update table

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer

Functie Als developer heb jij de keuze om aan te sluiten bij het team (13 developers) die op locatie projectmatig bij klanten werkt. Wanneer jij liever intern bij de werkgever werkt is er ook alle ruimte voor jou in het interne team (8 developers) van dit bedrijf. Je werkt samen aan verschillende projecten bij of voor de klant. Het project wordt aangeleverd door sales aan de project manager. Die maakt samen met de Resourcer een planning en op basis daarvan wordt uit het development team een “projectgroep” opgesteld. Hoeveel en welke projecten jij wilt oppakken gebeurt geheel in samenspraak met

Bekijk vacature »

Junior PHP (Laravel) Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Laravel Developer! Sta je aan het begin van je carrière en ben je op zoek naar een leuke baan? Lees dan verder! Voor een softwarebedrijf in omgeving van Schiphol zijn wij op zoek naar een ervaren PHP (Laravel) Developer. Je gaat je bezighouden met het ontwikkelen van innovatieve bedrijfsapplicaties. Samen met het team, bestaande uit designers en developers, maak je mooie oplossingen voor bedrijven in diverse branches. Je zorgt dat de opgeleverde websites perfect werken en de klant meer dan tevreden is. Je kunt rekenen op een afwisselende baan met leuke

Bekijk vacature »

(Junior) PHP Ontwikkelaar bij een retail bedrijf i

Bedrijfsomschrijving Ben jij een ervaren PHP ontwikkelaar met een passie voor retail en ICT? Wil jij werken in een team dat zich bezighoudt met het ontwikkelen van uitdagende applicaties voor een groot retailbedrijf in Delft? Dan zijn zij op zoek naar jou! Functieomschrijving Als PHP Ontwikkelaar werk je in een team aan de ontwikkeling van applicaties die door de gehele organisatie worden gebruikt. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen, testen en implementeren van deze applicaties. Je werkt hierbij nauw samen met andere ontwikkelaars, projectmanagers en stakeholders binnen de organisatie. Je taken bestaan onder andere uit: Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer start jij in een development team met twee ervaren software ontwikkelaars. Jouw persoonlijke ontwikkeling is voor ons erg belangrijk en jij gaat dan ook meelopen met onze Senior .NET ontwikkelaar die jou met zijn kennis en ervaring een goede begeleiding kan aanbieden. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit

Bekijk vacature »

Senior Full Stack developer

Bedrijfsomschrijving tbd Functieomschrijving Full Stack Java Development bij Randstad Groep Nederland (HQ) Er is een vacature in het Corporate Client Solutions (CCS) team. Dit team is met een ander team net begonnen aan het project ‘Grip op Inhuur’. Het doel van dit project is de tevredenheid van onze leveranciers te verhogen en de efficiëntie van onze administratie te verbeteren. Onderdeel daarvan is een ‘Mijn-omgeving’ voor ZZP’ers en leveranciers. Naast dit nieuwe project werkt het team ook aan het onderhoud en verbeteren van een digitaal vacature management systeem waarmee dagelijks vele vacatures worden voorzien. Het team ontwikkelt zo veel mogelijk zelf

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

Als Lead webdeveloper bij KUBUS ben je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de webapplicatie en services van BIMcollab. In je rol als lead developer zoek je als vanzelf op een creatieve manier naar het optimum tussen benodigde implementatie-tijd, de performance van de applicatie en een snelle go-to-market van features, aansluitend bij onze geautomatiseerde test- en release train. Hierbij bewaak je in samenwerking met de andere senior ontwikkelaars in je team de architectuur van de applicatie en adviseer je de product owner over noodzakelijke refactoring om de onderhoudbaarheid van het platform te verbeteren. Ons

Bekijk vacature »

Backend Developer PHP Laravel SaaS

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe features die bijdragen aan de groei van de klanten van de organisatie; Je denkt mee over nieuwe innovaties, features en verbeteringen in de applicatiearchitectuur; Je draagt bij aan de continue ontwikkeling van jouw team doordat je elke dag streeft naar het verbeteren van jouw eigen prestaties; Je neemt actief deel aan Scrum meetings en de Backend Guild. Hier ga je werken Voor een snel groeiend bedrijf, in de regio Nieuw Vennep, zijn wij opzoek naar een ervaren Backend Developer. De organisatie is actief in de e-commercebranche en ontzorgt haar klanten middels een

Bekijk vacature »

Integratie Developer / Architect

Dit ga je doen Als Integratie Developer / Architect binnen deze organisatie krijg je echt de kans om impact te maken. De organisatie is groeiende maar houdt een corporate cultuur buiten de deur. Heb je een goede business case: zorg voor goede argumentatie en ga ervoor! Geen stroperig beslissingsproces dat jouw ideeën in de weg staat! Enkele van jouw taken: Je ontwerpt en ontwikkelt nieuwe integraties met behulp van interne tools (Boomi) of externe partners; Je vertaalt functionele specificaties naar technische oplossingen; Je denkt mee over strategische ontwikkelingen op het gebied van applicatie integratie; Je voert regie op leveranciers en

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als Lead developer wordt jij onderdeel van een multidisciplinair team van circa 23 software engineers. Als team werken jullie agile en zijn termen als Continuous Integration en Continuous Delivery dagelijkse koek. Jullie werken aan uitdagende en afwisselende projecten met als doel klanten een totaal oplossing aan te kunnen bieden. Jij wordt verantwoordelijk voor complete projecten waarbij jij als verantwoordelijke zorgt dat het project op de juiste manier blijft draaien. Zo haal jij ook de requirements op bij de klant en kijk jij samen met het team en met de salesafdeling hoeveel uren hiervoor nodig zijn. Daarnaast stuur jij jouw

Bekijk vacature »

Front-end developer (medior/senior)

Functie Het team bestaat uit een architect, fullstack developers, app developers, de product owner en projectmanager. Eenieder draagt vanuit zijn discipline bij aan een complete oplossing voor de klant. Uiteraard zul je hierin nauw samenwerken met je collega’s. Jij wordt verantwoordelijk voor de front-end implementatie en fungeert als lead op dit gebied binnen het team. Je kunt helder formuleren, ideeën uitdragen en overbrengen aan je collega’s. Qua technische stack is het vooral van belang dat je ervaren bent met Angular, HTML5, CSS en TypeScript. Verder is ervaring in NgRx, Bootstrap, BEM en Cypress een pré, evenals affiniteit met UX/UI Design!

Bekijk vacature »

Traineeship Front-end developer (WO, 0 tot 3 jaar

Functie Zoals beschreven ga je vanaf start aan de slag bij een passende opdrachtgever, hierbij kijken ze echt naar jouw wensen, kennis/ervaring maar ook de reisafstand. Momenteel hebben ze meerdere klanten waarbij ze groepen hebben opgezet wat maakt dat er diverse uitdagende kansen liggen. Naast het werken bij de opdrachtgever, en het volgen van de masterclasses, zul je regelmatig met de andere trainees in contact zijn. Niet alleen op professioneel vlak maar juist ook bij de borrels en kwartaaluitjes! Kortom; een jaar lang hard aan jezelf werken in combinatie met gezelligheid en plezier. Spreek dit jou aan? Dan komen we

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving PHP Software Developer gezocht! Voor een organisatie in de regio Zeist die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in een scrumteam aan de ontwikkeling van een medicatiebewakingssysteem; Meedenken over de mogelijkheden en onmogelijkheden van projecten;

Bekijk vacature »

Freelance Fullstack Java Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij op zoek naar ervaren Fullstack JAVA Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid hebben

Bekijk vacature »
Niels Rietveld

Niels Rietveld

21/02/2015 21:28:41
Quote Anchor link
Nergens kan ik een goede uitleg vinden.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de inhoud van mijn tabel in een formuliertje te bewerken is?

PHP hulp

PHP hulp

16/01/2025 17:00:36

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/02/2015 21:33:02
Quote Anchor link
Wat is je kennis over PHP, als ik eerlijk mag vragen?
Ik zie je de laatste dagen een hoop vragen stellen, wat uiteraard geen enkel probleem is. Maar ik begin me toch wel stiekem af te vragen of je niet hoog-gegrepen praktijk wilt uitvoeren?

- Kan je al een formulier maken in HTML?
- Kan je al een formulier verwerken, en de ingevulde invoer door PHP laten opvragen?

Als je dit kan, dan kan je eens kijken naar een tutorial over MySQL(i).
Een goede is: http://phptuts.nl/view/41/

Als je een beetje goed doorleest en oefent dan kom je vanzelf bij de UPDATE-query uit, die items in de database kan wijzigen.

Niels Rietveld

Niels Rietveld

21/02/2015 21:39:07
Quote Anchor link
Aar, bedankt voor je bericht.

- bijna niks in HTML is onbekend van mij, ik kan dus goed formulieren maken.
- ik kan formulieren verwerken, zoals een gastenboek of contact formulier.

Toevoeging op 21/02/2015 21:41:06:

Aar, is het misschien mogelijk als ik dit doe:

Ik selecteer de inhoud uit een tabel (SELECT ... from ...) en laat deze inhoud weergeven in een textarea, dit kan bewerkt worden en dan met een UPDATE query het laten opslaan?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/02/2015 21:41:22
Quote Anchor link
Dan is een UPDATE-query ook niet héél lastig verder. Probeer het eens, en zeg niet meteen dat je het niet kunt ;-)
Gewijzigd op 21/02/2015 21:41:38 door - Ariën -

Niels Rietveld

Niels Rietveld

21/02/2015 21:42:41
Quote Anchor link
Oké, ik ga het proberen, als ik iets heb post ik het hier.

Toevoeging op 21/02/2015 21:49:43:

Is dit in de goede richting?

index.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<?php

include 'connect.php';

$inhoud = mysqli_query($db, "SELECT Inhoud FROM pages WHERE ID=" . 1);

if(!$inhoud) {
    echo 'Er is een MYSQL fout opgetreden. ' . mysqli_error($db);
    exit();
}

if($inhoudv = mysqli_fetch_assoc($inhoud)) {

}

{;
?>

<form method="post" action="update.php">
<textarea name="text">
<?php echo '' . $inhoudv['Inhoud'] ?>
</textarea>
<input class="button" type="submit" name="update" value="Update" />
</form>

<?;}
?>

Toevoeging op 21/02/2015 22:19:51:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
include("config.php");

if(isset($_POST['submit'])) {

$updated = trim($_POST['text']);

mysql_query("UPDATE pages SET inhoud='".$updated."'  WHERE id=1");
}

?>

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

21/02/2015 22:20:33
Quote Anchor link
- waarom die bracket en puntkomma op regel 21 en 29? die kunnen gewoon weg.
- Regel 24 waarom een lege tekst plakken aan $inhoudv['inhoud']
- Je vergeet achter $inhoudv['inhoud'] een puntkomma.
- Noem niet alles inhoud maar gebruik toepasselijke namen.

Nog een advies:
- gebruik uitsluitend kleine letters en underscores voor je tabelnamen en kolomnamen.
- geef je formuliervelden dezelfde naam als je kolomnaam.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<?php

include 'connect.php';

$result = mysqli_query($db, "SELECT Inhoud FROM pages WHERE ID=" . 1);

if(!$result) {
    echo 'Er is een MYSQL fout opgetreden. ' . mysqli_error($db);
    exit();
}

if(!$row = mysqli_fetch_assoc($result)) {
    echo 'Geen record gevonden voor pagina met ID=' . $id;
    exit();
}

?>

<form method="post" action="update.php">
    <textarea name="text">
        <?php echo $row['Inhoud']; ?>
    </textarea>
    <input class="button" type="submit" name="update" value="Update" />
</form>
Gewijzigd op 21/02/2015 22:21:13 door Frank Nietbelangrijk

Niels Rietveld

Niels Rietveld

21/02/2015 22:25:48
Quote Anchor link
Het werkt, en bedankt voor je opmerkingen Frank!

Toevoeging op 21/02/2015 22:59:54:

Hoe kan ik nu hier het ?id=1 verhaal op toe passen?
Het lukt mij niet

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
if(isset($_GET['id']) && is_int($_GET['id']))
{
    echo $_GET['id'];
}
else
{
    //Verkeerde waarden uitfilteren
    $id = intval($_GET['id']);
    $hacked = 1;

if(!empty($id))
    {
           $id = intval($_GET['id']);
    }
    else
    {
        $hacked = 2;
        die("<font face='arial'>Deze functie is <u>niet</u> mogelijk.</font>");
    }

if($hacked == 1)
    {
        //niks
    }
    else
    {
       //niks
    }
}

Toevoeging op 21/02/2015 23:00:47:

Dit heb ik op update.php toegepast, maar als ik dit doe geeft die na het versturen Deze fucntie is niet mogelijk weer en doet geen actie.

Pipo Clown

Pipo Clown

21/02/2015 23:01:15
Quote Anchor link
Nog een tip :

Zet <textarea> en </textarea> zo dicht mogelijk tegen elkaar aan. Alles wat er tussen zit (ook linefeeds) komt in de textarea te staan.

voorbeeld :
Code (php)
1
    <textarea name="text"><?php echo $row['Inhoud'];?></textarea>

Niels Rietveld

Niels Rietveld

21/02/2015 23:02:50
Quote Anchor link
Dankje!!

Toevoeging op 21/02/2015 23:03:19:

Moet ik het ?id=1 in het index.php toepassen, maar hoe neem ik dat id mee naar update.php

Ivo P

Ivo P

21/02/2015 23:16:12
Quote Anchor link
Code (php)
1
<input type="hidden" value="<?= $_GET['id']?>" name="id">

En gebruik ook htmlspecialchars bij de textarea
Gewijzigd op 21/02/2015 23:17:58 door Ivo P

Niels Rietveld

Niels Rietveld

21/02/2015 23:25:50
Quote Anchor link
Thanks!

Toevoeging op 22/02/2015 21:52:02:

Hoe zorg ik nu voor de foutafhandeling, als bijvoorbeeld maximale is overschreden e.d.
Gewijzigd op 22/02/2015 00:34:02 door Niels Rietveld

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.