09/2005 20:58:00
Quote Anchor link
Ik zou dan gaan voor een on-screen keyboard programma. Dat is echt veel fijner, aangezien je beschikt over shift-letter en dat soort dingen. Ik denk dat dat heel moeilijk gaat met javascript, twee knoppen tegelijk indrukken.

Maar goed:
<input type="text" name="zoekveld" id="textveld">
<button onclick="document.getElementById('textveld').innerHTML += 'a'">a</button>
enzo verder...

29/09/2005 21:50:00
Quote Anchor link
@ Jelmer
Het werkt opzich wel wat je bedacht hebt, maar zoals jij al vermoede moet het beter kunnen. Ik zal eens een on-screen keyboard proberen. BTW hoe kan je op jouw manier zoals je die net beschreef een backspace-knop maken??

Jelmer -

Jelmer -

29/09/2005 22:12:00
Quote Anchor link
Moet wel kunnen, al weet ik zo niet hoe je een bepaalde lengte van een veld kopieert. Want dan zou je gewoon innerHTML = innerHTML - 1 karakter kunnen doen. Maar ik weet zo dus niet hoe dat moet in javascript :-/

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

29/09/2005 22:37:00
Quote Anchor link
document.getElementById('textveld').length
Gewijzigd op 29/09/2005 22:37:00 door Jan Koehoorn

Jelmer -

Jelmer -

29/09/2005 22:40:00
Quote Anchor link
Dat is de huidige lengte ja, maar hoe krijg ik de string van document.getlementById('textveld').innerHTML nu precies met een karakter minder?

(volgens mij is het trouwens document.getElementById('textveld').innerHTML.length. Anders tel je de dingen die nog aan het object vastzitten (?))

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

29/09/2005 22:42:00
Quote Anchor link
Overigens, voor elk JavaScript waarmee je het DOM wilt benaderen raad ik het microapi script aan van Peter Paul Koch (www.quirksmode.org).

Dan weet je namelijk zeker dat het in alle browsers werkt. Het ziet er zo uit:

function getObj (name)
{
if (document.getElementById) {
this.obj = document.getElementById(name);
this.style = document.getElementById(name).style;
}
else if (document.all) {
this.obj = document.all[name];
this.style = document.all[name].style;
}
else if (document.layers) {
this.obj = document.layers[name];
this.style = document.layers[name];
}
}

hierna kun je alle objecten op de pagina op de volgende manier benaderen:

var veld = new getObj ('textveld');

via veld.obj heb je toegang tot alle methoden en attributen en via veld.style heb je toegang tot alle CSS eigenschappen.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

29/09/2005 22:45:00
Quote Anchor link
Jelmer:
Dat is de huidige lengte ja, maar hoe krijg ik de string van document.getlementById('textveld').innerHTML nu precies met een karakter minder?

(volgens mij is het trouwens document.getElementById('textveld').innerHTML.length. Anders tel je de dingen die nog aan het object vastzitten (?))

We hadden het allebei fout. Het moet zijn:

document.getElementById('textveld').value.length

Die van jou zou ook kunnen werken, dat heb ik niet gecheckt, maar deze werkt zeker.

29/09/2005 22:48:00
Quote Anchor link
@ Jan dank voor het meedenken, ik ben maar een noob. Wat kan ik met de optie .length bereiken, want ik kan daar volgens mij geen backspace van maken.

29/09/2005 22:50:00
Quote Anchor link
@ Jan en Jelmer
Sorry had mijn pagina niet gerefreshed dus ik zag jullie reactie niet. Was alweer te snel met mijn reactie.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.