UID probleem. [OPGELOST]

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Joey Drieling

Joey Drieling

21/06/2009 23:41:00
Quote Anchor link
Hallo bij het maken van bestanden en mapen via php wordt de UID apache en niet mijn userid, waar door ik geen rechten heb om hem te editen.

Hoe kan ik UID mijn userid geven tijden het aanmaken.

P.S. Mijn save mode van mijnhost staat uit.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joey Drieling

PHP hulp

PHP hulp

30/01/2025 22:30:10

- SanThe -

- SanThe -

22/06/2009 00:08:00
Quote Anchor link
Zorg dat iedereen jouw post goed kan lezen en begrijpen. Schrijf Nederlands en gebruik hoofdletters, punten, komma's en alles wat erbij hoort. Je post is nu behoorlijk onduidelijk.

SanThe.

Kalle P

Kalle P

22/06/2009 00:48:00
Quote Anchor link
Vergeet niet te CHMOD()den . Bij aanmaken van een map mkdir() kan je dit meegeven als 2 param

Joey Drieling

Joey Drieling

22/06/2009 00:54:00
Quote Anchor link
@Kalle
Bedankt dat was ik vergeten, alles wat door apache(server) woord aan gemaakt word de user en groep ook apache. Door dus tijdens het aanmaken van een bestand/map de CHMOD op 777 te zetten heb ik ook rechten, wand hij ziet mij anders als overigen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joey Drieling

Joren de Wit

Joren de Wit

22/06/2009 09:47:00
Quote Anchor link
Als je enkel de owner wilt wijzigen en dus niet iedereen rechten op het betreffende bestand wilt geven, kun je ook chown gebruiken. Wijzig je de eigenaar naar jouw userid, dan is het vervolgens natuurlijk niet meer mogelijk om het bestand met PHP te verwijderen.

Joey Drieling

Joey Drieling

22/06/2009 10:44:00
Quote Anchor link
@Blanche
Dat CHOWN had ik al geprobeert maar dat lukte niet mag die functie niet gebruiken of zo maar CHMOD mag ik wel gebruiken dus werk prima zo en kan hem nu zo wel via php als via admin bewerken en verwijderen.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.