Undefined variable

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Mobile Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Mobile Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Software Developer

Functieomschrijving Voor een toffe opdrachtgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP Developer met affiniteit met Laravel. Je komt te werken bij een uitdagende opdrachtgever met supergave klanten in een specifieke branche. Als PHP ontwikkelaar ben je samen met een vooruitstrevende team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het vernieuwen van informatiesystemen voor een specifieke branche. Je ondersteunt complexe uitdagingen van klanten. Vervolgens breng je hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Affiniteit met Laravel is een pré. Om de klanten zo goed mogelijk te ondersteunen en snel in

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Frontend Developer – Leeuwarden Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider

Bekijk vacature »

.NET Developer C# VB

Samengevat: Deze werkgever is actief in software voor het matchen van vraag en aanbod van gebruikte auto-onderdelen. Ben jij een .NET Developer? Heb je ervaring met het ontwikkelen (REST) en integreren van webservices? Vaste baan: C# .NET Developer C# VB HBO €2.600 - €6.200 Wij ontwikkelen software om vraag en aanbod van onderdelen van personenauto's bij elkaar te brengen. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. De branche van dit bedrijf is Automotive. Functie: Voor de vacature als .NET Developer Dordrecht HBO ga je

Bekijk vacature »

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Automotive Angular

Functie Als Senior Front end developer kom je te werken in een team van 11 developers. 9 van de 11 focussen zich op back end, welke is geschreven in Java, en 2 op de front end waarbij er gebruik wordt gemaakt van Typescript en Angular. De focus in deze rol ligt op 2 aspecten; doorontwikkeling van de eigen tooling en gebruik van de tooling t.b.v. klantprojecten. Momenteel zijn ze in de afrondende fase van een project waarbij ze het gehele verkoopproces van nieuwe auto’s anders ingeregeld hebben voor een grote dealer in Nederland. Waarbij Auto’s normaliter pas verkocht werden in

Bekijk vacature »

Junior PHP ontwikkelaar

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij komt te werken in ons webdevelopment team, wat bestaat uit 8 ervaren collega’s. Hiernaast hebben wij nog een team van 2 ontwikkelaars die aan native applicaties werken. Bij ons zijn er korte lijntjes en er hangt een gezellige informele werksfeer. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je aan geweldige applicaties zult gaan werken! Wij willen als organisatie niet te groot worden, we willen gewoon toffe dingen maken. Onze techstack bestaat momenteel uit: PHP, Laravel, Javascript, Typescript, Git, MySQL, Java, Kotlin, Xamarin. Samen met ons ga jij zorgen dat we puik werk leveren! Waarbij je bij elke fase in

Bekijk vacature »

REMOTE - Front-end Angular developer

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn momenteel op zoek naar een ervaren Front-end developer die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaat, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties bezig is. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde

Bekijk vacature »

Team Lead Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Als Team Lead Java Developer draag een grote verantwoordelijk je stuurt ontwikkelaars aan en staat dagelijks in contact met jou ICT Manager. De team Bestaat uit front-end en backend systemen. Je ben in staat op hoog niveau de technische vak te bepalen en ook te bewaren. Je dag zie er als volgt uit, ontwikkelen van nieuwe en bestaande applicaties, het uitvoeren van processen en analyses en het beschrijven van functioneel ontwerpen. Ook zal samen met jouw Tester applicaties gaan testen door middel van peer reviews en het leveren van support aan gebruikers

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 volgende »

Guido  -

Guido -

15/03/2015 00:24:33
Quote Anchor link
Hallo,

Na het inspecteren van mijn php code bleek ik een aantal 'undefined variables' te hebben.
Heb als beginner even bevestiging nodig, indien mogelijk.

1) Dit zorgde voor undefined variable:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
if($sent == true) {

Mijn aangepaste code:
Code (php)
1
if(isset($sent)) {

2) Dit zorgde voor undefined variable:
Code (php)
1
if($result != "") {

(result niet gelijk aan 'leeg'?)
Mijn aangepaste code:
Code (php)
1
if(isset($result)) {

Guido

PHP hulp

PHP hulp

16/01/2025 13:01:39

Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/03/2015 00:31:12
Quote Anchor link
Je stelt geen vraag?

Anyhow, een undefined variable wil zeggen dat de variabele nog niet is aangemaakt. Als je iets doet met een variabele die nog niet is aangemaakt, krijg je die melding.

Met isset() kun je controleren of een variabele is aangemaakt. Bij het versturen van een formulier worden niet standaard alle invoervelden (variabelen) teruggestuurd. Alleen die zijn ingevuld door de gebruiker. In zo'n geval kan het dus zinvol zijn om eerst te valideren of een veld wel is ingevuld (of een methode te gebruiken die zo'n controle zelf al uitvoert).
Gewijzigd op 15/03/2015 00:32:12 door Ozzie PHP

Guido  -

Guido -

15/03/2015 00:38:45
Quote Anchor link
Hoi Ozzie,

Bedankt voor je reactie en uitleg. Maakt het voor mij weer een stukje duidelijker.
Bedoeling van mijn bericht: wou weten of ik het zo goed 'vertaalde'?

Guido
Gewijzigd op 15/03/2015 00:50:29 door Guido -

Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/03/2015 00:51:38
Quote Anchor link
Om terug te gaan naar jouw voorbeeldje. Als je controleert of een variabele leeg is, terwijl deze nog niet is aangemaakt, krijg je die foutmelding.

Een iets conreter voorbeeldje zodat je je er wellicht iets meer bij kunt voorstellen. Stel je wilt controleren hoeveel benzine er in de tank van willekeurige auto's zit. Het eerste wat je dan zult moeten doen is controleren of er überhaupt een benzinetank in de auto zit. Misschien rijdt ie wel op diesel of gas, of volkomen electrisch. Vraag 1 is dus is er een benzinetank (isset) en vervolgens ga je kijken wat daar in zit.

Oké ... het is weekend, dus een wat leuker voorbeeldje. Stel je gaat op straat een enquête houden en alle vrouwen boven de 18 vragen welke kleur (de variabele) ondergoed ze aan hebben. Dan zou het zomaar kunnen dat er een paar tussen zitten die helemaal geen ondergoed aan hebben :) De eerste vraag zou dus moeten zijn "Heeft u ondergoed aan?" (ofwel de isset() controle) en pas daarna kun je vragen naar de kleur. Oh ... het stellen van de zojuist genoemde vraag is geheel voor eigen risico. Ik kan niet voor de gevolgen instaan :)

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

15/03/2015 01:49:45
Quote Anchor link
Geef je variabelen een beginwaarde, dan heb je dat probleem niet.

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

15/03/2015 11:42:46
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 15/03/2015 00:51:38:
Oké ... het is weekend, dus een wat leuker voorbeeldje. Stel je gaat op straat een enquête houden en alle vrouwen boven de 18 vragen welke kleur (de variabele) ondergoed ze aan hebben. Dan zou het zomaar kunnen dat er een paar tussen zitten die helemaal geen ondergoed aan hebben :) De eerste vraag zou dus moeten zijn "Heeft u ondergoed aan?" (ofwel de isset() controle) en pas daarna kun je vragen naar de kleur. Oh ... het stellen van de zojuist genoemde vraag is geheel voor eigen risico. Ik kan niet voor de gevolgen instaan :)

Toch zie je de Vieze Man het vaak zo doen, zonder functies:
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
if ($slipje) {
    // <...>
}
?>

Ivo P

Ivo P

15/03/2015 12:20:46
Quote Anchor link
om het symptoom "warning over undefined var" met if($sent == true) {
op te lossen, volstaat inderdaad het gebruik van isset().

Maar belangrijk is dan ook de vraag, waar $sent dan vandaan had moeten komen.
Niet zelden wordt deze techniek gebruikt om te kijken of er een form-element genaamd "sent" verstuurd was, of dat er ?sent=1 in de url stond.

Dus waar wel al een jaar of 12 $_POST['sent'] en $_GET['sent'] hadden moeten gebruiken. Helaas zijn er nog geneog tutorials en boeken te vinden waarde oude manier gebruikt wordt.
Of er is code te downloaden van ontwikkelaars die ipv het aanpassen van hun code, gekozen hebben voor het zorgen dat hun server op de oude manier bleef werken.

Weliswaar zou je dan inderdaad van je melding af zijn, (met isset) maar je detecteert ook nooit meer dat een form verstuurd was.

Guido  -

Guido -

15/03/2015 15:10:32
Quote Anchor link
Als beginner zie je soms door de bomen het bos niet meer... Zoals nu het geval was/is.

Ik heb deze tutorial gebruikt, die undefined variable meldingen geeft:
http://code.tutsplus.com/articles/creating-a-simple-contact-form-for-simple-needs--wp-27893

Notice: Undefined variable: result
Notice: Undefined variable: form_data
Notice: Undefined variable: sent
Notice: Undefined variable: info

Werkt prima, maar blijkbaar toch niet helemaal goed in elkaar gezet.

Guido
Gewijzigd op 15/03/2015 15:11:08 door Guido -

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

15/03/2015 15:28:19
Quote Anchor link
Het is altijd handig om ook de comments bij zo'n artikel te lezen. Hier staat meestal (veel) aanvullende informatie in.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/03/2015 16:23:40
Quote Anchor link
Ward van der Put op 15/03/2015 11:42:46:
Toch zie je de Vieze Man het vaak zo doen, zonder functies:

Dat brengt me dan toch even bij dit filmpje. "ooooh dan krijg ik ballûh in muh buik ..." Ken je die nog? Hahaha ... trouwens mooi om het "stadsbeeld", de mensen en gebouwen in dat filmpje te zien. Kun je goed zien hoe dat veranderd is ten opzichte van nu.

Guido  -

Guido -

16/03/2015 14:14:15
Quote Anchor link
Weekend is voorbij, nu weer even serieus... ;-)

Kan 1 van jullie me helpen om deze undefined variabeles te laten verdwijnen, want het lukt me gewoon niet om dit met mijn kennis op te lossen.

Guido

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/03/2015 14:28:28
Quote Anchor link
Het beste is om eromheen te controleren of ze ge-set zijn, door dit met isset() te controleren.
Laat eens een beetje relevante code zien die één van je foutmeldingen toont?

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

16/03/2015 14:51:11
Quote Anchor link
>> Kan 1 van jullie me helpen om deze undefined variabeles te laten verdwijnen, want het lukt me gewoon niet om dit met mijn kennis op te lossen.

Zo moeilijk is het niet.. Stel jij hebt geen auto. En je vrouw/vriend/collega zegt tegen jou: Kan ik bij jou in de auto meerijden?

huh? Dat gaat dus niet. Je kunt dan twee dingen doen:
a) of je zorgt dat er een auto komt
b) of je zorgt dat iedereen eerste even gaat nadenken of jij wel een auto hebt.

in code:

a)
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
$auto
= true;

// de rest van je code mag je m gebruiken want hij staat nu klaar voor je
?>

b)
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
if(isset($auto)) // heb ik wel een auto?
{
    // binnen de if kan ik de auto nu gebruiken

$auto['bestemming'] = 'Utrecht';
}

// buiten de if kan ik de auto niet gebruiken omdat ik niet zeker ben of ik wel een auto heb
?>

De praktijk:

In de praktijk moet je de variabelen die van buiten je programma komen als onzeker beschouwen.
Voorbeelden hiervan zijn $_POST, $_GET, $_REQUEST en $_COOKIE variabelen. Je weet nooit of je ze wel of niet meegestuurd krijgt. dus kun je weer twee dingen doen:
a)
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php

$sent
= false; // defaultwaarde
if(isset($_POST['sent']))
    $sent = $_POST['sent'];

// nu heb ik altijd een $sent maar $_POST['sent'] mag ik nu niet meer gebruiken!
?>

b)
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php

if(isset($_POST['sent']))
{

echo 'bericht: ' . $_POST['sent']; // veilig
}

// onveilig

?>
Gewijzigd op 16/03/2015 15:02:08 door Frank Nietbelangrijk

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

16/03/2015 14:54:45
Quote Anchor link
Als je het zekere voor het onzekere wilt nemen, gebruik je zowel isset() als !empty(). Dat is namelijk de best leesbare variant van de dubbele voorwaarde "de variabele bestaat én is niet leeg":
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
if (isset($result) && !empty($result)) {
    // ...
}
?>

Moet de variabele een specifieke waarde hebben, zoals $sent == true in je voorbeeld, dan controleer je daarop:
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
if (isset($sent) && $sent == true)) {
    // ...
}
?>

Eventueel kun je dat waar nodig natuurlijk verfijnen:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
if (isset($sent)) {
    if ($sent == true) {
        // $sent bestaat én heeft de benodigde waarde ...
    } else {
        // $sent bestaat maar heeft niet de benodigde waarde ...
    }
}

?>
Gewijzigd op 16/03/2015 14:55:08 door Ward van der Put

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

16/03/2015 14:59:17
Quote Anchor link
Ik ben geen voorstander van empty() omdat een waarde 0 als leeg beschouwd wordt. Daarnaast is deze functie volledig overbodig.

Guido  -

Guido -

16/03/2015 15:08:45
Quote Anchor link
Dank allen, het wordt me steeds duidelijker :-)
Ik ga ermee aan de slag en zie hoe ver ik kom.

Maar mocht iemand het leuk vinden om mijn script 'clean' te maken, laat het me weten :-).

Guido

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

16/03/2015 15:13:36
Quote Anchor link
Om toch nog op mijn initialiseer-je-variabelen opmerking terug te komen.

Beschouw de variabele $sent. Dit stelt (mits deze naamgeving juist is gekozen) een soort van toestand voor, of een antwoord op de vraag "is X verstuurd?" zo je wil. Ik zou verwachten dan op elk moment deze variabele een van de twee waarden kan hebben: true of false.

Initieel is het aannemelijk dat in de code waar deze variabele wordt gebruikt, er nog niets verstuurd / gebeurd is. Een logische initiele waarde is dan ook false. Dan is er op een zeker moment een bewerking (bijvoorbeeld het versturen van een e-mail) die kan slagen of niet. Dit kan er toe leiden dat de waarde (toestand) van $sent verandert.

Op elk moment wéét je dus wat de waarde van $sent is, en wat de mogelijke waarden zijn.

Een controle op het bestaan van zo'n "boolean variable" komt mij daarom als onlogisch over.

isset() gebruik je als er geen (absolute) zekerheid is dat een variabele (meestal een array-index) bestaat. Hier is meestal sprake van als deze variabelen afkomstig zijn uit een externa bron (denk aan de superglobals $_GET, $_POST etc.). Maar controleren op het bestaan van variabelen waar je zelf de controle over hebt is nogal suf, het is net of je in je eigen code bent vergeten of je deze variabele geïntroduceerd had (of toch niet?).

Als je dit soort variabelen initieel een waarde geeft dan maak je je applicatie minder dubbelzinnig. Want wat betekent het als isset($interneVariabele) false oplevert? Dan houdt dat is dat $interneVariabele op dat moment de waarde null had, of niet was gedeclareerd. Maar het was een interne variabele... Hogwash!

Geef variabelen die je zelf introduceert een waarde. En pas altijd op met het gebruik van de waarde null, vermijd dit als je kan.

EDIT: Ik wijk af van mijn reagerende voorgangers op de volgende punten:
- ik controleer boolean variabelen niet met isset()
- ik vergelijk boolean variabelen niet met een boolean
if ($sent ==(=) true) is suf, gebruik gewoon if ($sent)
wat je wel zou kunnen doen in het kader van leesbaarheid is
if ($sent (=)== false) in plaats van if (!$sent) - die uitroepteken kijk je wellicht overheen of kun je vergeten!
Gewijzigd op 16/03/2015 15:16:54 door Thomas van den Heuvel

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

16/03/2015 15:32:17
Quote Anchor link
Deze fout ...
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
if ($sent = true) {
    // ...
}
?>

... kun je nooit meer maken met Yoda-condities.

Ivo P

Ivo P

16/03/2015 15:52:51
Quote Anchor link
in die tutorial worden $sent en $result zo te zien alleen aangemaakt als $error false is.

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

16/03/2015 16:06:48
Quote Anchor link
>> in die tutorial worden $sent en $result zo te zien alleen aangemaakt als $error false is.

Ik moest ook even kijken maar de truc is dat je geen nieuwe waarde aan constante kunt toekennen.

Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
if ($sent = true) { <-- MERK OP DAT ER PER ONGELUK EEN = TE WEINIG STAAT maar je krijgt geen foutmelding
    // ...
}
?>

Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
if (true = $sent) { <-- Dit geeft direct een foutmelding
    // ...
}
?>

scheelt weer een hoop gezoek naar je eigen fout dus.
Gewijzigd op 16/03/2015 16:08:05 door Frank Nietbelangrijk

Ivo P

Ivo P

16/03/2015 16:10:44
Quote Anchor link
TS geeft een stuk terug een link naar de tutorial die hij gebruikt.

Daarin staat een hoofdstukje "E-Mailing the E-Mail"

In de code daaronder staat

Code (php)
1
2
3
4
<?php
if ( $_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST' ) {
    $error = false;
?>

pas dat aan naar
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
if ( $_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST' ) {
    $error = false;
    $sent = false;
    $result = false;

?>

Toevoeging op 16/03/2015 16:12:13:

dat voorkomt dat die booleans alleen aangemaakt worden als er aan bepaalde voorwaarden is voldaan. (als $errors false is op regel 30 of 41

Pagina: 1 2 3 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.