Trein routeplanner maken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

S V

S V

06/05/2015 21:03:12
Quote Anchor link
Beste mensen,

Wat een geweldig forum is dit :-) Ik weet zeker dat jullie me kunnen helpen met mijn vraag.
Ik ben nogal een leek met PHP en MySQL maar juist erg goed op het gebied van webdesign en UI/UX.

Ik ben bezig om samen met locals uit het verre Myanmar/Birma een reisplanner op te zetten voor bus en trein.
Toerisme komt langzaam op gang, en Westerlingen willen natuurlijk weten hoe ze het makkelijkst van A naar B komen.
Helaas biedt de overheid/railways van Myanmar/Birma geen travel planning dienst. Ik zie hier dus een gat in de markt.

Ik heb data als type trein, stations, aankomst en vertrektijden, en prijzen. Ik heb alleen geen idee hoe ik dit het beste om kan zetten naar een daadwerkelijke planner.

Vergt dit veel PHP/SQL kennis en veel werk? Of is dit redelijk goed te doen?
Hieronder een voorbeeld van info die omgezet dient te worden naar bruikbare data voor een planner.

Afbeelding

Indien iemand me wilt helpen met dit project, stuur me even een berichtje. We kunnen kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen. Want ik kan best wat ''in return'' doen :-)

Groet,
Sjoerd

PHP hulp

PHP hulp

03/04/2025 11:53:44

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/05/2015 21:08:20
Quote Anchor link
Het belangrijkste van een routeplanner is het berekenen van de korte route, je hebt in ieder geval een tabel nodig met metrische afstanden tussen de knooppunten. Dan kan je met een algoritme, zoals het Dijkstra-algoritme een mooie berekening loslaten. Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kortstepad-algoritme

In PHP zijn er mooie classes voor, wel enigsinds verouderd, maar mogelijk wel bruikbaar:
https://code.google.com/a/eclipselabs.org/p/businfo/source/browse/businfo/application/helpers/Dijkstra.php?spec=svn16&r=16

S V

S V

06/05/2015 21:17:37
Quote Anchor link